Gezocht iemand die mee wilt vissen in Denenmarken.

Started by mien-10, October 08, 2014, 20:49:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mien-10

Hallo,

Mijn naam is Jurre Christiaan ben 20 jaar oud en kom uit de Overbetuwe. Ik doe al aan vissen vanaf m'n 11de, voornamelijk vliegvissen maar in het verleden heb ik ook wel eens met een werphengel op forel gevist.
Ik ga in het weekend dan ook regelmatig naar verschillende visvijvers en ben ook al een aantal keer in Denenmarken geweest om te vissen. Vind dit erg leuk vandaar dit bericht.
Het zou me leuk lijken om met iemand of meerdere mensen te gaan vissen in Denemarken in de forelvijvers. Ik zou het liefste dit jaar nog gaan maar als dit niet lukt volgend jaar.
Het gaat er om om een leuk vis groepje te vormen en in de toekomst nog een paar keer te gaan.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier interesse in hebben! Dan hoor ik het wel in bericht of het mag ook via de mail: jcmeijnders@gmail.com
We kunnen uiteraard ook eerst een keer vissen ergens in Nederland om kennis te maken.

Groetjes,
Jurre

Rena

Beste Mien-10,

Wat is er zo speciaal aan die forel vijvers in Denemarken dat je daar wil vissen?
Als ik naar Denemarken zou reizen, zou ik zeker niet in een forelvijver gaan vissen.
Dit is uiteraard mijn voorkeur gebaseerd op het woord "forelvijver", misschien zijn die vijvers wel geweldig  :D

Je kan wellicht iets meer over jezelf vertellen (leeftijd, woonplaats, ervaring), dat maakt de drempel om te reageren wat minder hoog  ::)

Succes en TL

Wilco

Mien-10,

Voordat je verder gaat vragen is het misschien zinvol dat je eerst jezelf voorstelt.
>:(

goswit

Hoi Mien -10

Klinkt goed, hoe wil je er naar toe auto / vliegtuig. ?
Vertel eens wat meer.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

mien-10

Quote from: goswit on October 09, 2014, 10:58:00
Hoi Mien -10

Klinkt goed, hoe wil je er naar toe auto / vliegtuig. ?
Vertel eens wat meer.

Hoi!

Heb mijn advertentie al iets aangepast haha  :)
Zou er dan met de auto naartoe willen, het is zo ongeveer 7 uurtjes rijden dus dit is goed te doen.
lijkt me leuk om er een weekendje te blijven of een midweek.
De visvijvers in Denenmarken zijn erg mooi en natuurlijk aangelegd daarom vind ik het daar zo leuk om te vissen.

jur606

#5
Mien ik ben nu zelf pas 2 maal in Denemakeren zelf geweest op het eiland Fyn
als ik in denemarken ben zou ik er niet aan denken op op vijvers te gaan vissen.

Ik wil danlangs de mooie kusten lopen en daar proberen dat visje (of hopelijk een hele grote te vangen)
Dan liever vele dagen niks of klein vangen en genieten & afzien (en soms ook hele leuke mooie dingen zien)
langs de kust dan op een vijver vissen. (ook al zijn je vangst kanzen op viijver een stuk groter)

Nee geef mij maar het zogezegde ruime sop. en dit soort beelden



of hopelijk ooit zo;n vis vangen


Deze heb ik niet gevangen was toevallig in de buurt, met camera, Toen ik met vrouw en kids ging wandelen, werdt deze gevangen op de vliegenhengel (zelf stonden we naast d eauto wat te eten en te kijken naar deze vliegvisser en deze werdt nog geen 5 meter uit de kant gevangen op misschien 30-50Cm water.(wij stonden om nog geen 10 meter ervandaan en ik zag de aanbeet SUPER, ook al ving ik deze niet zelf)



Mike

Ik begrijp heel eerlijk gezegd niet waarom mensen heel dat eind naar Denemarken rijden.
In 90 % van de gevallen wordt er echt bagger slecht gevangen en dan niet omdat het moeilijke vissen zijn maar gewoon puur omdat er amper of geen vis voor de kust zit  ???
Ik geloof best dat t mooi is maar Ovm is ook mooi en daar maak je een stuk meer kans en het scheelt een paarhonderd km. Misschien mis ik iets hoor omdat ik er nog nooit ben geweest maar ik ken er plenty die daar regelmatig komen en ik heb nog nooit gehoord dat er goed is gevangen.
Of ik voor het reservoir vissen helemaal die kant op zou gaan,  ik vraag het me af,  het moet dan wel heel groot,  mooi en natuurlijk zijn.

