Nu ben IK op zoek naar nieuwe waadschoenen

Started by Gert, January 27, 2016, 13:15:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

goswit

Heb de Orvis rg ,prima schoen  . Heb de Simms ook gepast maar zaten niet lekker , leef op grote voet  :), was de dure schoen.  Winkelier vertelde niet de goedkope schoen te nemen omdat hij klachten hierover had , en daarom Orvis genomen .  Had de schoenen naast elkaar staan en zou mij niets verbazen als het uit de zelfde fabriek komt.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Raymond

Het probleem met "mijn" Simms is dat ze te smal waren. Nou heb ik nog eens een review opgezocht uit die tijd (schoenen heb ik in 2007 aangeschaft) en daarin staat beschreven dat het betreffende model, de L2, een "narrow" uitvoering was. Ik heb dus gewoon het verkeerde model gekocht. Met die schoenen was verder niets mis maar ik moet er bij vertellen dat ze voor die tijd ook al behoorlijk aan de prijs waren.

Nu dus net als goswit de RB van Orvis en ik ben er tot nu toe heel tevreden over...
::wtf::

maurice

Hier een link naar hippere waaadschoenen.
http://www.fly-fishing-tackle.co.uk/acatalog/vision_hopper_stockingfoot_waders.html

Gert, Megafish had zaterdag ook mooie waadschoenen bij zich.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Ook ik heb een brede wreef en ook nog eens hoog.
Heb nu al 6 jaar (lees jaren dat ik ze gebruikt heb) een paar van Ron Thompson, en ben er zeer tevreden mee.
En die kosten toen €149,00 met waadpak.
Helaas kon het waadpak niet zo best tegen stenen en uitstekende takken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Wat je ook neemt. ALTIJD met waadpak aan passen, is mijn advies. Dan pas weet je of ze goed zitten met de neopreensokken van je waadpak.

Gert

Dank voor alle adviezen, zeer nuttig!
Ik ga maar eens kijken (bellen) dan voor een paar Simms Freestones. Kom ze in Engeland en Schotland wel tegen met aantrekkelijke kortingen, maar uiteraard niet meer in alle maten leverbaar. En het is dan weer verwarrend of ze op de websites de maatvoering van Simms aanhouden of de eigenlijke schoenmaat. Simms geeft zelf in een tabelletje aan dat je 1 maat groter moet nemen dan je UK-schoenmaat.
Maar op de website geeft de ene winkelier bijv. aan UK8 en de ander alleen maar 8. Dan zou die laatste dus wel eens een maat kleiner (en dus te klein ;)) kunnen zijn.

Arno

Ik zeg ga toch gewoon naar een winkelier toe en pas die dingen dan weet je dat je goed zit en moet je nou voor 2 tientjes met zere voeten rondstappen omdat ze net niet goed passen
en die simms voor 150 euro is volgens mij een mooi scherp prijsje van Fly and Spin en anders via de webshop bestellen dan heb je ze ook mooi snel in huis.

Gr Arno

Gert

@Arno:
Voordat ik naar een winkel ga, ga ik ze eerst bellen of de maat die ik vermoedelijk nodig heb, in huis hebben. Fly & Spin heeft ook nog maar 1 maat (en niet de mijne) van de aanbieding die jij bedoelt.


macfly

Kijk ook eens naar Korkers. Groot voordeel is de uitwisselbare zolen en ze zijn relatief licht. Gebruik ze al jaren intensief zowel op zout als op zoet.

RiverHunter

die heb ik ook gekocht verleden jaar, Arno
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Gert

Omdat je nooit je ouwe schoenen moet weggooien voordat je nieuwe hebt, toch maar een ultieme lijmpoging gedaan.
Als het echt niks wordt, dan is er een ander spreekwoord van toepassing en had ik maar bij m'n leest moeten blijven.
Voor de duidelijkheid: de boormachine doet hier dienst als lijmklem :o


Herman

Succe met de ultieme poging..
We hebben van de week wel ff  contact.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Is goed Herman.

Ik ben nog wel gewoon op zoek naar nieuwe schoenen hoor. En die gaan er ook wel komen. Maar stel dat dit werkt, dan heb ik ten eerste een paar reserve schoenen, en ten tweede weet ik wat er werkt. En als het niks wordt dan weet ik ook dat Bison Kombi Power niet werkt.

Orvis River Guards in maat 9 heb ik nog niet kunnen vinden, alleen in de VS. Verzendkosten ca. 45 Euro en er komt over zowel aanschafprijs als verzendkosten ruim 20% bij.
Dus ik denk dat ik maar voor een paar Simms naar Bussum ga binnenkort.

weerwolf

Waar heb je het mee gelijmt  gert? ik heb bison rubber repair gebruikt voor mijn viltzolen en dat houdt nu al een paar maand.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Quote from: weerwolf on February 08, 2016, 18:44:52
Waar heb je het mee gelijmt  gert? ik heb bison rubber repair gebruikt voor mijn viltzolen en dat houdt nu al een paar maand.

