Fly fishing on the river Wolf

Started by FSCHAMP, January 11, 2019, 20:27:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FSCHAMP

Allen,

ik heb twee nieuwe video's over het Zwarte Woud op mijn YouTube Kanaal gezet.  Ook dit jaar ga ik weer terug met Heer Hemelvaart.
De eerste video is van het parcours waar ik al vele jaren met Heer Hemelvaart vis. Dit filmpje is van in het jaar 2015.

https://youtu.be/R9GmvUyPxdA

Dit is een ander Parcours van de Wolfsklause en hier is de Wolf zeer smal. Dit is gefilmd in 2016.

https://youtu.be/XULBLowpuZY

Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

mooi hoor moet ik ook maar eens heen  welk hotel slaap je
NUNC  AUT  NUNQUAM

Marco B

Blijft mooi daar Gino. Ik weet nog wel dat toen ik daar voor het eerst kwam ik ontzettend verbaasd was over het formaat van de vis. Mijn broer en ik hebben op de strecke van Schapbach vissen van rond de 60 cm gevangen. Mijn broer is een paar jaar geleden nog eens bij Karl Ludwig geweest maar die enorme vissen heeft hij niet meer gevangen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

@ Team : Wolfsklause, maar het is niet echt een hotel. Het is een Pension Restaurant : http://www.echle-wolfsklause.de/
Ze hebben maar 5 kamers vandaar dat snel boeken de boodschap is. Ik probeer elk jaar al te reserveren voor het volgend jaar zodat ik plaats heb. Nu, als je in de week kan en niet tijdens de schoolvakanties, heb je wel kans op plaats. Het pension wordt ook veel gebruikt door mensen, die mineralen/stenen zoeken, want daar is Wolfach en Oberwolfach ook bekend voor.

@ Marco : Ze zitten er toch nochtans : Ik heb ze vorig jaar nog zien liggen, maar ze zijn zeer moeilijk te vangen bij een lage en helder waterstand, want ze verdwijnen al wanneer je nog maar langs de oever nadert, vooral in de buis aan de watercentrale. Je hebt het meeste kans als er net een regenbui is geweest en het water thee kleurig is. Als ik dit jaar terug ga en het water is helder, probeer ik van boven aan de muur foto's te nemen. Nu, ik vang er elk jaar toch vissen van 50 en 50+. Dit ga je zien in het volgend filmpje dat ik aan het monteren ben en één van de volgende week gaat verschijnen op mijn YouTube Kanaal. Als je je abonneert op mijn YouTube kanaal (wat niets kost trouwens) wordt je onmiddellijk verwittigd wanneer het verschijnt.

De eeste is een 50+ van 2016 en de tweede is een 50+ van 2018
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Marco B

Schitterende visserij daar, heb er mooie herinneringen aan. Ik ben daar de 1e 4 jaar geweest toen Karl-Ludwig zijn privéstrecke voor het eerst had opengesteld voor gastvissers. Ik weet nog de 1e vissen die ik daar ving. Mooie beekforellen die heel typerend waren voor dit water. Vissen van ruim 30 cm waar ik helemaal gelukkig van werd en kwam er even later achter dat 30 a 35 cm het formaat was van de gemiddelde vis.
Er huisden enorme vissen in dat smalle water.
KL ging in het voorjaar met zijn duikbril en snorkel door 'zijn' beek om te kijken waar de vis stond en wist dan ook precies welke je uiteindelijk had gehaakt  :). Ik weet nog dat hij slachtafval ook in een blok ijs op een wehr zette om zijn forellen bij te voeren.
Was allemaal goed te doen totdat Paul Blokdijk een stuk in de VNV publiceerde en vervolgens zat het constant vol met vissers. Ben toen ook afgehaakt.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

Marco,

ik kom er sinds 1996 en ben er altijd zeer te vreden geweest. Het was de eerste rivier waar ik beekforellen van boven de 50 cm kon vangen. Een zestiger heb ik er nooit gevangen, maar wel zien zwemmen. In 1996 was zijn strecke inderdaad van de brug tot aan de wehr (1.6 km), ondertussen is zijn strecke tweekeer zo groot (+/- 3.2 km) en gaat tot aan de Seebachstrasse.  Hij heeft ook een tweede strecke (tweede filmpje : Fly fishing Black Forest Wolf 3) op de Wolf en dit begint aan de brug ter hoogte van de Ringstraße in Bad Rippoldsau en loopt tot bijna aan de kapellenweg in Bad Rippoldsau. Verder kan je bij hem ook op twee beken vissen, waar ook zeer grote beekforellen op zitten, maar dit is echt een indianen visserij en dit ligt me niet.  Paul Blokdijk komt er ook nog elk jaar.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

drefter

Ik heb op de camping gestaan  de alisahof kleine streke maar o zo mooi om te vissen .
Als ik daar weer naartoe zou gaan is er dan ook vergunningen  te verkrijgen voor meer water om te beslissen.
Gewoon nieuwsgierig

FSCHAMP

Op het openbaar parkoer kan je een dag vergunning krijgen als je een staatsvergunning hebt. Af te halen bij toerist info in Oberwolfach.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Nog eentje om bij weg te dromen.  Dit is voorlopig mijn laatste filmpje. Nu, is het wachten tot ik weer naar daar trek. Echter ik kan je al melden dat mijn jaarlijkse trip met Heer Hemelvaart naar het Zwarte Woud opnieuw geboekt is.

https://www.youtube.com/watch?v=LcuVW7DH3mU
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Leuk filmpje, mooie vissen en hele mooie rivier.
Daar wil ik ook wel es een nimfje doorheen trekken  8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>