Mustad haken

Started by Jan Muisers, November 25, 2011, 11:56:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


Tja, het is crisis tijd en we kijken, waar we onze centjes aan uitgeven (ik althans). Omdat ik op dit moment niets anders kan doen, dan research, kom ik eigenaardige dingen tegen...maar ook leuke, interessante, en vooral goedkope. ::)

Als je een mustad fan bent, of moet ik zeggen, als je geen afkeer hebt van mustad haken, kan dit wel eens interessant wezen.

Kwam een site tegen, met nogal goedkope haken van Mustad. Wil ik wel eens uitproberen, maar ik ben wel een beetje terughoudend als het om goedkoop gaat. Het mag niet duurkoop worden.

Ik heb een bestelling geplaatst. Haken van de maat 2/0, 3/0 en 4/0 . In totaal 400 haakjes, voor 23 euro incl. belasting en verzending.

Om 16,30 uur de mail verstuurd, 18.30 uur krijg ik een mailtje terug : " Bedankt voor uw bestelling. Ze zijn per airmail naar u onder weg "   ??? ??? OK.... we zien wel.
2 Dagen later leverd de postbode ze netjes verpakt af. Alle haken zitten in hun originele verpakking. Doosjes van 100 stuks

Ik heb verder niets met die zaak, maar dit was toch verrassend ....aangenaam.

http://www.kenhook.se/


Jan.

forel

het is niet duur die fly hooks.

HappyFisherman

En heeeeele kleine haakjes hebben ze ook :)
Dat gaat mij ook weer wat centjes kosten, dank Jan ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Muisers

Quote from: HappyFisherman on November 25, 2011, 12:47:38
Dat gaat mij ook weer wat centjes kosten

Sorry, Bram  ;D

Yep, het is vaak een verpakking van 100 haken, maar je zou met meerdere mensen 1 bestelling kunnen doen. Heb je verschillende haak soorten en/of maten en je hoeft er niet zo veel te kopen.

tis maar 'n idee.

HappyFisherman

Niks daarvan HAHA! Verzamelwoede is niet te stoppen als het eenmaal is begonnen ;)

Ik zoek alleen ook nog geschikte haken om emergers, garnalen ed op te strikken. Welke zou ik dan het beste kunnen nemen?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Muisers


Bram, ik heb hier een : hayabusa  H.fly384, een grub haak. 

Bovenstaand is een #12 en heeft dezelfde afmetingen als deze : http://www.kenhook.se/mustad-9478-no8-viking/13913-0

De draad dikte van de haak ken ik echter niet. Weet ook niet of dit van belang is, als je er geen droge vlieg op wil binden.

Weet niet of dit is wat je bedoeld ?

Rossie69

wist niet dat mustad nog zo veel verschillende haaksoorten had.


HappyFisherman

Net ff de site doorgekeken en je kunt sommige series ook per 1000 krijgen. Lifetime supply HAHA!

Ik moet nog ff goed kijken Jan, maar zoiets is wel wat ik bedoel.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Dan koop ik me zo'n vrachtwagentje met open laadbak en ga de hele dag rondrijden op zoek naar handeltjes HAHA!

Ik strik de laatste tijd veel op Kamasan en de B100 is wel een model dat me aanstaat voor shrimps ed (alleen heb ik die ook bijna op ;))
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ben je net te laat Bram

er is hier voor bijna 60 euro weg gehaald.

heb nog wel het onderstel van onze ouwe vouwwagen staan.
kan je aan haken en inleveren :)