Ode aan het gele gevaar (de Ep-streamer van maurice)

Started by Gerrit72, June 25, 2012, 22:40:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Vanavond kwam een vriend van me even praten. En waar kan dat beter dan even aan de waterkant?
Dus even de straat oversteken naar de vijver voor mijn huis. Hij zitten en praten. Ik zwiepen met de
Ep-streamer die Maurice me toestuurde. Mijn baars Ep vond ik al top, de gele doet het echter net zo goed.
Ik blijf me verbazen over de kwaliteiten van de Ep. Op zich ben ik ervan overtuigd dat de snoek het niet zo
nauw neemt met waar hij op aanvalt. Een Ep gooit echter makkelijk, in 1 zwiep al het water weg en je
houdt een lichte streamer over, die onder water best groot lijkt. Ik ben helemaal weg van de Ep! ;D



De tweede worp was al direct raak. Ik stond te genieten! Mijn maat (met wie ik ruim 20 jaar met de spinhengel
viste) vond het 'aasvisjes vangen' en sprak over zijn plannen om weer richting Ebro af te reizen (al gaf hij
aan dat het niet mee zou vallen om zijn record op Meerval te verbreken). Hij ving geweldige vissen, ik zag de foto's,
toch ben ik blij dat ik nog zo kan genieten van het peuteren in de Hollandse wateren. Ik heb meerdere vismaten
recordvissen zien najagen, het moest steeds groter, desnoods in het buitenland, tot de top bereikt was (en wat
blijft er dan nog over...). Einde hobby...gezwicht voor het gewicht.





Ik peuterde onverstoorbaar en genietend door. Gedurende de tijd leek het of mijn maat toch een beetje de charme
in begon te zien van het streameren. Ik ving nog een snoekje, niet gek voor een uurtje peuteren.
We hebben nu een afspraak staan. 's avonds na het eten gaan we krachten meten. Plug tegen streamer,
ik kan me er nu al op verheugen ;D Ik zet mn geld op de Ep ;)



The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

Ha die Maurice weer,die geeft weer een vanger weg.

mooi Gerrit.

nu ff laten voordoen door Maurice,dan ben je klaar.
ik ben het alweer vergeten hahaha.


HappyFisherman

En vanaf nu altijd een zakkammetje mee naar de waterkant :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Dat is niet nodig (ik scheer me ;D).

Zonder gein...de Ep even door het water halen en hij is weer als vanouds ;)

Heb nu alleen 1x de oogjes weer moeten vastlijmen, omdat die loskwamen tengevolge
van de harde aanvallen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

johannes

mooi

heb ooit eens gelezen in een oud snoekboek (meen kees ketting) dat geel de kleur is die het meest agressie bij een snoek opwekt

Gerrit72


Zoiets meen ik me ook te herinneren. Ook dat er een soort tabel met kleuren in een boek stond
met zichtbaarheid onder water en vangkracht. Zal eens mn oude boekjes bekijken  (is trouwens
een mooi onderwerp voor een nieuw topic ;)).

Deze waren idd lekker agressief en fel (klein maar fijn ;D)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Mooie visserij Gerrit!

Ben het met je eens, dat het niet veel uitmaakt hoe groot de vissen zijn. Zodra je er een beetje sport aan hebt (een 20 cm snoekje aan een #10 hengel is natuurlijk wat saai) heb je naar mijn idee voldoening.

Tip voor je challenge: zoek een watertje op waar veel met pluggen enz op snoek gevist wordt! Je maat zal zich stierlijk vervelen en de plug voor ongeïnteresseerde snoeken langshalen. Diezelfde snoeken kun je dan vast wel lekker maken voor een EP streamer. Op de één of andere manier is dat zoveel anders dan dat ze gewend zijn!

Gerrit72


Bedankt voor de tip Plantje. Het is mijn idee dat ik nu net zoveel vang als dik 25 jaar terug toen ik hier met de plug begon te gooien (dat werd hier toen nog weinig tot niet gedaan). De streamer is nu 'nieuw' , er wordt hier zelden met een streamer gevist. Mogelijk is dat idd de reden dat ik weer als vanouds hoge aantallen snoeken vang (ik verwacht dat de dikke dames in het najaar wel komen ;)). Ik ben ook voornemens eens wat grotere streamers te maken, mogelijk dat dat de dikkere vissen makkelijker over de streep trekt (mijn 8-9 Esox Lucius hengel komt vandaag mogelijk/hopelijk, per post binnen ;D).
The only difference between men and boys is the price of their toys.