Makkers, ten strijde!

Started by Scaramouche, October 12, 2016, 14:37:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Allemaal snel naar Denemarken voor het goede doel  ;D

http://www.ad.nl/buitenland/deense-vissers-opgeroepen-voor-grote-jacht-op-ontsnapte-forellen~aae84e0c/

Mooi ook de fouten die in zo'n artikel staan.  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

paul de bruijn


Bone F

Ik ken het daar niet zo goed maar dat kon wel eens knokken voor plekkie worden, het klink echter ook als een vroege 1 april mop!😂

Autumnfly

Nou is geen  1 aprilgrap  stonden denk ik gisteren al een paar honderd Visser hun geluk te beproeven rondom Assens , ik kon zelf geen eens een parkeerplek vinden om achter de suikerfabriek te gaan vissen ,waar je normaal gesproken nooit geen Visser
Zag staan daar stonden er nu wel een 40 of 50 met een stuk blik te gooien.
De netten zijn net even buiten Assens kapot gevaren door een tanker , de kapotte netten hebben ze naar de haven van Assens
Gesleept ik heb er wat foto' van maar zie geen kans om ze nu te plaatsen .

Gr Kees

Scaramouche

Hopelijk zijn het triploid forellen die zich niet kunnen voorplanten. Ik weet niet wat er gebeurt als er van die 80.000 een aantal de weg naar paaigronden weten te vinden waar ze zich goed thuisvoelen? Of zijn die beesten zo ontwend dat ze dat gewoon niet meer doen?

Danish steelhead klinkt wel mooi natuurlijk maar of het een gewenste ontwikkeling zou zijn?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Maar ik neem aan dat je dus verplicht bent ze te doden en mee te nemen, zonder maximum limiet. Is er ook nog een "meldingsplicht" of zo, hoeveel je er gevangen hebt?
En kunnen we ons aanmelden als premiejager?

Menno_siemensma

Helaas geen tijd anders zeker wel gegaan haha. Maar het is geen grap in ieder geval. Hoe leuk het ook lijkt om steelheads in Denemarken te vangen, wil je die niet van deze kweekforel hebben met alle problemen van dien.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F

Quote from: Autumnfly on October 13, 2016, 10:59:16
Nou is geen  1 aprilgrap  stonden denk ik gisteren al een paar honderd Visser hun geluk te beproeven rondom Assens , ik kon zelf geen eens een parkeerplek vinden om achter de suikerfabriek te gaan vissen ,waar je normaal gesproken nooit geen Visser
Zag staan daar stonden er nu wel een 40 of 50 met een stuk blik te gooien.
De netten zijn net even buiten Assens kapot gevaren door een tanker , de kapotte netten hebben ze naar de haven van Assens
Gesleept ik heb er wat foto' van maar zie geen kans om ze nu te plaatsen .

Gr Kees
Ja dus  :(

paul de bruijn

Net terug uit denemarken,het weer was vandaag en morgen niet te doen.De regenbogen zijn nauwelijks normaal te vangen,en men is ze "kwijt".Kleine aantallen worden gezien,maar niemand weet waar ze zijn gebleven.Bijkomend probleem is dat ze nog niet eten.Een harpoenvisser gesproken,die had ze opengesneden,en alleen vet in de maag aangetroffen,nog uit de kwekerij.
De vissen vertonen erg onnatuurlijk gedrag en zien er niet uit,erg dik,gedrongen,niet om op de foto te zetten.We hebben ze maar weggegeven aan de locals.
Men gaat nu een aantal rivieren opschonen dmv electrisch viisen.Niet selectief,maar ze willen de regenbogen graag kwijt.