Iemand ervaringen met Wildlife Sweden Camp Ängra?

Started by Twan, April 13, 2015, 17:54:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

Dank je Twan.

Maar inmiddels iets gevonden,
Duurt nog wel een jaartje of 3 voor er plaats is.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Als ik het even goed lees wordt er 1.eigenlijk alleen maar gevraagd wat zo'n tripje gaat kosten en
                                                   2. Met hoeveel personen moet je zijn

Daar hoef je toch geen PM aan te wijden. Je zegt gewoon: Dat kost je ongeveer xxxx euro en het is handig om dat met x personen te doen.
twee korte vragen en twee korte antwoorden. De overige info kunnen ze dan zelf inderdaad makkelijk uitzoeken.
Kortom wat een ophef en gedoe weer om niks. Of zie ik dat verkeerd??? :-[ :-[ :-[

Laten we eerst maar eens de ervaringen afwachten van Twan. Dan weten we of het echt zo paradijselijk is dan het lijkt.
Ik ben meerdere keren in Zweden geweest. Er zijn leuke wateren maar ook zat wateren waar het behoorlijk tegen kan vallen met de vangsten, ondanks lovende berichten van de (vaak commerciële) aanbieders. Bovendien moet je net als overal, de omstandigheden mee hebben.



Twan

Sjoerd mee eens en de ophef valt in mijn beleving mee en is niet nodig inderdaad. En het is helft zweden en helft noorwegen. Vorige jaar zijn we 2.5 weken via kvennan naar hitra en dan afdalen naar beneden geweest en dat was ook erg gaaf.

Prijs deed ik via pm omdat 1 iemand het vroeg erna kwamen er meteen meerdere dus dan is pm niet handig. bij deze de kosten zijn ongeveer 2000 pp. Excl. De aangekochte spullen voor b.v. backpacken etc... voor 23 dagen.

Wij gaan deze reis met zijn 2en doen. Met meerder mensen kan dat dus nog goedkoper.. en qua huizen hebben we grotere huizen/cabins dan voor 2 man.

Of het paradijselijk wordt dat weet ik ook niet  dat is juist de spanning en de afwachting. De omgevingen zijn erg mooi en  dat is voor mij al belangrijk.

Abjorneset b.v. is alleen toegankelijk per (boot). Dat soort remote dingen vind ik persoonlijk erg gaaf.

Het wordt wel een hele diverse reis. Van gegidst worden met jacuzzi bij het huis Tot aan backpacken met tent in de wildernis. Van vlagzalmen op de rivier. Totaan bellyboaten op de grotere jongens.

Ik heb er zin in !!!!

Hidde

Fucking jaloers maar mijn tijd komt nog wel.. Ben sowieso al blij dat ik uberhaupt toch in zweden zit dit jaar , 2kindje erbij die nu 6 dagen oud is..en dan dus een maand of 4., Niet echt iets om veel te trekken in tent of camper..ook in dit geval is google earth toch weer bron geweest voor nieuwe stekken, meertjes en beken in de buurt vh huis waar ik zit.

Wbt zelf info vergaren.. Ik kan soms 3/4 jaar met de voorpret bezig zijn vandaar die opmerking., wel met een smiley erbij omdat het niet zo serieus genomen hoefde te worden..grappig dat draadjes op fora altijd los kunnen gaan bij het minste geringste., al is info natuurlijk ook een vd redenen waarom ik hier zit..

Wbt mijn infovergaring, die komt niet vaak bij mijn broer vandaan., ja, over materiaal en hoe te vissen., stekken laat hij me vaak zelf uitzoeken, en terecht want ik kom vaak op andere plekken als hij.
Ok, rotterdamse haven info kreeg ik van hem maar vaak ook van locals.. Hij zit in belgie he.. En zoekt het voor mij op bijzonderdere plekken als zweden in de vakanties., zoals slovenie en groenland...

Maarja.., afdwalen vh topic is nu al een understatement...

Scaramouche

Quote from: Hidde on April 17, 2015, 00:48:39...2kindje erbij die nu 6 dagen oud is...

heel even off topic dan nog: gefeliciteerd!

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Twan

Off topic zijn we toch al de hele tijd, want mijn vraag waarmee dit topic gestart is, wordt niet of nauwelijks beantwoord haha.

@[user]Hidde[/user] Proficiat!!

Dit filmpje ken ik niet. Thnx!!
Dit is volgens mij in de aelva, daar wij hebben wij niet de visrechten voor. (Deze kunnen we wel additioneel aanschaffen). Wij rijden wel langs deze rivier om bij de plek te komen waar op ons een boot ligt te wachten om naar onze cabin te komen.

Wij hebben wel de rechten voor Åbjøra en Åbjørvatn en de bergmeren.

Swedflyfish

De camping ligt in een geweldige plek om een dag door te brengen, maar als je noorden gaat waarom niet camproute45 buiten Strömsund, het kamp ligt op een kleine rivier met vlagzalm http://www.camproute45.com/. meer informatie over Jämtland vliegvissen http://nl.swedishflyfishing.com/

Twan

Bedoel je als vervanger voor Wildlife Sweden Camp Ängra?

maurice

Heb hier nu wat Duits leesvoer.
Mooie oudere boekjes van der fliegenfischer.
Deze staan vol met watertjes in zweden en Noorwegen.
Mooie getekende kaarten met duidelijke stek aanduiding en de te verwachten vis.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Ik zie net op TV een fragment van 2 seconde waarbij mensen op een vlot op een meer zitten in Zweden. Meteen beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen. Effe snel google en jah hoor het is Wildlife Sweden Camp Ängra, waar dit topic over gaat. Zondag maar eens kijken ik ben benieuwd.


http://www.romancingtheglobe.nl/aflevering/zweden-2/



Twan

Fishcamp angra is een aanrader. Veel variatie qua vismogelijkheden. Mooie omgeving en goed visbestand. Maat vlagzalm is niet enorm groot. Daarintegen op het meer zitten grotere vissen en op de ljusnan ook.

