Goeie vrijdag

Started by HappyFisherman, April 02, 2012, 15:58:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

is er een mogelijkheid bij de eemhof om de forel die je meeneemt schoon te maken?

siempie

Vanmiddag even wezen vissen in Usselo, het was er niet super druk. Een hele middag staan zwiepen maar geen enkele vis gevangen...... :'( allerlei vliegjes geprobeerd en gewisseld tussen rustig en langzaam strippen.De vissen kwamen wel op de vliegen af alleen een cm of 5 stopte ze en draaide ze weer om. Heb wel een enkele keer gehad dat ze hapte maar dan lieten ze gelijk weer los(gelijk aanslaan of juist niet maakte niet uit).

Wat kan ik mogelijk fout hebben gedaan? De mensen met een spinhengel vingen wel redelijk.

Zeenimf

Vliegvisdorian, ja die is daar.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

vliegvisserdorian

oke, ik ga het morgen proberen, hier om half zeven de auto in en dan lekker vissen ik post wel een verslagje morgen

Gert

Vandaag naar De Ronde Bleek geweest. Boven verwachting heerlijk weer gehad, en we hebben een paar mooie tot zeer mooie forellen weten te vangen, met droge vliegen.
Anderen heb ik zien vangen met buzzer, heel ondiep met kleine nimf, maar ook op minstens 4 meter diepte.

Martin (Drefter) had zijn belly boat 's middags al afgeleverd en zou het vanavond, en verder het hele Paasweekend, gaan proberen. Ben benieuwd....

Groet,
Gert

renew

vliegvisdorian je kan die forellen ook in de ijskast leggen op de eemhof. Die staat buiten onder het afdakje.

Rossie69

let wel op dat je niet al te veel mee neemt,want dat wordt aftikken.

250 gram per uur mee nemen.
ongeveer 4 vissen voor een kleine 5 uur vissen.

ja je kan schoon maken de vis daarzo.
en koelen zekers ook.
bb op pompen ook(compressor)

succes en veel plezier.

ps wit proberen,aanbeten kunnen nogal verschillen.
mis je veel kijk of de staart niet te lang is,of na zon beet even de vlieg laten afzinken voor 2a3 tellen,dan daarna pakken ze alsnog.


vliegvisserdorian

bedankt voor de tips alleen jammer ik heb niet echt witte steamers marabou bleek vanmiddag op te zijn toen ik nog wat wilde binden, en kga denk van 8 tot 5 dus ik neem ongeveer een forellrtje of zes mee

Rossie69

heb je geen witte christal chenille witte wol ???

renew

don't worry, als wit het, kan je daar gewoon ff witte maribou streamertjes kopen

vliegvisserdorian

Quote from: Rossie69 on April 06, 2012, 22:58:21
heb je geen witte christal chenille witte wol ???



kheb wel een hele berg streamerts met een kristal chennille lijfje en een rood/oranje/olive/zwaart/geel staartje

Rossie69

hoop ook dat je nimfies bij je heb.

je komt ervan zelf achter,en anders vragen daaro aan de mannen/vrouwen.


vliegvisserdorian

Quote from: Rossie69 on April 07, 2012, 01:17:27
hoop ook dat je nimfies bij je heb.

je komt ervan zelf achter,en anders vragen daaro aan de mannen/vrouwen.
keeej keheb er wel een paar, u de auto in

siempie

Quote from: siempie on April 06, 2012, 20:10:38
Vanmiddag even wezen vissen in Usselo, het was er niet super druk. Een hele middag staan zwiepen maar geen enkele vis gevangen...... :'( allerlei vliegjes geprobeerd en gewisseld tussen rustig en langzaam strippen.De vissen kwamen wel op de vliegen af alleen een cm of 5 stopte ze en draaide ze weer om. Heb wel een enkele keer gehad dat ze hapte maar dan lieten ze gelijk weer los(gelijk aanslaan of juist niet maakte niet uit).

Wat kan ik mogelijk fout hebben gedaan? De mensen met een spinhengel vingen wel redelijk.

iemand>????

A{b}r{a}xa{s}

Gebruiken de kunstaasvissers geen groter en/of meer blinkend aas ?...daar zou een reden in kunnen liggen misschien ??
Doorgaans vissen die hun lijn denk ook sneller binnen, dus misschien nog sneller strippen ?

willyzuid

siempie.
je verteld dat je weigeraars hebt,ze komen wel kijken,maar krijgen argwaan,en draaien weg.
of ze testen eerst voorzichtig.
de kunstaasvissers vissen met powerbait gedraait in een lepeltje,of wokkeltje,en draaien vaak wat sneller binnen,zoals abraxas al aangeeft.
deze spinvissers wekken meer agressie bij de forel op.
mischien moet je de streamers ruiger opbinden,bv met een grote hackle aan het kopje,geeft meer lawaai in het water.
en kleur ook niet te vergeten,kijk eens welke kleur de deegvissers gebruiken.dat kan zelfs per dagdeel verschillen.

en verder uhhh   observeren,windhoek?
diepte,zeg het maar.

siempie

dank jullie allen voor de reacties,
Ze visten inderdaad met powerbait, maar ik heb opzich allerlei verschillende dieptes geprobeerd en ook veel verschillende kleuren.Verder bind ik zelf niet dus ben beperkt wat ik op dat moment in de vliegendoos heb. Het enige herkenbare wat het zou kunnen zijn is dat ik niet snel genoeg binnen strip, althans in het begin wel maar dan zie ik er een forel achteraan gaan maar dan ben ik al bijna bij de kant dus moet ik inhouden.... Het probleem is namelijk dat ik nog niet zo ver kan gooien(ga een cursusje volgen).

vliegvisserdorian

net terug van de eemhof, planning was om wat langer te gaan maar het was knap koud mwt die wind.in het eerste half uur had ik twee missers en 1tje gevangen op een oranje glitterstreamer.ook hadik er nog 1tje op een groen nymphje, hierna kwam er wat wind opzetten en ving erniemand vande vliegvissers echt goed vis meer wat ik gezien heb athans dus toen zijn we om twee uur maar naar huis terug gegaan.

