Eerste keer zeebaars op Maasvlakte (en even OVM)

Started by zeeforel, August 14, 2016, 16:57:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Hi allemaal,

Vanochtend voor het eerst aan de Maasvlakte geprobeerd een zeebaars te vangen. Conclusie: helaas niet gelukt.  :-[

Was op de bekende plek met het strekdammetje (oostkant Edisonbaai) en heb ook nog even op de bocht van Nieuwe waterweg en Beerkanaal gestaan. Moet zeggen dat deze ruige visserij wel even wennen is. En zeker niet zonder gevaar ook. Heb 1 man flink onderuit zien gaan en werd zelf onaangenaam verrast door iets te sterke stroming na voorbij varen van zo'n oceaan-stomer. Kon me net staande houden.

Heb toch wel 3 uur staan werpen vanaf dammetje, de genoemde bocht en nog een beetje meer westwaarts van de kant. Helaas geen stootje gevoeld (wel finten oid gezien aan oppervlakte). Zag trouwens ook niemand anders iets vangen. Vond het trouwens wel beetje stil. Dacht dat dit bij opkomend tij zo'n bekende stek was??? Iemand wellicht tips voor andere plekken aldaar? Zijn die grote blokken aan de Westkant van de Edisonbaai wellicht een leuke stek en ook redelijk af te vissen?

Daarna nog even OVM geprobeerd maar dat zat ook niet mee. Zo'n 2 uur gevist vanaf de dammetjes aan de kant van de Brielse gatdam (west) maar ook daar geen stootje en heb in die 2 uur geen enkele forel-activiteit gezien, wat ik toch als redelijk uniek beschouw.

Dat was het weer. Reacties, tips, tricks, hoopvolle boodschappen welkom :-)

Ben Tabak

Tsja, het is even een hele taaie visserij nu.

Dat is normaal: van eind juli tot midden september is een slappe tijd.
De verklaring lijkt dat de krabben hun schaal afwerpen waardoor ze deze periode meer dan voldoende te vreten hebben. Interessant om van anderen te horen of dat klopt trouwens.
Gewoon wat later in het jaar weer gaan!

Groet, Ben

zeeforel

Hi Ben,

Bedankt voor je reactie en input. Neem aan dat je doelde op de zeebaars. Ben namelijk op OVM ook behoorlijk wat krab tegengekomen vandaag. Dood en levend.

Over OVM: tsjonge jonge wat een boel aasvis (grondels) tref je daar aan zeg. Volgens mij hebben die forellen ook voldoende te eten...?

Ben Tabak


Bone F

Finten zijn ook ff moeilijk te vangen, vind ik. Ik heb wel vliegvissers gezien die wel vingen maar toch niet die aantallen die ik gewend ben. Er is kennelijk een dalende lijn. Over 4x vissen resp. 40,20,4 en afgelopen vrijdag 1! Ik ben benieuwd hoe de andere ervaringen zijn.