Buzzer Time!!!!!!!

Started by Christof van den Berge, March 17, 2013, 19:05:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Christof van den Berge

Gisterenavond met Jan afgesproken om vanochtend weer een bezoekje te brengen aan ons clubwater "De Wranghe"

Begonnen aan de zudkant  met de wind in de rug, na een half uurt de eerste forel weten te vangen aan de nymph,
Even later verhuisd  naar de zuid-westkant van het water.

Waar Jan verder ging met zijn bijna altijd vangende buzzer setup.


Eerste worp/drift  van Jan gelijk raak!!!! Tweede worp wederom een mooie forel!!!

Ik dacht bij mezelf, moet er toch ook een keer aan geloven aan dat buzzeren, had ze al wel gebonden maar nagenoeg nooit mee gevist.

Dus nieuwe tippet eraan, rode verzwaarde buzzer op de punt, en een zwarte onverzwaarde op een metertje er boven.

Twee mooie forellen weten te vangen op de buzzer op deze manier, en nog een losser gehad.

Al met al met z`n tweeen vijf mooie forellen weten te vangen, en nog enkele lossers.




Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Raymond

Yep, is mijn ervaring ook. Buzzers zijn soms echte killers! Mooi gedaan mannen, goed bezig geweest...  ::duim::
::wtf::

Jan Damman

Christof,

Mooi mannen, het raakt tijd dat ik eens een keertje naar het mooie zeeuwse land kom.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Christof van den Berge

 ::agree:: ::agree::

Snel maar een keertje afspreken Jan!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Quote from: Jan Damman on March 17, 2013, 19:51:27
Christof,

Mooi mannen, het raakt tijd dat ik eens een keertje naar het mooie zeeuwse land kom.

Jan, je bent van harte welkom!!

21 april as. houden we een soort leden wedstrijdje, en om de plas een beetje ruimte te geven voor nieuwe vis, mogen we bij hoge uitzondering wat forellen meenemen!!

Ik zal eens ff polsen of "buutenlanders"  ;) ook op basis van dagvergunning mee mogen vissen!

Bericht volgt as woensdag (dinsdag clubavond!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Quote from: Raymond on March 17, 2013, 19:07:43
Yep, is mijn ervaring ook. Buzzers zijn soms echte killers! Mooi gedaan mannen, goed bezig geweest...  ::duim::

Ja Ray, wedstrijdvissend Nederland mag wel gaan oppassen (incl. ikzelf!!)
Die Chris, gaat knetterhard in zijn ontwikkeling als vliegvisser!! ::goodjob::
In September 2013 gaat ie van start in het NK wedstrijd circuit, ik hou mijn hart nu al vast!! ::hulp:: ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Wat wil je, met zo'n leermeester ;)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Zeenimf

Troutbuster,

Dat wordt oppassen geblazen  Jan  ::bubbels::,ben  zeer benieuwd waar ze nu het wedstrijdviswater gaan plannen voor het nieuwe seizoen .


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Troutbuster

"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: Zeenimf on March 18, 2013, 12:06:02
Troutbuster,

Dat wordt oppassen geblazen  Jan  ::bubbels::,ben  zeer benieuwd waar ze nu het wedstrijdviswater gaan plannen voor het nieuwe seizoen .

Ik ook Marry!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


harry

Quote from: Jan Damman on March 18, 2013, 09:08:31
Wat wil je, met zo'n leermeester ;)


ben benieuwd jan

wat je met deze veren zult gaan binden  :) :)

Troutbuster

Haha... ik denk een "indekontsteeknimph" Harry!! ::lach::

Gr

Jan

(volgende week vrijdag weer bij Riny??)
"Petri Heil"


vliegvisserdorian

En die buzzers die vissen jullie gewoon onder een "standaard" beetverklikkertje?

harry

volgende week helaas de midagdienst

dus zal moeten overslaan     mss een ander keer

Troutbuster

Quote from: vliegvisserdorian on March 18, 2013, 16:45:04
En die buzzers die vissen jullie gewoon onder een "standaard" beetverklikkertje?

Kan, maar ook hier een diversiteit aan mogelijkheden!