Jurre,  ben je wel eens in Nederland gaan kijken bij een mooie vijver,  bv Bleek,  De Kool,  Langoedvisserij De Heihorsten ?

Overigens vind ik het wel heel dapper van al die mensen die elke keer weer naar DM gaan om vervolgens terug te komen met een gemiddelde van 2 of 3 vissen per dag,  hopend op die ene trophy fish of de dag dat je wel 15 stuks kunt vangen.
petje af  ::goodjob:: de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jur606

#7
Mike las je je vliegenhengel inruild voor een spinhengel strandstok of vist vanuit een bood is er zeker zat vis te vangen
Zeeforel is in noord europa "wild" daar nog redleijk te vangen
Ik vind dat het een mooi toegankelijk land.
mooie kusten het avontuur,

afgelopen jaar al een paar keer in die week met mijn zoon 9 jaar wezen vissen daar hij spinvissen en hij ook in het water. (ik een beetje beide)
Tussendoor fikkie stoken op het strand en lekker wat eten etc.
is het hele plaatje de beleving etc (nu ben ik er nog nooit heen geweest om 24/7 te vissen maar altijd met het gezin dus genoeg andere dingen en activiteiten buiten het vissen :))

JA OVM en andere plassen e.d. maar zijn toch waar aangelegde vijvers (sommige heel groot en mooi) en met uitgezette vis
De ervaring, sport, uitdaging om zeeforel (of e.v.t .iets anders wat wil bijten) op de spin-vliegenhengel in het wild te vangen is voor mij 100 keer mooier als op een plas op uitgezette vissen vissen. (zelfde vind ik voor frankrijk door kleine riviertjes sluipen in je zwembroek en visjes vangen hoeft niet (mag wel) groot of veel maar gewoon de beleving)

Maar dit is voor iedereen persoonlijk en anders.

Mike

Jur, ik begrijp t, het plaatje wat je nu schetst kan ik mij goed voorstellen dat je daar erg van geniet.
Maar zoals je zelf al zegt, het is voor iedereen persoonlijk.
Spinhengels raak ik niet meer aan en een gezin heb ik ook niet.
Ik maak vistrips puur voor de actie en het vliegvissen.
Daarna ergens een goed restaurant opzoeken met goed eten en een mooie fles wijn is voor mij ook iets wat een trip compleet maakt. Daarna een locale kroeg om verhalen uit te wisselen met andere vissers en mijn trip is compleet.
Maar er moet sowieso gevangen worden en met de vliegenhengel.

Vwb de wilde vis, ik heb niet veel verstand van die regio maar volgens mij worden daar elk jaar duizenden kilo's forel in zee gesmeten om het tourisme op gang te krijgen en is er niet echt sprake van wilde vis en zijn het net zo goed uitzetters als in bv Ovm.
Ik kan mij vergissen, er is vast wel iemand die daar meer van weet...

Maar mooi dat je zo geniet met je gezin, kampvuurtje, beetje vissen in ongerepte natuur, ik heb er wel een beeld bij.
Toen ik een klein ventje was hebben we ook wel eens dat soort vakanties gedaan, welliswaar ergens anders maar dat zijn dingen die je altijd bij blijven  :)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Mike,

