afstand; smijthengel voor smijtlijn gezocht

Started by sarca2, March 08, 2019, 22:41:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Gebruikelijk is natuurlijk 1 #tje hoger 2 is wel heftig. Er komt volgens mij bij werpen nog iets anders kijken en dat is de wet van Newton actie is reactie.Belangrijk is volgens mij de snelheid waarmee je de hengel laadt, tussen 11.00 en 01.00 uur dus.Ik denk dat Sprintertypes, met korte spieren, een voordeel hebben op bv marathon lopers met lange spieren in deze.
Ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt.

paul de bruijn

Hangt zeker van de hengel af.Ik heb een Winston XTR(te koop overigens)in een #6
Nou,met een 6 niet aan de gang te krijgen.Maar met een T200 of een 8 lijn,hoppekee.
En deze hengel krijg je niet gesloopt

p.forel

#27
Quote from: Bone F on March 11, 2019, 19:34:09
Gebruikelijk is natuurlijk 1 #tje hoger 2 is wel heftig. Er komt volgens mij bij werpen nog iets anders kijken en dat is de wet van Newton actie is reactie.Belangrijk is volgens mij de snelheid waarmee je de hengel laadt, tussen 11.00 en 01.00 uur dus.Ik denk dat Sprintertypes, met korte spieren, een voordeel hebben op bv marathon lopers met lange spieren in deze.
Ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt.
Afstanden werpen vraagt echt andere techniek dan wat je leert tijdens werp cursus

Zeker met lijnen met een belly van 21 meter. Hengel hou je dan geheel vlak achter je anders krijg je de lijn niet op snelheid 

p.forel


Bone F

Jaha dat probeer ik ook vaak maar dan komt er meestal een pluk gras mee  >:(

MarcelN

Da's niet zo raar, jou hele lijn stort altijd in achter je, eerder afwerpen, niets mis met jou spullen.

Bone F


p.forel


MarcelN

#33
bart zwaan, piet forel, beestenboel is het!
Ga je straks zeggen dat er ene meneer Vos bijstaat zeker?