Vakantie geboekt, Hotel Braurup

Started by gijsie20, June 06, 2017, 22:59:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Hi,

Zojuist een weekje Hotel Braurup, Mitterssil geboekt. Ik ga de eerste week van Juli. Toevallig nog andere vliegvissers van hier aanwezig in die tijd?
Het wordt voor mij de eerste keer in Oostenrijk vliegvissen, ik ben voor twee jaar geleden wel in hetzelfde gebied geweest maar heb toen niet kunnen vliegvissen, maar wel kunnen genieten van de prachtige meertjes en rivieren.

Hebben mensen nog tips, meer qua vliegen etc? Aan hengels en verschillende lijnen geen gebrek  ;) Ik zag wel wat patronen op hun eigen website staan, maar goed volgens mij komen er wel meer mensen van hier daar  ;)

Groet Gijsbert


gijsie20

Hi Marcel,

Thanks! Moet komende weekjes nog weer even aan het binden slagen  :)
Miertjes had ik idd ook gelezen.

Gert

Wij gaan ook weer naar Mittersil, en daarna naar Gerlos.
Zaterdag 24 juni komen we aan bij Braurup, daar 3 dagen vissen, en woensdag tot zondag naar Gerlos. Dus zijn we net weg als jij komt. Maar dan hebben we inmiddels wel tips voor je natuurlijk :D

Lees de verslagen op het forum er nog maar eens op na.

Groet,
Gert

Mike

#4
Het is al erg lang geleden maar ben er 2 x een week geweest.
Het mooiste is de Krimmler Ache. Daarvoor moet je met een taxi busje mee die op gezette tijd vertrekt en weer terug gaat.
Hele mooie rivier met hele grote vlagzalmen.
Je hebt ook mooie bergmeertjes zoals de Hinterssee en de Finkhaussee. Ook met mooie forel en vlagzalm.
En je hebt een hele grote rivier, de grootste in die omgeving, ben de naam ff kwijt. Daar zitten enorme bruine forellen in. Verder ook regenboog en vlagzalm.
Het is bij de laatste wel belangrijk dat ie helder is en dat is ie niet heel vaak. Ik zou daar zeker een dagje aan besteden mocht het zo zijn.

Er was in het hotel volgens mij ook een leuk winkeltje met veel vliegen. Daar kunnen ze je ook nog van materiaal, tips, en volgens mij ook gidsen voorzien.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

#5
Zoals Mike zegt: Krimmler Ache is het mooist. Mede daarom gaan we dit jaar eerst een paar dagen naar Mittersil.
De laatste 4 of 5 jaar zijn we naar Gerlos geweest, daarvoor een jaar of 15 naar Mittersil. En nu dus een combi.
Hintersee is ook een aanrader, net als de Finkau See. Maar die zit ook in het pakket bij Gerlos, en is dan een stuk dichterbij.

Die "hele" (valt wel mee hoor) grote rivier is de Salzach. De laatste jaren dat wij er geweest zijn hadden ze die al weer wat teruggebracht naar een meanderende rivier, door er strekdammetjes in aan te leggen. Voor die tijd was het een recht kanaal waar het water doorheen gierde. Maar na een paar flinke overstromingen (water heeft het stadje al eens blank gezet) is men wijs geworden.

Qua vliegen: sedges (Goddard sedge voor de snelstromende stukken), royal wulff. Grote zware nimfen voor o.a. de Salzach en Finkau See. Als er vis stijgt: Kleine grijze CDC's voor de meren, net als klinkhamertjes. Water is kraakhelder dus niet te dikke fluorcarbon als tippet.

En dan heb je o.a. ook nog de Elizabeth- en Leni See. Eigenlijk forellenputten omdat er massaal redelijk grote vis in uit wordt gezet, maar dan wel in een hele mooie natuurlijke omgeving. 

   
 

gijsie20

#6
Thanks Mike en Gert!
Lopen we elkaar inderdaad net mis Gert!

De meeste stukjes water ken ik idd wel van het wandelen twee jaar geleden, evenals de Elisabethsee, even rondje langs gelopen, mooi saiblingen zien zwemmen!
De krimmler ache, is dat het stuk "beneden" tot aan de waterval? Of juist boven stroomopwaarts zeg maar?

Beide zie ik net op het kaartje  :)

Ik zal de vorige verslagen nog even nalezen, brengt de stemming er nog meer in  ;)

Gert

Quote from: gijsie20 on June 07, 2017, 20:52:08

De krimmler ache, is dat het stuk "beneden" tot aan de waterval? Of juist boven stroomopwaarts zeg maar?

