Koppang as we speak

Started by iMarco, May 30, 2015, 15:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

29052015



30052015 - 15:04


31052015 - 08:52


De kansen op iets relaxter visweer stijgen na meer dan 30 aangesloten uren regen. Kijken wat het wordt.

31052015
De vele regen gisteren heeft 60 cm meer water gebracht in de rivier. Het water is niet heel erg troebel maar aanmerkelijk slechter dan gisteren. Een dag regen heeft dus echt wel veel invloed op het water. Dat was ook in de vangsten terug te zien: één visje.


Morgen vertrekken we weer naar Nederland. Al met al waren de vangsten beroerd maar wel een gezellig weekend.. Toch te vroeg in het jaar gegaan maar wel in de planning om een keer terug te komen in een betere tijd met een lagere waterstand en een zonnetje.

Nog wat bonus foto's [emoji106]



Hidde

Pffff lekker! Maar wel vroeg in het jaar...

Drs. McFly


Bone F

Nog ruim 'n maand en dan ....... ::dance::

Joost S.

Prachtige plaat die 1ste Marco. Veel plezier nog.

JEVDE

Mooi hoor marco, ik zou zeggen, geniet er van! Wat een spiegel!

@BoneF: wanneer ga je precies? Naar Koppang of ergens anders? Ik ga in juli naar Glomma.

FSCHAMP

Mooie plaatjes en nog veel plezier daar Marco
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jan114

Hè jeved de glomma is de rivier die is ongeveer 600 km lang en koppang is de plaats waar de meeste vliegvissers naartoe gaan ivm de vele mooie stekken en de goede camping

Bone F

Quote from: JEVDE on May 31, 2015, 22:19:57
Mooi hoor marco, ik zou zeggen, geniet er van! Wat een spiegel!

@BoneF: wanneer ga je precies? Naar Koppang of ergens anders? Ik ga in juli naar Glomma.
Ik heb een overtocht Frederikshavn/Oslo geboekt voor 8 juli ( € 113,-  auto/caravan+ hut huisdier ) en dan dus ongeveer 4 weken. De Glomma en zeker Koppang sla ik over. Ga je er ook heen?
grtn Frans

JEVDE

Ah 4 weken. Luxe! Ik ga een week puur voor het vissen, met 2 vismaten. Naar Glomma, maar niet bij Koppang. Ik ga 10 juli dus 2 dagen na jou :-)

Bone F

Kvennan en up up > ?  ;D

Ronald uit Meppel

Hoi Jan
Hoe zijn de vangsten op de Glomma?

MVG Ronald

Twan

Quote from: Bone F on June 02, 2015, 09:45:05
Kvennan en up up > ?  ;D

Kvennan is ook ons laatste en laagste plek waar wij vissen :-)

Wij zitten waarschijnlijk 7 t/m 10 Juli In kvennan, dan hebben we al een trektocht van 3 weken erop zitten (noordelijker).

Bone F

Jevde nog een kleine aanvulling ik ga zelf lekker pionieren want stekinfo van noorwegengangers is moeilijk te verkrijgen. Nou ja verder zal  ik daar maar niks aan toevoegen anders wordt er weer iemand boos ;D Het bellybootje gaat mee dus in de fjorden een paar van die grote jongens proberen te vangen. Mochten mijn ervaringen het vermelden waard zijn zowel zoet als zout dan zal ik eea. melden met details voor de toekomstige NWgangers.

Twan

Quote from: Bone F on June 02, 2015, 23:26:55
Jevde nog een kleine aanvulling ik ga zelf lekker pionieren want stekinfo van noorwegengangers is moeilijk te verkrijgen. Nou ja verder zal  ik daar maar niks aan toevoegen anders wordt er weer iemand boos ;D Het bellybootje gaat mee dus in de fjorden een paar van die grote jongens proberen te vangen. Mochten mijn ervaringen het vermelden waard zijn zowel zoet als zout dan zal ik eea. melden met details voor de toekomstige NWgangers.

Als je redelijk noordelijk zit of dicht bij de kust. En je gaat met de bb met een snelzinkende lijn met clousertjes. Dan is succes gegarandeerd. Wij gaan over een paar weken dit ook weer doen in noorwegen.
Gr twan

Bone F

Ben jij de Twan die ik kort geleden Kyllburg sprak?

Twan

Quote from: Bone F on June 02, 2015, 23:44:08
Ben jij de Twan die ik kort geleden Kyllburg sprak?

Ja dat denk ik wel! Haha. Ik weet alleen niet wie jij bent  :), maar dat kan je mij vast wel vertellen

Bone F

Quote from: Twan on June 02, 2015, 23:46:33
Ja dat denk ik wel! Haha. Ik weet alleen niet wie jij bent  :), maar dat kan je mij vast wel vertellen
Frans dus die naast Rob stond :D

Bone F

Jan, boos is misschien te zwaar aangezet en voor die vraag zou ik zeggen lees de mailwisseling nog ff na.
mvrgr. Frans

Twan

Quote from: Bone F on June 03, 2015, 09:48:07
Frans dus die naast Rob stond :D

Het kwartje valt nog niet. Wie is rob  :) :)??

Marco B

Mooie en herkenbare plaatjes Marco. Vissen op de Glomma in mei/juni/juli betekent helaas altijd een risico. De kans dat je hoog water treft is groot en dan hoeft het niet eens perse in Koppang te regenen. Het water kan in 1 nacht inderdaad 50 tot 100 cm stijgen en om dan nog een goede visstek te vinden is niet altijd eenvoudig. Daarvoor moet je daar een beetje bekend zijn. Hopelijk heb je toch mooie visdagen gehad.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

iMarco

Zeker mooie vis dagen gehad Marco B. De ervaring was super en de potentie van een dergelijk water was de vrijdag middag met stijgende vissen goed te merken. (dat maakt de frustratie wel des te groter als de weergoden roet in het eten gooien maar goed....)
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik niet de gelegenheid heb gehad om mijn zelf gebonden vliegen goed te testen op vangbaarheid. Ik vlieg vis nu driekwart jaar en dit was natuurlijk de uitgelezen kans om mijn investering in tijd en geld op de proef te stellen.

Nadat ik begin dit jaar geboekt had las ik al over de grillen van het voorjaar in Noorwegen en de impact van de winter en regen op de glomma.

Dikke vette pech dus maar wel een mooie ervaring... En de whisky is op gekomen [emoji106] en dat zegt ook wat...

Bone F

Jan ik heb ff gezocht en volgens mij heb ik je een mail gestuurd nav. het topic " vlagzalm op de glomma"  De reactie van jou was negatief en van Peter (Rena) heb ik helemaal niets vernomen. Misschien wordt het nu wat duidelijker......helaas.

Bone F

Nou Jan bij mij breken nu 2 klompen.!! Ik heb in die mail aangegeven dat ik, indien je info zou willen delen, aan jou de keus was prive of publiek. Dus hou maar op met dat gedraai en hou alles maar lekker voor jezelf. Zo dat is er uit ::zucht::

MarcelN

Ik wil ook wel eens wat weten, ik ben zelf maar gaan rijden tussen de bergen erts en broedende meeuwen, maar ik kom er ook niet uit :'(
Van mij mogen ze alles weten, wie helpt mij aan de Big Bass...... ReneV wil wel, wie nog meer ??? My lips are  :-X