Wat doe ik niet goed?

Started by M@rco, March 25, 2012, 17:18:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M@rco

Vandaag vanaf 13.00 tot 16.00 even naar Houten gereden. Daar een paar slootjes afgeworpen. Maar zonder resultaat, het werpen gaat steeds beter maar aanbeet en of vangst nog niet. Ondanks dat ik het reuze leuk vindt om een beetje te werpen en rond te stappen in de polder zou vangen best een keer leuk zijn.

Ik vis met een  redtag verschillende haak maten geprobeerd vandaag en mijn beet verklikker gevarieerd van een meter diep tot 2 meter diep bij twee meter paar keer vast gezeten. Dus ga er van uit dat het c.a 2 meter diep is.

Het binnen strippen  doen ik met achtjes, korte tukjes 5 sec wachten en nog een tukje en of hengel liften.
Ik zie wel bubbeltjes rond mijn redtag en als ik beweging zie kan ik er ook achter of voor, op gooien.
Maar voor de rest niks gevangen, of aanbeet gehad. Ik loop de sloot af gooi eerst naar links en dan met de klok mee tot dat ik het hele stuk gehad heb, daarna verplaats ik. Ik gooi steeds 2/3 keer op de zelfde plek en dan met de wijzers van de klok mee naar het volgende stukje.

Volgens de theorie doe ik het goed? Of zie ik iets overhet hoofd? Of weet ik iets nog niet wat wel handig is om te weten. Kortom wie heeft er een tip opmerking en of wijze raad.

Ben benieuwd!

vliegvisgek

nymphen volgende keer proberen olive of zwart en dan mt 12 of 14 of 16 en dan blijfen zoeken naar de juiste diepte levert dan vast wel een visje op ;D

Beertje

Het is ook nog vroeg in het seizoen,voorn is nog niet echt op weg naar het ondiepe water.In deze tijd van het jaar is het zoeken waar ze zich ophouden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.