Vanmiddag een paar uurtjes naar St. Pieters-Voeren

Started by Raymond, March 03, 2012, 08:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Eens kijken wat het wordt. Zal wel ontzettend druk zijn maar het is ook niet bepaald een serieuze visserij te noemen. Ik ben gewoon blij dat ik weer eens even een lijntje kan strekken...

Wel nu nog stressen om mijn materiaal nog een beetje geordend te krijgen...  ;)
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

...stond dat niet (geolied) startklaar ?
Moet je van te voren allemaal regelen Raymond...wat als je tippet op blijkt ? ;)

Raymond

Inderdaad Bas, nu nog snel naar de winkel want al mijn tippetmateriaal is 'rot' en ik heb ook geen leaders meer die nog voldoen... ;-)
::wtf::

Raymond

Nou, daar heb ik van geleerd. Ik weet dat het niet mijn visserij is maar ja, je wilt na die lange winter toch wel weer eens een lijntje strekken. Maar om in een badkuip te gaan vissen samen met nog 10 anderen en dat voor 14 euro voor een halve dag, nee bedankt.  :(

Ik heb dus niet gevist en ga er dus ook niet meer heen...
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

...is alleen 'leuk' om forel te vangen voor de pan.

Raymond

... en daar is het echt te duur voor...

Het enige wat er mooi aan is, is de omgeving. Deze streek is werkelijk een pareltje... :)
::wtf::

ben

Mooi verhaal!!!! net zo iets van.... ik heb een vis gevangen , maar hij zit niet aan de lijn!!

Gunther

#7
Ben heel netjes verwoordt: ik zou het eerder een onzins topic noemen.
Wil nu geen reclame voor dat water gaan maken,maar waar heb je anders een fatsoendelijke gelegenheid in wijde omstreken voor catch en release en voor de pan kunt vissen.
Kijk eens naar het grote aanbod verse kerngezonde sterke vis die je daar aantreft,zoals een vijver met Beekforel een vijver met arctik char,goudforel enz. en ook nog eens in een behoorlijk groot formaat.
Visbestand komt uit eigen kweekerij(Commanderie/ kasteel),en ja de beter restaurants in de wijde omgeving zijn daar ook vaste klant!
Bijna  te vergelijken met de de Ronde Bleek en Blisterwijk maar ja, dat kost een paar cent.
Ook vraag ik mij af wat meedere Duitse,Nederlandse en Belgiesche vliegvisverenigingen daar dan zoeken,die huren het voor een of meedere dagen af.
Is het misschien de samenhorigheid en gezelligheid daar.
De kans tot oefenen en lessen.
De mogelijkheid je materiaal te testen en daarbij ook nog per ongeluk een vis te vangen.
Natuurlijk als je de grensmaas aan de overkant van de weg hebt liggen,dan is al het andere te duur en onnatuurlijk!
Hier wil ik dan ook bij laten.
Het Adres: De Berg. 3790
                 Sint Pieters Voeren
                  Belgie
E-mail:  trout@telenet.be

vliegvisgek

gunter heb je link van de vijver of wie dan ook we gaan die kant op eerdaags en ik ga dan ook zeker lijntje strekken ben put visser he  ;D ;D

BV

Hey Jeroen,

Je kan het wat vergelijken met De Kool.
We hebben zoals Gunter aanhaald er eens een clubuitstap naar gemaakt en het is wat het is.
Een paar goedgevulde vijvers dicht bij elkaar! Een echte forelput.
Daar ga je naar toe om te vangen, niet aleen om te vissen.
Maar ik neem vangen ook serieus.

En het is ook een mooie kwekerij zodat je eens een iets ruimer beeld krijgt van de kweek.
Het ziet er niet heel heel netjes uit, maar door de bronnen zou het er in de zomer nog goed vissen zijn.


ben


Gunther

#11
Die laatste link is ook heel fraai voor niet vissers en de moeite waard!
Hebben hier ook een goed pannekoekenhuis en een vitrine met vers gerookte eigen forel.

http://www.troutfishingnetworks.com/nl/forellenvijvers/belgie/pecherie-du-berg   Link nog een beetje van slag

chepp

als je op de parking van de taverne staat en je wandelt lang het pad aan de haag is het ongeveer 400 m je mag er met de auto niet door dan moet je omrijden langs de andere kant.
grtjs

vliegvisgek

oke mannen zal het wel vinden en ga er zekers vissen tegen die tijd ;D

en ben tot zondag ;)

ben

Ja tot zondag, trouwens welke vliegen kan ik het beste meenemen Jeroen?, jij bent toch een beetje m'n Coach!!!

vliegvisgek

booby,s ben en gewoon vliegen waar je zelf vertrouwen in hebt de laatste 4 keer dat ik er was ving ik ze met streamers wou dat niet meer ving ik wel met booby en ook met kleien spiders ben dus ja ik weet het ook niet op zo,n dag gewoon beetje naar buurman kijken als die wat vangt denk wel dat ze diep zitten was de weken dat ik er was wel het verhaal diep en dan weer hard strippen en zacht en zovoort ;)

Gunther

Heren veel plezier en succes voor komende zondag.
Hele vele strakke lijnen gewenst,Vang Ze

vliegvisgek

dank je gunther hoop dat ik wat vang met wedstrijd normaal lukt me dat wel daar maar goed  ;)

ben

Dank je Gunther,  ........trouwens voor jou is het ook niet zo ver, doe mee man!!!!