nog een maandje en dan....

Started by Troutbuster, March 07, 2013, 07:26:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Het komt gestaag dichterbij broeders!

Over een maand, 8 april, gaan "we" , een 7 koppig gezelschap van een aantal Lure&Emerger leden aangevuld met wat andere vismaten uit Zeeland, een weekje achter de Zeeforel aan op Funen DK!

We zitten bij Faaborg!

Voor mij een nieuwe ervaring, de overigen uit de groep gaan reeds voor de 11e keer naar het zelfde plekkie!
2 huisjes hebben we, vlak aan het strand, en dat schijnt ook meteen een topstek te zijn!?

We zullen zien en een verslag volgt uiteraard!

Als er iemand, uit ervaring, wat tips en tricks heeft wat betreft het vissen op Zeeforel in die hoek, ik hoor het graag!!

Alvast bedankt en groet,

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Dat maandje wachten wordt stiekum steeds korter!  ;)

Volgende week woensdag komen "we" tezamen om de reisplannen te bespreken en wat Zeeforel vangers te binden.

Heeft iemand nog suggesties voor speciale Zeeforel patronen??

Of andere tips???

Ik hoor het graag

Alvast bedankt

Gr

Jan
"Petri Heil"


Arno

Pattergriessen met een juletree er ca 60/70 cm boven als het niet te hard waait anders gooi ik het in de knoop.

Helaas gaan wij dit voorjaar overslaan ivm met andere activiteiten en te kort aan snipperdagen.


Gr Arno

Troutbuster

"Petri Heil"


johannes

Zou als ik jou was zou ik zagers (grootte zwarte zonker 8-10cm) mee nemen,
Vanmiddag/vanavond viste ik  met een garnaal maar ving een uur niks todat ik per ongeluk een zeeforel ving van rond de anderhalve kilo die de zagers nog niet eens doorgeslikt had.
Snel een zwarte zonker er op en bijna elke worp raak had er 12 waarvan de grootste 2,4 kilo moest stoppen vanwege de kou. elke 2 worpen het ijs uit de ogen halen was niet leuk meer.
vis een zager traag 8 jes draaien en niet te snel de haak zetten maar wachten tot de vis de zager echt naar binnen zuigt.

Gerrit72



Jan, veel plezier daar!

Johannes, mooie tip (en vangst).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

R.S.N Flyfisher


fly only

Heb zelf geen ervaring met zeeforel.  :(. Wat mij wel opvalt is dat altijd funen genoemd wordt. De kusten van Seeland heeft geen zeeforel?
Jullie zitten zuid tot zuid west op funen. Heeft een bepaalde windrichting nog invloed op het bestand zeeforel? Of is dat alleen maar lastiger vissen bijv. op de windkant van een eiland? Gaan jullie op eigen ervaring en wat je in de media opdoet of op die van Deense vissers?

groet,
ad
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Troutbuster

Ik "mag" mee met een select groepje dat dit jaar voor de 11e keer naar het zelfde plekkie gaat!

Ik ga er van uit dat deze "cracks" weten van de zeeforellen "hoed en de rand"  ;) ;) ;)

Het zuid-westen van Funen, bij Faaborg om precies te zijn, is een locatie waar je met alle windrichtingen wel terecht kunt!

Er schijnen topstekken "voor de deur" te liggen dus ik ben zeer benieuwd!

Zoals reeds gezegt, verslag volgt, as woensdag de 20e maart komen we bijeen om te brainstormen en wat vliegen te binden (ik kom er nog een paar te kort!! ;))

Dat van die zagers Johannes, dat neem ik zeker mee!!
Had al zo'n "donkerbruin" vermoeden dat het rond deze tijd welleens goed los kan gaan op zager immitaties en heb al een aantal lange (snake) zonkers gemaakt, alleen in zwart moet ik ze nog knopen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Jan, mooi man, de voorbereidingen en voorpret van zo'n trip.
Succes met de voorbereiding, hoop dat het een groot succes wordt!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

johannes

als je snake zagers vist kun je gewoon direct de haak hard zetten.