Beide zie ik net op het kaartje  :)

Boven de waterval, dat is het mooiste stuk. Vlak boven de waterval eerst een heel lastig te bevissen stuk, met hele grote rotsblokken. Wel eens geprobeerd, maar is een hoop gevaarlijk klauterwerk. Dan komt er een kilometers lang meanderend stuk met nauwelijks hoogteverschil en toch veel variatie. Veenachtig, zanderig, kleine ronde steentjes, grote stenen, diep, ondiep, snel en langzaam stromend. Maar je zult daar vast al wel gewandeld hebben  ;)



gijsie20

Thanks Gert!
Ik heb toen gewandeld van beneden aan de rivier tot aan boven de waterval een stuk..en dat is een beste klim!  :) Net bovenaan waren een hoop mensen die met hun handdoekje op de grote stenen lagen te zonnen  :) Was toen ook 30 graden en net iets meer!
Erg mooi iig, verder zijn we toen niet geweest, dus ik laat me nu verrassen van het natuurschoon verder boven  8)

Koen


FSCHAMP

Gijs,

je mag ook de Grey Duster en een Blue dun CDC versie niet vergeten (in maten 12 tot en met 18). Deze beide grijze droge vliegen zijn een aanrader om mee in de kanten te vissen vlak naast de grote stenen en niet alleen in Oostenrijk, maar in gans Europa.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Hi Gino,

Dank, ga er een paar van binden! Vanmiddag weer wat spullen besteld! Ik kan de komende twee weken weer wat gaan binden! Je hebt immers nooit genoeg vliegen  ;D

Herman

Eergisteren vingen we goed op zwarte streamertjes met n beetje flash er in.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

gijsie20

Dat komt wel goed, daar heb ik er genoeg van in de box zitten  8)

Gert

Quote from: Herman on June 28, 2017, 08:59:01
Eergisteren vingen we goed op zwarte streamertjes met n beetje flash er in.
Dat was op de Krimmler Ache. Herman en Jos gingen goed met die streamer, ik iets minder goed met een droge sedge.
En 2x op de Hintersee gevist. Zit heel veel vooral kleine vis. Goed met kleine droge vliegjes te vangen.

gijsie20

Thanks! Ik heb er zin in! Weersverwachtingen zijn niet top, maar ik ga me wel vermaken  :)

gijsie20

#16
Zo ik ben weer terug!

Een fantastische week gehad, prachtige omgeving en mooie vissen, vlagzalmen, saiblingen, bruine forellen etc!
Eigenlijk metname met de droge vlieg gevist, foam miertjes en kleine zwarte vliegjes deden het erg goed, hertenharen sedge en cdc vliegjes.
De eerste dagen verliepen wel wat regenachtig, de rivieren stonden dan ook wat hoger. De Krimmler Ache was dan ook wat lastiger te bevissen, was echt onder de kantjes met een miertjes plukken. Later in de week scheen het veel beter geweest te zijn begreep ik van andere vliegvissers, maar ben toen zelf niet meer geweest.
De kleinere riviertjes veelal pocketwater met kleine pooltjes. De Salzach zelf stond enorm veel water, niet echt te bevissen.

Ik ga zeker nog eens terug!

Hierbij iig wat sfeerplaatjes.


















FSCHAMP

Mooie foto's Gijs
Het zag er inderdaad zeer goed uit.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Heel herkenbaar allemaal. Mooi dat het zo goed bevallen is.
Wij hadden echt prachtig weer op de Krimmler Ache, dat was op 26 juni. 15 tot 35 vissen pp gevangen.
Een paar dagen later spraken we 3 Nederlanders die er geweest waren en die hadden helemaal niets omdat het water zo hoog stond.
Maar de overige dagen hebben wij ook regelmatig regen en onweer gehad.

Ik zal binnenkort ook nog ff wat foto's plaatsen (hoop dat Photobucket nog meewerkt).

MartinT

Prachtige platen Gijs. Nog 3 weken en dan mogen wij ook genieten van een dergelijk uitzicht.

Gert

#20
Hier dan eindelijk de beloofde plaatjes. Wist ff niet hoe dat moest nu Photobucket het heeft laten afweten.

[attachment id=1 msg=171309]

[attachment id=2 msg=171309]

[attachment id=3 msg=171309]

Gert

#21
[attachment id=1 msg=171310]

[attachment id=2 msg=171310]

[attachment id=3 msg=171310]

Gert

[attachment id=1 msg=171311]

[attachment id=2 msg=171311]

guidogast

::agree::

Gerrit59

Inderdaad......
wat een mooie plaatjes mannen!

Gerrit