Hidde

Beetje naar je zin gehad twan daar in het hoge noorden? Mooie vissen gevangen?

Twan

Hey Hidde,

Ja goede vakantie gehad. Zomer was eigenlijk iets te laat dit jaar voor de tijd die wij er waren. Dit hebben we door de hele vakantie wel gemerkt. Vissen stegen nauwelijks en weinig hatches gezien.

Wildlife Sweden Camp Ängra
Tekort verblijf hier gehad. Aardige eigenaar die Marco. Alleen op de Ängraån gevist. Genoeg vlagzalmen, maar overwegend klein. OP het meer en in de ljusnan niet geprobeerd.

Laplandtime Tväråträsk
Superweek gehad. Zeker een aanrader. Niet spectaculair veel vis gevangen. Was meestal taai. Vissen aasde bijna niet. Het weer was ook erg wisselvallig. Mooi rivieren om te vissen en een snoekmeer met boot aan de andere kant van de weg.

Nationaal park Borgefjell
Geen vis. Korter verblijf. Alleen maar in moeras of sneeuw gelopen, zonder paden. Dit was erg zwaar. We wilden in Jengelvatnet vissen, maar dit hebben we niet gehaald. Het meer wat we wel hebben bereikt en de riviertjes, was het water nog ijskoud. Geen vis gezien of zien jagen. Erg veel smeltwater en sneeuw in de eerste week van Juli. Ook nog veel ijs op het water. Wel een belevenis op zich dit park.

Svaberget Camping (Niet gepland)
Veel vissen gevangen. Vooral dikke kabeljauwen.

Åbjørneset
Prachtig water en omgeving helemaal voor onszelf. Echt een aanrader. Niets gevangen. weinig vis kunnen spotten. Het weer was rustig en bijna windstil, de vis daar is super spooky.

Fjordvissen (Vennesund)
Veel vissen pollack, koolvis, kabeljauw, makreel, etc... zowel vanuit de boot als met de vliegenhengel.

Kvennan Glomma (Is tynset geworden, kvennan was volgeboekt, maar wel op de kvennan flyfishing zone gevist. Eidsfossen zone is hier nu bij getrokken.)
Weer genoeg vis, maar toch overwegend wel taai. Die week werd door de meeste daar weinig gevangen. Water kwam in onze week omhoog en het was er koud. 10 Graden ongeveer en weinig hatches.

Buiten het vissen om een zeer goede vakantie gehad. En best veel wild gespot. Elanden, rendieren etc.

Qua omgeving vind ik Noorwegen toch wel veel mooier, dit door de variaties en meer bergen/hoogteverschillen. In lapland hebben we de meeste rendieren en elanden gespot, maar als je daar rond rijd is het eigenlijk alleen maar bomen wat je ziet.

Al met al een goede vakantie!!

Het verhaal is snel getypt, sorry  ;D

Hidde

Noorwegen is ruiger idd,spectaculairder ook., toch ligt mijn hart in zweden.. Te veel mee vergroeitt denk ik ..
Misschien is het juist wel het subtiele wat me zo aanstaat aan zweden..

Ga dalarna weer in dit jaar, zondag de boot vanaf kiel. Hopelijk komt dat lekkere weer nog .. Voorlopig is het in salen ook wisselvallig..

Twan


Twan

Klopt Jan, bijna overal is het water gemiddeld 12 Graden hebben wij ervaren, op de bergstroompjes en bergmeren na, die zijn nog kouder. Alles loopt achter inderdaad en wij waren redelijk vroeg dit jaar, dus dat was niet in ons voordeel.

Zalmkwekerijen zijn wel echt hotspots heb ik dit jaar wel ervaren  ;) Niet alleen voor kleinere vis wat op het voer afkomt, maar ook voor de grotere jongens(en dames).

Wij hebben ook redelijk wat netten zijn staan, maar deze stonden zo in het zicht dat het wel legaal moet zijn.

sjoerd

Je mag overigens NIET dichtbij die zalmkooien vissen Twan!! Je moet een bepaalde afstand houden maar ik ben even kwijt hoeveel dat is.

Voorjaar was iddd erg laat in Zweden en Noorwegen wat merkbaar was op de rivieren. Op zee vanaf de rotsen heb ik echter uitstekend gevangen! Veel sneeuw  nog in de bergen. Kon prsachtige opnamen maken van rendieren in de sneeuw!
Verslagje volgt later nog wel als ik wat meer tijd heb.


Twan

Quote from: sjoerd on July 22, 2015, 12:03:22
Voorjaar was iddd erg laat in Zweden en Noorwegen wat merkbaar was op de rivieren. Op zee vanaf de rotsen heb ik echter uitstekend gevangen! Veel sneeuw  nog in de bergen. Kon prsachtige opnamen maken van rendieren in de sneeuw!

Dit is precies wat wij ook ervaren hebben.

Wat betreft de afstand tot aan zalmkooien. Wij hebben dit bij de camping eigenaar gevraagd, maar hij zei dat de afstand niet uitmaakte. Wij dachten ook dat het niet mocht, maargoed we hebben dit toch gedaan doordat hij dat zei. Tegen de kooien aan veel kleine pollack. Daarna hadden we een mooi plateau gevonden tussen 60 en 10 meter afstaand tot aan de kooien, dat we mooi konden afdriften met de wind en toen kwamen er alleen grote jongens (gullen/kabeljauwen) naar boven  ;D ;D