vanavond "maar" 4 allemaal stijf tegen de bodem op 3,5 meter diep "deaddriften" drijflijn met 7,5 meter leader en heel rustig op de kabel laten gaan. op de normale manier niks kunnen vangen

Troutbuster

Het "maandje" is een paar dagen geworden Broeders!!

as. maandagavond vertrekken "we" met een 8 koppig gelijkgestemd gezelschap naar Funen voor een weekje zeeforel

De temperatuur is nog niet je dat (waar wel in "noordelijk Europa" ??) maar we maken er maar het beste van.

Dozen zitten behoorlijk vol met garnalen en ander zeeforel spul, dus laat het maar beginnen!!

Ik heb er zin an!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

Veel plezier Jan. We wachten met smart op het verslag!

kees

Succes Jan,
laat ze de haak maar voelen die grote, mooie ....... zeeforellen.

jur606

#14
s6 jan ik ga zelf met vrouw en kinderes eind april (week of 3.5 nog) iets noordelijkes bij assens.
niet voor mij om alleen maar te vissen, maar er zal best gevist worden zo nu en dan :)
Mocht je na terugkomt tips hebben kwa vliegjes streamers (vast wel) hou ik me zeker aanbevolen.

S6


Sieger

Veel plezier Jan en lekker vissen.... mag hopen dat het wat warmer wordt....!


Sieger

Troutbuster

Ik hoop het ook Sieger!

Jur, ik laat je weten van onze bevindingen!!

Koen, verslag volgt uiteraard!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


DMeijer

Heel veel plezier en ben benieuwd naar jouw verhalen, "Troutbuster" Jan

John

Succes Jan en hopelijk regelmatig een kromme hengel.......

MarcelN

Hup Jan! Ben heel benieuwd hoe dat daar is...kun je daar echt zo'n eind de zee inlopen??? Te gek man!
Hier is de maand ook aan het aftellen, dan zit ik in Slovenië lekker genieten, hopen op beter weer voor beiden he....pfffff pokkeweer brrrrr.

Rossie69

Dat lijkt mij ook nog wel wat een keertje.

Jan alvast de voorfun van dit avontuur.

gaat je lukken om zo,n zilverschicht te vangen :)
zoniet hou je een biertje en bal te goed van mij.

;D

Raymond

Geweldig Jan!!! Ik hoop voor jullie dat het een super succesvol avontuur wordt...

En we zien inderdaad de foto's en de verhalen heel graag hier verschijnen... ;)

::wtf::

Troutbuster

John, die kromme hengel gaat hopelijk vaak lukken!

Marcel, jij ook veel fun en tight Lines in Slovenië

Henk, ik ga er van uit dat ik tenminste 1 "zilverschicht" kan haken maar ik hoop op meerdere natuurlijk
Dat biertje en die bal gaan we sowieso een keer doen!!

Ray, ik zal er voor zorgen dat er een uitgebreid verslag met foto's verschijnt hier

Gr

Jan
"Petri Heil"


RonKeiko

Hey,

Ik vertrek in de laatste week van april naar Funnen.
In Ristingen hebben vorig niet slecht gevangen.
Indien mogelijk blijf uit het water ( of max tot de knieen in het water ).
Vis in 180° en zelfs tot een 1m van de kant.
Vorig jaar een zeeforel gevangen van 74cm -> +/- 15m ver, +/- 2m van de kant waar ong. 50cm water stond.
Ook vooral het water afspeuren naar beweging van vis en direct aanwerpen.

Groetjes,

De Ron

Bone F

Het verhaal van Ronkeiko kan ik onderschrijven. Bij mij schoot er eentje los tijdens het landen en werd mijn Pattegrisen onmiddellijk daarna ongeveer 2 meter voor mijn voeten bij het uitvieren van de lijn gepakt door een mooie 60 er en inderdaad in kniediep water!
Dus succes Jan ik hoop dat je tijd hebt om foto's te maken ::dance::

Frans