Haken A&M

Started by Beertje, March 12, 2013, 17:41:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Ik totaal niet!!

Een vlieg, en beter een goed vangende vlieg, al dan niet gebonden op een goedkopere of een duurdere haak, raak je gewoon niet graag kwijt!

Daarnaast maakt het naar mijns inziens geen moer uit op welke haak de vlieg gebonden is, er zit bij het gebruik van beide haken (duur of goedkoop) evenveel huisvlijt en bindpassie in!!

Vliegen kwijt raken is all in the game, maar nooit met het ietwat domme plezier van "zo, gelukkig was het maar een goedkope haak"  ::) ::)

Voordeel van kwalitatief betere (en ja vaak dus ook duurdere) haken is minder risico op vis verspelen door breken en/of uitbuigen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Erwin

Ik heb ze een tijdje geleden gekocht en ik vind ze te dik van draad voor de droge vlieg, maar voor onder de waterspiegel redelijke haakjes hoor.
Ik heb ook haakjes van Royd van ebay en daar vind ik ze eigenlijk wel mee te vergelijken. Dus geen toppers.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

merijn1982

Waarom dure haken?? buiten het feit dat je ze te zwaar vind of niet heg juiste model?!?! Mijnn best vangende streamers heb ik gebonden op 'simpele' karperhaken. geen forel die zag dat deze haak voor vriendje karper was.....
Tight lines!!

maurice

Het gaat erom dat je goede haken hebt.
Scherp en scherp blijven ook na een paar vissen.
Veel goedkope haken voor droog blijken te zwaar voor je vlieg.
De nieuwe serie haken van A & M blijkt hier geen last van te hebben.
De oudere ook niet hoor, als je de juiste haak maar gebruikt voor de juiste vlieg.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en moet doen wat hij zelf wil
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Zou toch graag merijn1982 willen vragen hoe hij ze bindt! Ff en SBS en iedereen kan cheap ass haakjes gebruiken om forelletjes te vangen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

@happyflyfisherman: wat bedoel je met een sbs?? en ja iedereen kan op dat soort halen binden. zijn stevig en iets dikker dus zwaarder. Maar dat vind ik voor mijn streamers juist een plis
Tight lines!!

Team

Quote from: maurice on November 15, 2013, 08:51:25
Het gaat erom dat je goede haken hebt.
Scherp en scherp blijven ook na een paar vissen.
Veel goedkope haken voor droog blijken te zwaar voor je vlieg.
De nieuwe serie haken van A & M blijkt hier geen last van te hebben.
De oudere ook niet hoor, als je de juiste haak maar gebruikt voor de juiste vlieg.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en moet doen wat hij zelf wil

Is jou ook opgevallen Maurice dat de maten niet hetzelfde zijn als TMC dan bedoel ik de laatste nieuwe serie??

14=16      16 =18    18= 20    20= 22  voor de rest ben ik er zeer tevreden over.
NUNC  AUT  NUNQUAM

maurice

Nee, ik bind op gamakatsu
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

Quote from: merijn1982 on November 15, 2013, 00:25:32
Waarom dure haken?? buiten het feit dat je ze te zwaar vind of niet heg juiste model?!?! Mijnn best vangende streamers heb ik gebonden op 'simpele' karperhaken. geen forel die zag dat deze haak voor vriendje karper was.....


Voor een gemiddeld zakje karperhaken van 10 stuks betaal je toch al gauw 5 euro...,das een stuk duurder dan de meeste streamerhaken (zelfs de dure!)

Wat betreft de haken van  a&m,ik heb alleen ervaring met de nieuwe serie,en die vind ik prima hoor,mooi dundradig en goed scherp. :)

merijn1982

hier trouwens een streamertje op een ' gewone' karperhaak ( maatje 4 )

http://i773.photobucket.com/albums/yy12/merijn1982/20131124_161222-1_zps38c0b1c0.jpg?t=1385371006

Heb trouwens ook wat haken bij A&M besteld, zal eens kijken wat het is!
Tight lines!!

merijn1982

Tight lines!!

JB

@merijn1982

::goodjob::

Waar heb jij de "boobs" van gemaakt?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

merijn1982

Thanks! Boobs zijn twee kralen die eigenlijk voor het zeevissen zijn bedoeld. Heb bakje met verschillende maten en kleuren heb ze op een boilienaald gedaan dan stuk dynema om de naald gelusd en de kralen op de dubbele lijn gezet. Daarna kan je dit gemakkelijk inbinden en zekeren met achtjes
Tight lines!!

merijn1982

Komt op de foto niet duidelijk over maar lijfje is van zwart iced hare's dubbing. dus met een sparkle erin. Lijfje geribd met dynema ( tegen de forellentanden. stelletjes slopers:-) ) en daarna gebrusht
Tight lines!!

wouter veuger

Mooi streamertje merijn!

Gerrit72



Ziet er mooi uit! Strak hoor  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Vandaag me spulletjes van AM binnen gekregen. Helemaal goed. haken zien er ook goed uit:-)
Tight lines!!