Haken

Started by Scaramouche, February 11, 2015, 10:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ik bind eigenlijk op van alles (Partridge, Kamasan, Kanak, Daiichi, Tiemco, VMC ) en word pas de laatste tijd kritischer op welke haken ik gebruik.

Voor droge vliegen in de maat 10-18 heb inmiddels aan favoriete haak: de TMC100 van Tiemco
Voor Klinks gebruik ik vooral de Daiichi 116x. Ik heb nog partridges maar die maak ik op en ik koop ze waarschijnlijk niet meer (te lang naar mijn smaak)

VMC haken gebruik ik niet meer: veel te slap, zeker in de kleine maten

Ik ben erg geinteresseerd om van anderen te horen wat de favorieten zijn, en waarom, dus brand maar los! Er staat al wel het een en ander op het forum, maar wellicht zijn er nieuwe ontdekkingen :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Gamakatsu F11 en F 15 voor respectievelijk droge en natte vlieg

Gerrit

Ron

Ik gebruik voor mijn droge vliegen deze haken ,Maruto D04BL deze haken hebben een mooi wijde haak bocht en de steel is mooi dun


wouter veuger

voor droog en nimf gebruik ik graag de haken van grey matzo ( model dry fly en nimf dus)

kleine streamertjes bind ik op de gamakatsu f314 en de gamakatsu f11,in de maten 4 tm 10 zo ongeveer.

HappyFisherman

Da's zeker een mooie haak Ron. Ik knoop een boel op Kamasan, maar vindt voor droge vliegen de steel te lang t.o.v. de haakbocht. Rest van de series ben ik erg tevreden over.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jo flyfishing

Lijkt op de tmc 103bl die ik veel gebruik.


Quote from: Ron on February 11, 2015, 11:34:10
Ik gebruik voor mijn droge vliegen deze haken ,Maruto D04BL deze haken hebben een mooi wijde haak bocht en de steel is mooi dun


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Wilco

Dan durf ik wel te wedden dat jij veel meer betaald voor je haken dan Wouter voor zijn Maruto D04BL

jo flyfishing

Wat bedoel je hiermee?
Quote from: Wilco on February 11, 2015, 15:11:35
Dan durf ik wel te wedden dat jij veel meer betaald voor je haken dan Wouter voor zijn Maruto D04BL
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wouter veuger

Waarschijnlijk dat die tmc 103bl duurder zijn dan die van maruto :)


Overigens was het Ron die het over de maruto had he.

jo flyfishing

Even gezocht op type nummer. vind ze alleen op engelse sites. Als ik ze van daar moet laten komen....

Nu koop ik ze bij in de winkel waar ik ze eerst even kon bekijken.
En ik blijf ze daar kopen, zodat de winkel blijft bestaan, en ik eventueel andere dingen eerst even kan vasthouden, en bekijken voor ik koop.
Die paar cent verschil op een haak gaat het niet maken.

Eens kunnen kijken en vergelijken daarentegen...

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

vliegvisgek

mijn favo is fulling mill en voor droog en blobs hends haken

Sieger

Gebruik van alles door elkaar, maar de laatste tijd voor droog gebruik ik de Maruto D04.
Is (wat mij betreft) gelijk aan de TMC 103bl, alleen een stuk goedkoper...

De TMC gaat voor € 4,90 per 20 haken (24,5 cent per stuk)..
De Maruto voor € 3,95 per 25 haken (15,8 cent per stuk)...

Toch best veel verschil vind ik....


Sieger

Beertje

Helemaal gelijk Joflyfishing, bij mij in de buurt is helemaal geen winkel meer waar ik e.e.a kan kopen. Ben nu dus helemaal aangewezen op de webwinkels. ::wtf::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Dick

machtig interessant onderwerp kun je uren over discuseren over model , inhaking, stand van het oog en gedrag tijdens het binnenvissen, type,s  en inbarb en outbarb, korte of lange steel e.d.

jo flyfishing

Dan mag je verzachtende omstandigheden inroepen  8)


Quote from: Beertje on February 11, 2015, 20:33:56
Helemaal gelijk Joflyfishing, bij mij in de buurt is helemaal geen winkel meer waar ik e.e.a kan kopen. Ben nu dus helemaal aangewezen op de webwinkels. ::wtf::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Goede instelling Jo ::goodjob:: internet sloopt alles >:( in de bouw is het niet veel anders, spullen kopen (troep) voor weinig en Polen aan het werk zetten, daarna voelen ze zich bekocht, maar ja...die klant is weg/leeg :-\ en die Pool weer 'thuis' ;)

HappyFisherman

Jo betaald gewoon graag iets meer als ie even mag voelen  :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Oooh dan moet hij eens gaan winkelen op het schipperskwartier :P
Terugkomend op de TMC103BL, die gebruikte ik om mijn bibio's op te maken, maar die bleken te licht ervoor, haken buigen allemaal uit of punt eraf(OVM)

Koen

die 103bl is een mooie haak voor op de kyll, maar inderdaad niet voor op het OVM  ;D

jo flyfishing

Ik zondig wel eens. Maar zoals onlangs nog eens gebleken is, is kopen op internet bij de de buitenlandse poolse goedkopere sites niet altijd zaligmakend.

Quote from: MarcelN on February 11, 2015, 21:43:42
Goede instelling Jo ::goodjob:: internet sloopt alles >:( in de bouw is het niet veel anders, spullen kopen (troep) voor weinig en Polen aan het werk zetten, daarna voelen ze zich bekocht, maar ja...die klant is weg/leeg :-\ en die Pool weer 'thuis' ;)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Nou bookmark deze dan maar http://www.bogdangawlik.pl/index.php?currency=EUR&language=en die is wél betrouwbaar, prima voor veertjes en dubbing.
Ontopic:niet voor haken die polen. Kreeg laatst de tip dat je haken per 1000'en bij de leverancier direct moet bestellen, die gaan dus ook al vreemd :o dus effe een paar vrienden/groepje regelen en je hebt er vrienden bij ;D
Die slopen dus ook al de winkeliers :-X

Wilco

Quote from: wouter veuger on February 11, 2015, 15:58:57
Waarschijnlijk dat die tmc 103bl duurder zijn dan die van maruto :)


Overigens was het Ron die het over de maruto had he.

Yes helemaal

obi-130

Quote from: Sieger on February 11, 2015, 18:40:17
Gebruik van alles door elkaar, maar de laatste tijd voor droog gebruik ik de Maruto D04.
Is (wat mij betreft) gelijk aan de TMC 103bl, alleen een stuk goedkoper...

De TMC gaat voor € 4,90 per 20 haken (24,5 cent per stuk)..
De Maruto voor € 3,95 per 25 haken (15,8 cent per stuk)...

Toch best veel verschil vind ik....
sieger dan kun je ze beter hier bestellen dan is het nog goed koper
http://www.troutline.ro/maruto-d04-bl-fly-hooks

Ron

Quote from: Wilco on February 11, 2015, 15:11:35
Dan durf ik wel te wedden dat jij veel meer betaald voor je haken dan Wouter voor zijn Maruto D04BL

Wilco de Maruto D04 BL kosten 2,97 per 25, koop je 5 zakjes of meer dan kosten ze maar 2,49 per 25
Dus ik ben goed koper uit dan de TMC 130bl.
http://www.troutline.ro/maruto-d04-bl-fly-hooks

ik bestel mijn bindmateriaal gewoon bij Troutline wand waar ik woon heb je geen flyshop  ;)

Sieger

Quote from: obi-130 on February 12, 2015, 00:49:24

sieger dan kun je ze beter hier bestellen dan is het nog goed koper
http://www.troutline.ro/maruto-d04-bl-fly-hooks

Ja weet dat het nog goedkoper kan Gerrit, maar ik heb ze nu gekocht bij Rolf Renell. Kwam ze daar tegen. Wie weet een volgende keer. Bedankt...


Sieger