VVD: andere Kier voor vistrek

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 24, 2010, 11:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

 donderdag 16 december 2010, 13.28 uur
[bron : http://www.nieuweoogst.nu/scripts/edoris/edoris.dll?tem=LTO_TEXT_VIEW&doc_id=1257570&h=VVD:]
           Camera   |     'Loos niet al het water via 1 of 2 spuisluizen met grote kracht het Haringvliet in, maar gebruik alle 17 sluizen', vindt Zuid-Hollands Statenlid Ivo ten Hagen (VVD). Met dit alternatief komt hij voor het Kierbesluit.

Het kabinet zoekt naar oplossingen voor de vistrek nu ze de Haringvliet niet wil verzilten. Met Duitsland en Zwitserland zijn in het verleden afspraken gemaakt om de trek van vis, zoals de zalm, te verbeteren.

'Als het om trekvissen gaat, zijn er alternatieven voor het Kierbesluit: aanpassen van het sluizenregime en verbieden van de visvangst. Op die opties moeten we ons verder richten', stelt Ten Haven. Hij sprak onlangs met Ravon, een stichting ter bescherming van vissen.

Half spuien
Het idee van de VVD'er is opmerkelijk aangezien zijn partij in de regeringsverklaring opnam de Haringvlietsluizen niet open te zetten. Ten Haven wil toch een half uur spuien om de vissen de kans te geven heen en weer te gaan.

Boeren en tuinders op de Zuid-Hollandse eilanden en in het Westland vrezen voor verzilting van het Haringvliet. Zij halen hun zoet water grotendeels uit deze binnenwateren.

Die sluis halen de vissen volgens mij straks überhaupt niet meer als de plannen in Limburg allemaal doorgaan

Hans-oet-remunj

is dat ding al open geweest dit jaar ? volgens mij zit ie nu potdicht...vangsten zijn volgens mij maar la-la op de midden Rijn in duitsland dit jaar