dilemma hengel kopen

Started by nicodw, March 01, 2016, 23:00:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicodw

hallo,

ik hoop dat iemand mij kan helpen mn dilemma op te lossen.
Tot voor kort viste ik met 2 hengels ... 1 opgetuigd met #7-lijnen en de andere met #8-lijnen. Soijtig genoeg is onlangs door een mislukt stap-met-al-je-gerief-tegelijkertijd-in-de-boot-manoeuvre mn #7 stok gebroken.
Het dilemma ... koop ik een nieuwe #8 stok of een nieuwe #7 stok. Het is namelijk zo dat mn #8 stok een airlite nano tec comp special is en ik ben daar zéér content van en zou eventueel dezelfde willen bijkopen. Maar de vraag is ... op een #8 stok lijnen #7 gooien of op een een #7 stok lijnen #8 gooien ... welk van beide geeft het beste resultaat volgens jullie ? (ik kan het spijtig genoeg niet meer zelf testen :( en een deel lijnen gaan vervangen is ook een redelijk kostelijke zaak)

Alvast bedankt,

Nico ::hulp::

Gert

Tenzij van je #7 meerdere delen gebroken zijn, lijkt mij de meest logische optie om op zoek te gaan naar 1 nieuw deel....

nicodw

hey Gert ... nieuw deel kopen is geen optie vrees ik ... ik heb het zéér goed gedaan ...hij is gebroken juist op de bus

BV

Ik zou het simpel houden en het warm water niet opnieuw proberen uit te vinden:

Ofwel  heb je de mogelijkheid om bij kennissen van alle lijnen en hengels vergelijkend te testen
ofwel vis je een 7 lijn op een 7 stok en een 8 lijn op een 8 stok, en dit best met het type waar je heel content mee bent.

Maar het verschil tussen een 7 en een 8 is niet wereldgroot , dus als je budgetproblemen hebt vis je toch gewoon enkel met je goede 8 verder.





Raymond

Een beetje winkelier is wel geneigd om je te laten werpen met z'n hengels. Dus misschien gewoon met die reels en lijnen naar een winkel en een hengel uitzoeken die er het beste bij past???

Achter je computer ga je het niet uitvinden, vrees ik...
::wtf::

Raymond

En nog een tip, stel je even hier Welkom nicodw voor. Dan zijn forumleden ook meer geneigd je van info te voorzien...
::wtf::

paul de bruijn

Nico,een 7 en een 8 liggen inderdaad niet zo ver uit elkaar.wel is het zo dat een #7 lijn op een #8 vaak niet zo goed werkt,een #8lijn op een #7 beter.De hengel wordt beter "geladen"waardoor dat beter werpt.
Maar er zit ook nogal wat verschil in lijnen,dus als je het kunt testen zeker doen

John

Ik weet niet van welk merk je hengel was maar je zou bij de leverancier/importeur van desbetreffende merk aan kunnen kloppen om te zien of ze daar een vervangend deel voor je hebben.

Groet John

Rena

Zoals al eerder gemeld liggen een #8 en een #7 niet ver uit elkaar.
Als het je bedoeling is om bv een "zink" en een "drijf" hengel op te tuigen, dan zou ik een #8 of een #7 nemen.
Is dit niet de bedoeling, dan zou ik gaan voor bv een #6.

TL Peter