Forumdag: Tour de OV 7 - 30 mei

Started by Gert, April 08, 2015, 00:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Ok Wim, je staat erbij  ::goodjob::

markpiet

30 mei. Dat is balen Gert. Dan moet mijn vrouw werken. Alhoewel? 1 dochter is op kamp. Dan blijft er nog 1 dochter van 10 over. Ik kan haar vast wel over halen om een dagje mee te gaan vissen. Ook al kan ze (nog) niet vliegvissen. Amstelveen is ook niet al te ver weg.
Het vissen zou haar wel snel kunnen vervelen zodat ze het niet de hele dag vol houdt.

Dit betekent helaas dat ik me nog niet kan opgeven. Maar ik kan op zijn minst even langs komen.
groeten van Mark
><((((0>

Gert

#27
En je weet waar het is Mark, want je hebt er al een keer gevist - ja, daar dus ;)
Zou leuk zijn als j(ulli)e in ieder geval een deel van de dag erbij kan zijn.
En er is ook een kinderboerderij bij, dus je dochter hoeft zich zeker niet te vervelen.


Wilco

Gert,

Roelof en ik zijn  beide aanwezig op de 30e mei  en als we het eens worden dan nemen we de kano's mee.

Gert


FrancoisCKX

Wordt het toch nog gezellig [emoji6]

John

Gert,

Zou je mij er ook bij willen zetten. Lijkt mij weer gezellig zo'n tour de ov

Groet,

John

Gert

Lijkt mij ook John  ::goodjob:: Je staat erbij.

Rossie69

Doe mij maar een ovbtje

eerst even wat regelen.


Scaramouche

Ik moet helaas afzeggen  :(

Maar ik vind het wel een heel leuk initiatief. Misschien organiseer ik in het najaar wel iets dergelijks voor het Twiske, als daar animo voor is.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Rossie69


Gert

#36
Jammer Frank. Maar een keer Twiske zou wat mij betreft zeer welkom zijn. Ben er nog nooit geweest. Zag het van de week op Vis TV, met belly- en roeibootje. Maar ik ga ervan uit dat er vanaf de kant ook wel mogelijkheden zijn.

Henk Rossie, ik zet je erbij. Leuk man!

Edit: je staat gelijk al op de 2e plek Henk  ;D

Gert

Hallo mensen,
Inmiddels de bevestiging gekregen dat ook deze forumdag weer wordt gesponsord door tevens de sponsors van dit forum:

Muddler's Fly and Lure : http://www.muddler.nl

en door

Forelvijver De Ruigenhoek : http://www.forelvijverderuigenhoek.nl/

waarvoor uiteraard dank en hulde!

::goodjob:: ::wave:: ::proost:: ::KOOL::

Er kunnen overigens nog best wat deelnemers bij, dus geef je op!
Beginner of gevorderde, maakt niet uit. Het wordt sowieso weer een gezelllige dag en er zal best een visje gevangen worden!
(Geen bot!!! ;))

Groet,
Gert




Joost S.

Ik zou graag mee gaan, maar dat zit er nog niet in voor mij. Wens iedereen al vast een mooie dag, ;-).

PdH

Zo, dat wordt nog leuk dan.

Tot de 30ste allemaal. Met hopelijk mooi weer.
grtn, Peter.

FrancoisCKX


WimS

Hoi Gert,

Weet je al waar en hoe laat wij ons mogen melden de 30ste ? ::hulp::

Groet, Wim.


Gert

Ik stel voor om te verzamelen vanaf half 10. Ik denk dat dat voor iedereen wel haalbaar moet zijn, ook degenen die van wat verder weg komen.

Verzamelen op de parkeerplaats van Speelboerderij Elsenhove, http://www.elsenhove.nl/bereikbaarheid/

Maar ik stuur ongeveer een week van te voren ook nog wel de nodige info door aan de deelnemers.

Groet,
Gert

Herman

Zoals het er nu voor staat kan bij mij de ovb weg!
Nu maar hopen dat er noemand ziek wordt op t werk en mn verlof dan niet doorgaat....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Inderk

Helaas................

Andere verplichtingen....... SHIT..............
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


FrancoisCKX

Gert, kun je voor de beginners onder ons aanbevelingen doen voor de uitrusting? Hengel, lijn, vliegen?

maurice

Quote from: FrancoisCKX on May 11, 2015, 18:38:49
Gert, kun je voor de beginners onder ons aanbevelingen doen voor de uitrusting? Hengel, lijn, vliegen?

voor voorn zou ik gewoon een #3 of 4 meenemen als je die bezit lichter kan natuurlijk ook.
de vliegen licht ook aan het weer, maar een gewone PT als nimpf of F-Fly als droog moeten het doen.
daarnaast kun je ook de Palomino, schietmot, miertje of zwart kevertje gebruiken als droog.
zou gewoon een tapetleader gebruiken met droog en een tippet van 10/100.
ga je met een nimpf vissen gewoon een tippet (10 of 12/100) van 100 tot 150 cm aan de vliegenlijn en dan met of zonder verklikker.




::bbq:: ::proost:: ::proost::

FrancoisCKX


Gert

Ja, namens mij ook bedankt Maurice. Zou mijn antwoord ook ongeveer zijn. Ik zal nog wel even een fotootje plaatsen van een of meer nimfjes die het meestal wel goed doen. Verwacht geen grote voorns en baarzen - zitten er ongetwijfeld wel maar het meeste is toch max. 20 cm.
Karper zit er ook, tot heel groot, en brasem ook. Maar die brasems zijn ook wel aan een 3 of 4 te vangen.

En de Tour de OV is op de eerste dag dat er weer gesnoekt mag worden, en die zitten er ook. Maar het is, als het een beetje warm is, niet echt verantwoord om snoek te vangen zegt men, omdat die dan te veel te lijden heeft van de dril.



PdH

#49
Ik hou het wel bij mijn drietje. Ruisvoorns vangen is al mooi genoeg.
Laat de snoek maar voor het najaar.
Zal wel proberen wat voorraad te binden. Stel dat mijn vliegen opeens succes hebben , kan altijd natuurlijk.
grtn, Peter.