HappyFisherman

Als je staartjesbijters hebt wil varieren in je snelheid wel eens helpen. Dus ineens veel sneller strippen of juist een paar seconden stoppen met strippen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

drefter

Quote from: Gert on April 06, 2012, 22:28:03
Vandaag naar De Ronde Bleek geweest. Boven verwachting heerlijk weer gehad, en we hebben een paar mooie tot zeer mooie forellen weten te vangen, met droge vliegen.
Anderen heb ik zien vangen met buzzer, heel ondiep met kleine nimf, maar ook op minstens 4 meter diepte.

Martin (Drefter) had zijn belly boat 's middags al afgeleverd en zou het vanavond, en verder het hele Paasweekend, gaan proberen. Ben benieuwd....

Groet,
Gert
Ik heb dus gisteren avond 2 uur gevist en vanmorgen 2 uur gevist allebij de sessies 5 vissen weten te vangen en ik ga zo nog een paar uurtjes   Gr Martin

vliegvisserdorian

Quote from: HappyFisherman on April 07, 2012, 16:57:53
Als je staartjesbijters hebt wil varieren in je snelheid wel eens helpen. Dus ineens veel sneller strippen of juist een paar seconden stoppen met strippen.

Ik denk dat ze meer interesse hadden in de meelwormen want de paar mensen die met een dobber zaten te vissen die vingen wel redelijk. Er zat een jongetje van denk een jaar of 10 (ben heel slecht in dat soort dingen schatten) bij mij aan de overkant en die ving ze aan de lopende band, hij had er toen wij weggingen 15 gevangen en ik denk een veelvoud daarvan verspeeld. Een meneer die bij hem was die viste wel met de vliegenhengel maar die ving ook niet zo goed volgensmij.
oke ik zal het volgende keer proberen, ik ga denk over drie weekjes in de meivakantie weer een dagje. Eigenlijk had ik niet het idee dat ik staarthappers had maar ik kan het mishebben hoor ik kan immers ook niet door het water heenkijken het was trouwens best troebel, is dat altijd zo bij de eemhof?

golddigger

Quote from: vliegvisserdorian on April 07, 2012, 17:33:56
Ik denk dat ze meer interesse hadden in de meelwormen want de paar mensen die met een dobber zaten te vissen die vingen wel redelijk. Er zat een jongetje van denk een jaar of 10 (ben heel slecht in dat soort dingen schatten) bij mij aan de overkant en die ving ze aan de lopende band, hij had er toen wij weggingen 15 gevangen en ik denk een veelvoud daarvan verspeeld. Een meneer die bij hem was die viste wel met de vliegenhengel maar die ving ook niet zo goed volgensmij.
oke ik zal het volgende keer proberen, ik ga denk over drie weekjes in de meivakantie weer een dagje. Eigenlijk had ik niet het idee dat ik staarthappers had maar ik kan het mishebben hoor ik kan immers ook niet door het water heenkijken het was trouwens best troebel, is dat altijd zo bij de eemhof?
Dat waren vast Jouri en zijn vader John Arens
Die vissen daar altijd en weten meestal wel goed te vangen
Vraag maar aan Koen ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Die werd de laatste keer helemaal gek toen jouri op het eind van de dag tegen z'n vader zei:
"Pap, nog 3 dan heb ik er 70"
Dat was wel met de meelworm, maar toch.....

Koen

Quote from: vliegvisserdorian on April 07, 2012, 17:33:56
Ik denk dat ze meer interesse hadden in de meelwormen want de paar mensen die met een dobber zaten te vissen die vingen wel redelijk. Er zat een jongetje van denk een jaar of 10 (ben heel slecht in dat soort dingen schatten) bij mij aan de overkant en die ving ze aan de lopende band, hij had er toen wij weggingen 15 gevangen en ik denk een veelvoud daarvan verspeeld. Een meneer die bij hem was die viste wel met de vliegenhengel maar die ving ook niet zo goed volgensmij.
oke ik zal het volgende keer proberen, ik ga denk over drie weekjes in de meivakantie weer een dagje. Eigenlijk had ik niet het idee dat ik staarthappers had maar ik kan het mishebben hoor ik kan immers ook niet door het water heenkijken het was trouwens best troebel, is dat altijd zo bij de eemhof?

Haha, ja dat manneke vangt altijd goed daar :P Beetje vals spelen met meelwormen, maar wel handig als je er naast staat te vissen  ;D De eerste keer dat ik er was had ik niks gevangen terwijl Rob en Perry ze er achter elkaar uit halen. De 2de keer ging het stukken beter en kwam ik voorbij de 10. Tis gewoon leren en proberen :) Kijk ook een beetje waar de rest staat en onthoud dat.

vliegvisserdorian

het water was best bruinig is dat altijd zo bij de eemhof?

Koen

tis niet kraakhelder water nee.