ik kan Jur begrijpen, maar ik kan er niet voor naar Denemarken rijden, ik ga het hier wel proberen.  Onze voorzitter van onze club heeft vorige week zijn zeeforel PR verbeterd met een zeeforel van 68 cm in Europoort en een tweede van 57 cm. Verder heeft hij ook nog twee zeebaarzen gevangen van 52 en 53 cm. Bert heeft dat weekend eveneens goed gevangen.  Ik heb dit jaar ook al 6 zeebaars trips achter de rug met een gemiddelde van twee zeebaarzen op telkens zo'n 5 à 6 vissen waarbij meerdere vissen boven de 40 cm (twee van 45 en mijn PR van 47 cm).  Ik ga dit weekend waarschijnlijk ook terug proberen, maar chapeau voor diegenen, die vele km rijden naar Denemarken om daar een zeeforel te verschalken. Dezelfde persoon waarvan ik spreek heeft ook al verschillende keren naar Denemarken geweest voor een ganse week voor een handvol zeeforellen.  Dit is ook niet aan mij besteed, maar een dagje zeebaarzen met de kans op een mooie zeeforel als bijvangst dat zie ik wel zitten. Voor mij komt meestal ook op de eerste plaats veel vis vangen. Vooral op reservoir/meer en rivier vissen wil zeer veel vangen, maar dat vissen op zee geeft blijkbaar een gans andere dimensie, want hier gaat het me enkel om grote exemplaren te vangen en ik kan je verzekeren dat dit gans anders is dan een grote forel op een meer vangen. De kracht van deze vissen is ongelooflijk en een aantal zijn inderdaad als kleine vissen uitgezet, maar ze hebben heel wat waterkes doorzwommen om zo groot te worden.  Ze zijn wel degelijk wild en vechten ongelooflijk sterk.  Ik vind het toch iets apart en ik vermoed dat Jur het zelfde heeft als vele anderen, die op zee vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Als ik de laatste tijd dit forum lees heb ik haast het idee dat er hier aan de kust meer zeeforel wordt gevangen dan in Denemarken  :o

Die zeevissen zijn idd wel altijd een heel stukje sterker dan vissen uit zoet water.
De kracht van bv makreeltjes,  zeebaarzen en vooral tropische vissen zoals bv bones,  wat een power. ::)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jur606

#11
JA, ik begrijp beide wel. maar vissen op een put afgesloten betaal warter heeft mij nooit getrokken
OVM wel een aantla keer geweest en zal ik ook best nog vaker vissen is zeker geen verkeerde plas water

Ik heb gewoon het probleem dat op dit moment in mijn leven werk vrouw 2 jonge sportende kinderen en vele andere dignen.
dus geen tijd kan vinden om uitgebreid te gaan vissen, af en toe lokaal rondje van 2 uurtjes danwel met streamer niphem of op karper
en dan vliegenhengel spinhengel jerk hengel afgewisseld (vind alles ook leuk)

Ondanks dat mijn lokatie in nl heel goed en dicht bij OVM en het europoort gebied krijg ik het niet voor elkaar op op dit moment mijn vissessies te plannen dat ik een paar uur aan de waterweg landtong of ovm kan staan. (ok al wil ik dat wel)


Mijn weekje (met gezin) naar Denemarken geeft mij wel vele vis uren, buiten de dingen met het gezin.

En gewoon d eervaring
gewoon een vis uit de grote zee vangen!
Waarom pak die vis met zoveel water precies mijn aasje.
I.p.v. zeeforel Waarom vang ik ineens een platvis een geep en als klapper een Gul van cm of 50-55 op mijn vliegje
(helaas vlak voor mijn voeten los geschoten, kan me nog wel voor mijn kop slaan waarom ik die vis niet gewoon schepte),
heb het maar op onervarenheid gehouden :(

Die ervaring en die e.v.t. gekke vangst, (heb ik af ent oe wel patent op) maakt juist het vissen voor mij leuk





Mike

Dat ben ik helemaal met je eens.
Het leukste van vissen op zee of op een van de " bevaar en bevlotbare " wateren vind ik ook wel de verassing wat je er aan krijgt.
Als je op dergelijke locaties vist met bv een streamertje en je krijgt een aanbeet,  kan het echt van alles zijn. Telkens is het weer een verassing.
Ik vind het ook altijd heel erg als op dergelijke wateren een vis losschiet,  voor ik m gezien heb. Ik kan mij dan een jaar later nog afvragen wat het geweest zou kunnen zijn.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER