Iemand ervaringen met Wildlife Sweden Camp Ängra?

Started by Twan, April 13, 2015, 17:54:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Om onze reis naar Lapland/Noorwegen te doorbreken (Al hoewel dat als een straf klinkt, is dit niet het geval) blijven we 1 nachtje bij Wildlife Sweden Camp Ängra http://wildlifesweden.se/wildlife-sweden-fishing-flyfishing om vervolgens onze reis te vervolgen.

Heeft hier iemand ervaring met dit (nederlands) verblijf of deze visserij?

Arjan Maat

1 nachtje . . . . . je kan in dit gebied zeker een week lang, elke dag ( in July gemiddeld een uur of 16 per dag ) ander en nieuw water bevissen. Maar ik weet natuurlijk niet wat de andere locatie gaat zijn waar je naartoe gaat.

Maar . . . heel flauw . . . de stekken ga ik niet delen  :P


Arjan

Twan

Haha ik snap het, onze benadering voor deze bestemming was anders, 1 week hebben we geen tijd voor. Omdat wij alles al gepland hebben, zijn we op zoek gegaan naar een adres om onze reis naar Lapland te doorbreken, dus max. 1 dag om 19 Juni op tijd te zijn bij Laplandtime.

Ander locaties(planning) zijn:
Wildlife Sweden Camp Ängra 18 Juni, 1 nacht
Laplandtime Tväråträsk van 19 t/m 26 Juni, 7 Nachten
Nationaal park Borgefjell van 26 t/m 30 Juni, 4 nachten
Åbjørneset van 30 Juni t/m 3 Juli, 4 nachten
Fjordvissen Bellyboat (Vennesund) 3 t/m 6 Juli, 3 nachten
Kvennan Glomma 7 t/m 10 Juli, 3 nachten

Ik vroeg ook niet naar stekken, maar naar ervaringen met deze camping en de bijbehorende visserij  ;D

Timvanp

Geen ervaring mee, maar klinkt als een heerlijke reis Twan!
::new::

Twan

Quote from: Timvanp on April 14, 2015, 16:21:36
Geen ervaring mee, maar klinkt als een heerlijke reis Twan!

Dat dacht ik  ::agree::

Steelhead

Ziet er goed uit!
Hou ons op de hoogte, ik heb in september nog wel even tijd voor zoiets  8)

Bram
my best memories are not that old!

Twan

We hebben bewust gekozen voor een aantal remote plekken, dus helaas geen tussentijds verslag denk ik, maar ik zal mijn bevindingen wel met jullie delen!

Hidde

Als je er maar 1 dag zit maakt het niet zo veel uit toch.. Tukken en weer door..
Mocht je er een dagdeel kunnen blijven hangen gewoon google earth erbij , stromend water betekend altijd wel een visje.,

Rivieren opzoeken op de kaart en dan googlen of op youtube opzoeken werkt best redelijk....
Vis je nog op de vindelalven.? Als ik weer eens wat hoger kom ergens in de komende jaren ga ik daar zvissen!

Twan

Hoi Hidde,

Wij hebben eind van de middag en avond wel tijd om te vissen. Een visje vangen moet wel lukken. Vis genoeg volgens mij. Baars, snoek, vlagzalm en forel.

We hebben al veel research gedaan en de andere plekken hebben we al uitgepluisd :-).

De vindelalven pakken we mee, mist het waterpeil normaal is, met laplandtime. Hier hoeven we ook niks voor uit te zoeken, want 6 dagen gaat er een gids mee, lekker lui  :)

Hidde

6 dagen vindelalven met een gids..... Wtf..
Zalmhengel in je assortiment? Die zitten er nml ook weer veel.

Twan

Niet alleen 6 dagen gegidst worden op de Vindelälv, maar op verschillende rivieren, veelal Juktån en Gargån en mogelijk Vindelälv.

Ik heb geen dubbelhandige hengels.

FSCHAMP

  ::offtopic::

En wat kost dat grapje Twan, want dit staat ook nog op mijn verlanglijstje.  En met hoeveel man moet je zijn om dit georganiseerd te krijgen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Quote from: FSCHAMP on April 15, 2015, 22:44:19
  ::offtopic::

En wat kost dat grapje Twan, want dit staat ook nog op mijn verlanglijstje.  En met hoeveel man moet je zijn om dit georganiseerd te krijgen?

Je krijgt zo PM!!

Timvanp

Ik heb hier eigenlijk ook wel interesse in Twan, voor volgend jaar. Zou jij mij wellicht ook een PM kunnen sturen?  8)
::new::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hidde

Kom op gasten. Beetje zelf uitzoeken joh! 8)

Twan

Thnx Hidde!

Dit vind ik ook. Ik heb al gedeeld wat onze planning is en daar staat alles benoemd. Per onderdeel kan er gegoogled worden, dan ben je er zo en heb je al een grote voorsprong. Ik(wij) heb alles zelf uitgezocht.

FSCHAMP

Oké, als jullie het spel zo willen spelen, mij goed  ;), maar ik dacht net dat een forum ons allemaal kan helpen om onze trips tot een suc6 te leiden.

De meeste van mijn trips heb ik allemaal zelf voorbereid en deze zijn meestal wel een groot suc6 geweest.  Ik vis nl. al 34 jaar met de vlieg en heb altijd alles zelf moeten uitzoeken en dit zal me ook wel lukken.  ik heb mijn trips naar de US, Canada, Noorwegen, Kroatië, Slovenië altijd zelf voorbereid. Trouwens ik ben niet van plan om dezelfde trip te doen als Twan, maar als je al wat info hebt is het makkelijker starten.

@Hidden : niet iedereen heeft een broer, die veel info bekomt omdat hij een vliegviswinkel/webshop heeft waardoor het een stuk makkelijker wordt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Quote from: FSCHAMP on April 16, 2015, 10:03:53
Oké, als jullie het spel zo willen spelen, mij goed  ;), maar ik dacht net dat een forum ons allemaal kan helpen om onze trips tot een suc6 te leiden.
Het is niet zo dat ik het niet wil delen, anders had ik mijn planning hier ook niet gedeeld, maar als je googled op de verschillende onderdelen zul je al snel op de verschillende websites uitkomen waar (bijna) al je informatie te vinden is. En mijn ervaring is dat dingen uitzoeken voor een vakantie voor veel voorpret zorgt haha  ;D ;D ;D ;D ;D
Quote from: FSCHAMP on April 16, 2015, 10:03:53
@Hidden : niet iedereen heeft een broer, die veel info bekomt omdat hij een vliegviswinkel/webshop heeft waardoor het een stuk makkelijker wordt.

Is dat zo?

FSCHAMP

Quote from: Twan on April 16, 2015, 10:35:21
En mijn ervaring is dat dingen uitzoeken voor een vakantie voor veel voorpret zorgt haha  ;D ;D ;D ;D ;D

Daar heb je gelijk in Twan  ::duim:: , maar als je al wat start info hebt, maakt het je zoektocht een stuk makkelijker en ik heb niet zoveel tijd.
Ik ben process engineer en ben veel weken van wacht (7/7) en wordt ook regelmatig lasting gevallen tijdens de wachten. Verder heb ik ook nog een gezin met een dochter van 9. Dit beperkt je vrije tijd als je ook nog regelmatig wil gaan vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Marco B

Allemaal een beetje gelijk denk ik. Uitzoeken van je trip is mooie voorpret en aan de andere kant is het goed om wat extra tips te vragen via een forum wat hier toch ook voor bedoeld is. Maar ik moet zeggen dat het mij ook wel eens een beetje stoort hoe makkelijk mensen om info vragen terwijl dat met 2 of 3 muisklikken ook zelf te vinden is. En natuurlijk zijn er zat mensen met weinig tijd, maar als je tijd hebt om hier ruim 1000 berichten te posten dan moet je je prioriteiten misschien bijstellen :)?
Van de genoemde rivieren ken ik alleen de Ljusnan waar ik ooit wel eens heb gevist, zij het op een ander deel. Niet zo gek want die rivier is geloof ik meer dan 400 km lang. Was best mooi maar voor Scandinavische begrippen nu ook weer niet heel bijzonder. heb veel mooiere gezien.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

maurice

Een linkje was genoeg geweest,
Maar laat maar.
Stop ook maar met info delen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Quote from: maurice on April 16, 2015, 12:06:45
Een linkje was genoeg geweest,
Maar laat maar.
Stop ook maar met info delen.

haha onzin!!! Als Arjan maat zegt ik ben er ook op deze plek geweest, maar stekken ga ik niet delen, moet ik dan ook meteen zeggen, dan stop ik ook maar met delen??!???

Ik heb hier een vraag gesteld, waarbij ik additionele info bij heb gezet, waar we nog meer heen gaan, omdat hiernaar gevraagd werd. Per onderdeel kan je het kopiëren en plakken op Google en je bent er. Is dat dan zo moeilijk?  :D :o




maurice

Dacht dat de kracht van het forum info delen was.
Blijkbaar zie ik dat dan al teveel jaar verkeerd.

Dan kan ik 2 dingen doen,

1) aanpassen
2) wegwezen

[emoji12]
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Ik kies voor optie 1, ik heb mezelf aangepast.  ;D Zie hieronder, dit heeft mijn 1 minuut gekost om dit op te zoeken.  ???

Wildlife Sweden Camp Ängra
http://www.wildlifesweden.se/

Laplandtime Tväråträsk
http://laplandtime.nl/

Nationaal park Borgefjell
http://www.visithelgeland.com/no/Samisk-Kultur/?News=7&artlang=en
http://www.miljodirektoratet.no/Global/dokumenter/Publikasjoner/Brosjyrer/B%C3%B8rgefjell_NP_E_nett%20191011.pdf

Geen direct site, maar wel redelijk wat info over te vinden.

Åbjørneset
http://www.plahte.no/norsk/aktiviteter/fiske/innland/aabjorneset/oversikt.htm#.VS-nlJPIF48

Fjordvissen Bellyboat (Vennesund)
http://www.vennesund.no/

Kvennan Glomma
http://www.kvennan.com/