Met Bison Kombi Power.
Rubber Repair heb ik in het verleden ook wel gebruikt voor reparatie van de neopreen sok van m'n waadpak.
Viltzolen vastzetten met aquarium kit gaat ook goed op een rubberachtige ondergrond. En ik heb wel eens viltzolen onder gewone rubberlaarzen gelijmd met aquarium kit. Eerst het hele profiel opgevuld tot het een gladde zool werd, en toen het vilt erop. Bleef goed zitten, maar had wel plateauzolen ;D
Maar nu moest ik de rubberachtige zool (niet het Vibram, want dat zit nog steeds muurvast aan de onderkant van de zool), een soort plastic als tussenstuk, en de kunstlederen schoen aan elkaar vast zien te krijgen.
Gezien het feit dat ik de lijmresten nu al ruim 24 uur later nog steeds aan m'n handen heb zitten geeft wel een goed gevoel ;)
Ik moet nog wat kiertjes dichtsmeren en als de kit goed droog is, eerst even testen of het allemaal goed vast zit en dan gaat de schoen een daggie in een emmer water.
Als het dan nog steeds goed blijft zitten kan ik er eens op gaan lopen. Kijken hoe dat houdt.



Hans-oet-remunj

#40
losse waadschoen perikelen.... zeer herkenbaar  :-\

Zelf neem ik voor waad pak/ schoen problemen altijd een tube aquasure mee, da's uit de duikwereld geloof ik. Voor neopreen, goretex (ook grotere gaten.) maar ook schoenzolen te repareren/ weer vast te lijmen, zodat ik weer een seizoen of wat vooruit kan.

Ik vraag me wel eens af of ik "vroegah" niet beter af was, met mijn simpele rubber/latex 'ocean' waders met vaste laars. Voor 110 goeldensch kon ik met gemak 7 jaar vooruit met gemiddeld 30 - 50 visdagen/jaar op stromend water met kiezel / steen bodem.... Afschrijving was nooit op de laars, maar op de naad in het kruis (ivm slechte pasvorm voor lange benen, 1 x een hoge uitstap en bingo...)  T'is dat ik te lang voor die dingen was...

Als ik dat zo lees van die ervaringen, is er veel keuze maar ook veel kaf onder het koren, maw: made in china problematiek? Wat dat betreft is het in elk geval wel een zegen  dat we met z'n allen op dit forum wat ervaringen kunnen uitwisselen.   :)



Gert

#41
Quote from: Hans-oet-remunj on February 09, 2016, 12:45:06
met gemak 7 jaar vooruit met gemiddeld 30 - 50 visdagen/jaar op stromend water met kiezel / steen bodem....

Ik denk dat daar ook wel een deel van de oorzaak in zit dat ze soms loslaten:
Als je uitsluitend op een harde bodem loopt en staat worden de zolen (bijna, of in ieder geval voornamelijk) alleen op druk belast.
Maar als je ook door de klei etc. loopt, wordt de zool ook op trek belast, elke keer als je wegzakt.
Op het moment dat mijn schoen uitelkaar viel liep ik door een weiland waar ik elke keer een flink eind in wegzakte, en trok 'm op een gegeven moment in bijna 3 stukken omhoog (zie foto bij de topic start).
Daarom heb ik ook voor een lijm gekozen die een hoge treksterkte heeft.


Gert

Vandaag naar Exclusive Flyfishing in Bussum geweest.
Verrassend of niet, maar heb daar een paar Patagonia Lightweight waadschoenen gekocht met Sticky zolen en een setje studs erbij.
Interessante aanbieding van een uitloopmodel.

Nogmaals iedereen dank voor de reacties. Die hebben allemaal bijgedragen tot uiteindelijk deze aankoop.

Groet,
Gert

Raymond

Nou Gert, gefeliciteerd me je aankoop. Ik ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.
::wtf::

Herman

In ieder geval goed houden tot medio juni  8)
Succes!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Quote from: Herman on February 13, 2016, 10:30:58
In ieder geval goed houden tot medio juni  8)

Wandeling naar de Langensee is een eitje als het aan die schoenen ligt ;D
Maar het ligt niet alleen aan de schoenen ::blozen::

Herman

Geweldig! We gaan t zien. Vanuit de skilift was ie niet te zien helaas...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Hidde

#47
zo , om niet weer een topic aan te maken voor een onderwerp dat al bestaat haak ik hier maar in.
gelukkig heb ik als back-up de oude loop waadschoenen nog liggen die ik heb laten voorzien van rubber zolen want ik ben toch wee op zoek naar andere waadschoenen , de scierra's zijn me te breed en daardoor heb ik niet genoeg steun vd schoen. ik had niet het idee dat ik smalle voeten heb maar toch.

nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de Greys Strata ctx

http://fly.greysfishing.com/en-gb/products/wading/wading-boots/strata-ctx-wading-boots/

edit....

hmmm Orvis heeft ook wel prettig uitziende schoenen..(fauna hengelsport) en in 1e instantie kom ik al slechte verhalen tegen over de greys....

Hidde

Zijn er nog andere plekken waar orvis waadschoenen verkocht worden dan dyckers,fauna hengelsport en traditional?

Wil eigenlijk de acces wel eens ergens passen maar dyckers is met te ver weg en fauna heeft ze wel maar al weer 20,- duurder....

jo flyfishing

#49
Antwerpen (wommelgem) ook wat ver wsl?  anders http://shop.robbyfish.be/
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain