Gewoon er ff tussen uit

Started by drefter, November 21, 2012, 21:15:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drefter

ff er tussenuit zijden we tegen elkaar (mijn vrouw en ik zij de gek) na een sterf geval van een goede vriend van me dus de koe maar eens goed bij de horens gevat en een reisje geboekt.
De bestemming is Curasao geworden ons eens helemaal laten verwennen dus gewoon all in.
Maar nu komt tie. ja je bent een visser of niet er moet daar gevist worden lijkt me.

Maar welke vliegen zouden jullie me aanbevelen??

Mijn vraag hoe verpakken jullie je hengels voor het transport  in een pvc pijp? ? Of gewoon in de originele tule
I
Misschien wat hotspots?

Weet niet of er hier mensen rond dolen die daar al eens geweest zijn

Er zullen misschien nog wel meer vragen bij me opkomen maar dat zien jullie dan wel weer.

Als jullie nog meer tips hebben ontvang ik ze graag

Welke # Hengel

maurice

EP streamertjes.
zie zeebaars verslagen Evert en BertJ verslagen MarcelK america.
dus die zouden het daar ook kunnen doen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Herman

Meerdelige hengel in de grote hardcase koffer. Tot nu toe geen problemen mee gehad.
btw sterkte!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Heftig Martin! Geniet van je vakantie.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Aruba

bijna het zelfde toch.


Martin & vrouw veel plezier en geniet er van.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72




::goodjob:: Veel plezier daar, is vast super!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Heel goed Martin, na zoiets heftigs er lekker even uit. Maak er een mooie trip van, vissen is niet het hoofddoel en iets vangen mooi meegenomen ;)
Wanneer gaan jullie?
(Kan je verder niet aan specifieke info helpen, maar dat komt vast wel goed. Hengels heb je wel voor het uitkiezen denk ik).

Groet,
Gert

Useless

Heb geen ervaring in dit soort landen maar wat ik van vrienden en kennissen begrepen heb is een #8 een normaal gemiddelde. En clouser-en crab-flyrachtige vliegen schijnen het altijd wel te doen. Pas ook een beetje op met harde pvc-pijpen in vliegtuigen. Door de lage temperatuur in het ruim schijnen ze wel eens broos te worden en kunnen dan breken.

Gerrit72


Quote: Pas ook een beetje op met harde pvc-pijpen in vliegtuigen. Door de lage temperatuur in het ruim schijnen ze wel eens broos te worden en kunnen dan breken.

Ook gaat je hengelkoker als je pech hebt de bagageband op (soms niet via bijzonder formaat balie), maar hoe het bij aankomst gaat weet je dan ook weer niet. In mn rode zee vistijd, heb ik gezien dat een hengelkoker in een hoek bleef hangen, waarna achteropkomende 40 kg koffers er vol op kleunen. Koud/Hard na de vlucht kan hierdoor flinke schade ontstaan. Bij voorkeur een 4 delige hengel, gewoon in je koffer meenemen (tussen de kleding), zou mijn advies zijn. Hoe dan ook, succes daar! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

drefter

Na het bind evenement Gert dus in januari

Dankje voor alle woorde
Ja de hengels zijn al aangegeven bij de maatschapij arkefly schijn geen probleem te zijn alleen weet ik niet of het als hand bagage mag maar dat hoor ik nog

De hengels heb ik niet voor het uitzoeken hoor maar mijn zwaarste is een #7 dus die gaat dan maar mee he

Ja ik hoop dat het een mooi tripje word
Maar eerst maar aan het binden gaan voor de trip.

Gr Martin

Maar alle tips zijn nog welkom.

Gert

Ok, zien we je nog wel voor die tijd dus ;).
En een #7 moet toch ook wel kunnen, als je ze daar niet groter vangt dan op DRB. Moet alleen wel een beetje tegen zeewater kunnen.

sjoerd

Quote from: Gerrit72 on November 22, 2012, 19:47:50
Quote: Pas ook een beetje op met harde pvc-pijpen in vliegtuigen. Door de lage temperatuur in het ruim schijnen ze wel eens broos te worden en kunnen dan breken.

Ook gaat je hengelkoker als je pech hebt de bagageband op (soms niet via bijzonder formaat balie), maar hoe het bij aankomst gaat weet je dan ook weer niet. In mn rode zee vistijd, heb ik gezien dat een hengelkoker in een hoek bleef hangen, waarna achteropkomende 40 kg koffers er vol op kleunen. Koud/Hard na de vlucht kan hierdoor flinke schade ontstaan. Bij voorkeur een 4 delige hengel, gewoon in je koffer meenemen (tussen de kleding), zou mijn advies zijn. Hoe dan ook, succes daar! ;D

Wat een broodje aap verhaal, die pvckokers daar gebeurt echt niks mee, iig heb ik er na een x aantal vluchten naar BC niks van gemerkt.  Wel is het belangrijk dat je goede doppen gebruikt (heb eens op Vancouver airport, hengels gezien die zichtbaar uit de losse koker staken!!)

Tegenwoordig doe ik de 4 delige hengels in pvc kokers en die vervolgens weer in een ruime(militaire woodlandtas) Daar gebeurt echt niks mee. Je kunt meerdere hengels meenemen in één koker van ong 8 cm doorsnee. Even naar de bouwmarkt en klaar ben je.
Heb je twee delige hengels,doe ze  dan in  een ruime hengelkoker die je vervolgens in een ( goedkoop) hengelfoudraal stopt zodat je een extra tas hebt waar je nog spullen bij kunt doen. Voordeel van zo'n tas is dat die niet van de band rolt. Aangezien zo'n hengelkoker/tas bijna 1.58 mtr is gaat die niet op dezelfde band mee. Je moet deze op een aparte plaats afgeven.

vierdelig is dus tegenwoordig een stuk makkelijker om te vervoeren!

Veel succes daar.

Sjoerd

Troutbuster

PVC en lage temperaturen!!

Nou wil het geval dat dit een aspect uit mijn vakgebied is en men moet weldegelijk oppassen met PVC en lage temperaturen

De norm voor het handelen van PVC buis hanteerd als ondergrens 5ºC
Zodra de temp. onder de 5ºC komt mogen wij als kunststof pijpfitters, de PVC niet meer handelen/oppakken en verwerken!!

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het meteen fout zal gaan in het vliegtuig ruim, maar wel ff iets om bij stil te staan!

Andere materialen kunnen, bij onzekerheid omtrent PVC, ook ingezet worden (HDPE bv.)

In ieder geval succes!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


rena

Het is nu -20 en de pvc koker (dunwandig ongeveer 1,5mm) ligt buiten... nu maar even afwachten.
Zal kijken of ik hem kan breken.

Wordt vervolgd :)

Troutbuster

Kijk Peter, PVC is gevoelig voor lage temperaturen
Wat gebeurt er?
Er komen, door de lage temp. haarscheurtjes in de PVC wand
Deze verzwakken de PVC kwaliteit.
Daarnaast wordt de PVC, die toch al permeabel (lees doorlatend) is, nog meer kwetsbaar en neemt meer vocht op.
Dit, met wisselende temperaturen, heeft spontane breuk tot gevolg, echter alleen bij belasting!!

Dit is, in mijn vak, een gegeven die we mee MOETEN nemen naar klanten die PVC systemen willen

In koel/opslag huizen zijn de voorbeelden reeds bekent (bij ons) en daar wil men geen PVC meer (ondanks de waarschuwingen vooraf!)

ABS kan er veel beter tegen, ja zelfs tot -20ºC

Ik ben benieuwd, maar ik voorspel een buiskwaliteit vergelijkbaar met glas!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

van wat ik weet gaat dit pas serieus worden bij temperaturen van -40 tot -50,
(dat wordt het pvc echt bros)
maar zo koud kan het in een laadruim soms wel worden heb ik wel eens begrepen.

rena

De buis ondersteund aan beide kanten op +- 10cm van de grond buigde door tot op de grond, met 85 kilo er op.
Hij vervormde niet en was relatief flexibel, vervormen met de hand ging niet meer , dit lukte wel op een temperatuur van +10.


DocSalmo

Om die reden probeer ik enkel nog 4-delige stokken te kopen, want die passen wel in de reiskoffer.  En in de koffer van mijn vrouw neem ik nog een reserver-hengel mee (+ reel en wat ander materiaal als backup).

Kijk eens naar de Shakespeare Expedition XT hengel.  Kost niet veel geld.  7-delig, dus heel compact om mee te nemen.  Een maat van me heeft er een zalm van 9 kg mee geland in IJsland.  Volgens mij de ideale backup stok.

Waarschijnlijk nog te koop bij Hamelink.  Heb de hengel ook gevonden op internet.  (http://www.tacklebargains.co.uk/acatalog/copy_of_Shakespeare_Expedition_XT_Fly_Rod.html)


R.S.N Flyfisher

Ja man, wat gevangen op de kleine en grote knip?  ;D
Of alleen maar antilianen

maurice

Ja, hoe was het met de tampons
::bbq:: ::proost:: ::proost::

drefter