Ik gebruik zelf vaak een stukje indicator Yarn van Lightning Strike, de kleur afhankelijk van de lichtval!
Het grote voordeel van dit materiaal is dat je de verklikker binnen kan draaien tot in de hengelogen en dus zo op een grotere diepte kan buzzeren!! (in ieder geval dieper dan de hengellengte, wat met andere verklikkers niet mogelijk is!)
Tijdens de wedstrijden (VNV NK) is een standaard beetverklikker niet toegestaan!
Tijdens deze wedstrijden (en ook daarbuiten vaak) gebruik ik een verklikker vlieg want met 3 vliegen vissen mag dan weer wel ;) ;)
Een pluk polywing/antron Yarn, of een "floating Fry" gemaakt uit dik verpakkingsfoam (veelal wit) is dan de verklikker!

Voordeel is hier dat, als de vis op de verklikker "slaat" (en dat gebeurt nog al eens!) deze van een koude kermis thuis komt want de verklikker is voorzien van een haak!!! ;) ;) ;) ;)

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


harry

ik wil er toch ook eens mee gaan proberen te vissen nog nooit gedaan eigenlijk

hebben jullie nog tips wat betreft soort haak en meest gangbare maat en natuurlijk niet geheel onbelangrijk jullie favoriete kleuren

bij voorbaat dank

harry

Troutbuster

Ik gebruik steevast de Grubber B100 van Kamasan
Maat 10,12,14

Mijn favo kleur is bloedrood!!

Riny heeft ze! (€ 3,95 voor 25)

Succes

Gr

Jan
"Petri Heil"


hilco

en dan enkel succesvol op de forelvijver?  of ook nog inzetbaar in de polder.....?

Troutbuster

Hmmm.... kan wel in de polder Hilco, al eens brasem en ruisvoorn gevangen op een buzzer, maar het meest succesvol is de buzzer op forellen reservoirs en plassen!
Maar dit is mijn ervaring, wat niet per sé wil zeggen dat dit ook zo is!

Wellicht zijn er vliegvissers die andere meningen hebben, en die hoor ik graag!

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisserdorian

Waarom wordt een beetverklikker dan nog verboden met wedstrijden, want waarschijnlijk ben jij niet de enige die het oplost door er een haakje in te binden of wel?

Troutbuster

Nee idd, ik ben niet de enige die dit doet!
Vanwege de restrictie op beetverklikkers enerzijds en de toegestane 3 vliegen anderzijds!

Zoals ik al schreef, met bv strike indicator Yarn kan je dus op grotere dieptes vissen, én met 3 vliegen, én met een beetverklikker en dat mag niet!

Wellicht ligt daar de reden, ik weet het niet!!

Maar het gaat prima hoor met een indicator vlieg, wat zoals gezegd, de vis pakt ook vaak de indicator en dan ik het wel zo fijn als er een haak in zit!! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


jc

De Bung , vis daar zelf redelijk veel mee ,er onder EEN buzzer  diepte varierend van 50 cm tot 270 cm  [ op de RB zuiver met yarn  als indicator ] en wederom EEN buzzer er onder op 5 a 6 mtr !!

Altijd en ook op de wedstrijden NK [ is verleden tijd voor mij ] en in het buitenland  MET EEN BUZZER ONDER
DE BEETVERKLIKKER !!!

Als je deze methode goed beheerst is dit een dodelijk systeem zeker bij wedstrijden en qua vangen ben je niet
bij te houden !! [ als buzzers op het menu staan ]

Succes  ,

JC

Troutbuster

Waarom één buzzer ipv twee Johan??

Jij weet 't dus..... kom maar op met je info!! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisserdorian

Quote from: Troutbuster on March 18, 2013, 18:19:13
Maar het gaat prima hoor met een indicator vlieg, wat zoals gezegd, de vis pakt ook vaak de indicator en dan ik het wel zo fijn als er een haak in zit!! ;)

vertel mij wat, ik heb in Zweden deze zomer een hardverzakking gekregen omdat er een hele dikke bruine forel op mn strike indicator knalde  ::), zou mn eerste geweest zijn  ;D

en "de bung" dat is toch gewoon een pluk foam op een haakje? Kan je daarvoor gewoon van dat foam gebruiken dat je ook voor zalmeitjes gebruikt? of is daar speciaal soort foam voor?