Knoop voor leader aan vliegenlijn

Started by lord4163, April 28, 2012, 19:04:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lord4163

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe leader gekocht maar heb echt geen idee hoe ik hem er aan moet knopen, ik heb de spijker en naaldknoop al geprobeerd, maar krijg het echt niet voor elkaar. Lus - lus knoop wil ik liever niet, wie kan mij een sterke knoop geven die wel uit te voeren is ?

Alvast bedankt,
Fabian


lord4163

#2
Oke ga ik nog eens proberen. Met een gewone knoop is je lijn gladder en leid het vissen minder af, forel zijn bangerikken. Trouwens vliegvis ik al een tijdje hoor, maar mijn leader zat er toen al aan ;)

lord4163

Ja, nu heb ik nog 150 meter tippet gekocht dus hopelijk gaat deze nog langer mee :) Trouwens is de knoop nu redelijk gelukt door dat filmpje  :P

Bedankt :)

Cornico

Quote from: lord4163 on April 28, 2012, 19:55:51
Oke ga ik nog eens proberen. Met een gewone knoop is je lijn gladder en leid het vissen minder af, forel zijn bangerikken. Trouwens vliegvis ik al een tijdje hoor, maar mijn leader zat er toen al aan ;)

Wanneer je bij die naaldknoop eerst vanaf het einde vliegenlijn 1cm dat dikste stuk leader in de vliegenlijn laat lopen, dan naar buiten en de naaldknoop dan legt, heb je de gladste verbinding die je maar wensen kunt.
Dat gat in de vliegenlijn plus de opening naar buiten maak je met een naald die je warm maakt met een aansteker ofzo terwijl die nog in de lijn zit.
De opening blijft na het uithalen van de naald net lang genoeg open dat je er een aangepunt stuk leader doorheen kunt wurmen.