"Kool Vliegen"

Started by Troutbuster, April 11, 2012, 17:40:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Geachte NK "gangers"

Hebben "we" onze "Koolvliegen" al op orde voor volgend weekend (22 april as. 4e NK voorronde op de Kool!)

Marry, Aalbrecht, Bas, Gerard en ik zal er best nog wel vergeten, laat eens wat horen?

Voor de overige reguliere "Koolgangers" wat zijn de laatste tijd goede "vangers" gebleken??

Ik weet 't op zo'n dag met een slordige 60 deelnemers is het heel anders dan met een klein groepje, maar toch hè
Al was het alleen maar om het zelfvertrouwen wat op te krikken!! ;)
Dus..... patronen graag!! patronen en nog eens patronen!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

denk dat ik met een GIGA red tag voor de prijzen ga :)

Rossie69

simpel oranje

Haak 8 of 10 of 12
Oranje tungsten,3,3 mm of 3,8 mm 4 mm mooier.
Staart oranje maraboe.
body oranje antron of iets wat je kan gebruiken.
thorax of kraagje oranje christal chennile.

Hier hebben we de club wedstrijd mee gewonnen Kingfishers.
Hendri is eerste geworden op de Smallert met deze vlieg.

en op de baggel ook 2 maal vis gehaakt,maar helaas verloren door draad breuk.

Troutbuster

Cheers Henk, ik heb wel een mooi setje oranje Wooly Buggers in diverse maten en gewichten
Ik zal het onthouden (hoop ik, ligt aan de "gezelligheid" bij de Generoal!  ;))

En Bas, die "Red Tag Super", (een halve Pauw, een hele bol rode wol en een kanonskogel op de kop gebonden op een Haaienhaak maat allemachtig!  ;)) gaat het denk ik, bij jou in ieder geval, zeker doen ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

jan wat rossie aangeeft oranje  werkt normaal altijd (mt 2 of 4 desnoods ) maar de laatste tijd ving ik de meeste forel daar op vel rose van (hairline) (mt 6 tot mt 12 )
en jan de laatste wedstrijd was blauw goed dus tja juiste stek en geluk kom je heel ver meschien kom ik die dag nog wel efkes langs succes vast aan allen ;D

Troutbuster

Bedankt Jeroen!!
Ik zie je hopelijk daar (ff bijkletsen! ;)) enehhh... blauw??
Die kleur vlieg is mijn "dogma" om het maar ff "plastisch" uit te drukken, maar..... idd ik heb ooit het verschil gemaakt op een reservoir met een blauwe Squirrelhair streamer!! dus wie weet (ik heb ze nog!!)

Ik heb al een zooitje Blobs zitten nopen in diverse kleuren, terwijl ik weet dat geel, wit en oranje het (bijna) altijd goed doen, maar toch!
ook een stelletje zwart/rode Blobs gemaakt (alles voor aan de zink lijn en ik HAAT zo'n lijn maar ach je bent wild en je jongt wat, ehhhh andersom natuurlijk gggggg..... op mijn leeftijd!! :-[)

Maar ik heb altijd een rotsvast vertrouwen in "mijn" good old Cats Whisker in de traditionele kleuren wit/chartreuse!

Hoe dan ook, alle aanvullingen en tips zijn zeer welkom broeders!!

Bedankt alvast!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Ben geen wedstrijdvisser (en eigenlijk ook geen "vijvervisser"), maar vorige week werd op de Kool vooral gevangen met Buzzers zo'n 30-50 cm onder een grote beetverklikker (maar die mocht dacht ik niet ??? ), af en toe werd er gevangen met een heel snel binnen gestripte streamer... En 'droog' vooral met de 'once and away'.... en iets wat op een mugje leek....

Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik elk geval een duit van mij....  ;)


Sieger

vliegvisgek

je vertrouwde vlieg werkt zekers de eerste en de 2de sessie maar vaak daarna zijn het de zinklijnen en blobs of booby,s en vergeet dikke zonkers niet de laatste wedstrijd werd gewonnen door een bekende van mij a.dokter en die viste gewoon aleen met float lijn ving er 9 maar bijna elke sessie ving hij terwijl mike (nieuw hier ) er 7 ofzo ving in de eerste sessie super snel achter mekaar dus je kunt beter 3 sessies 1 vangen als 7 in 1 sessie maar goed geluk en doorzetting  geven vaak wel forel aan de lat jan ;D

Sieger

Oh ja en na verloop van tijd kroop alle vis de diepte in... dus echt op het diepe stuk voor de palen... Verre worpen dus.....


Sieger

Arno

rossie killers hebben mij daar al vaak vis opgeleverd.
maar dat is dan wel als je alleeen of hooguit met 2 man aan de vijver staat.

Gr Arno

Troutbuster

Quote from: Sieger on April 11, 2012, 18:39:38
Ben geen wedstrijdvisser (en eigenlijk ook geen "vijvervisser"), maar vorige week werd op de Kool vooral gevangen met Buzzers zo'n 30-50 cm onder een grote beetverklikker (maar die mocht dacht ik niet ??? ), af en toe werd er gevangen met een heel snel binnen gestripte streamer... En 'droog' vooral met de 'once and away'.... en iets wat op een mugje leek....

Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik elk geval een duit van mij....  ;)
Cheers Sieg!

Johan Krooijmans (aka the reservoir King) ving "ze" vorig jaar ook allemaal in de eerste manche aan een ondiep geviste buzzer!!
Ga ik zeker als set up meenemen!!

Perry "Golddigger" de Jong, ving er 2 anchter elkaar  aan een klein droog bruin vliegje, en viste  zich naar de 3e stek!!

Tips, tips, tips..... ik probeer alles op te "soppen" en te gebruiken maar het wordt wel veel zo!  ;D

Jeroen, ik ga je tips ter harte nemen makker!!

Gelukkig is het aantal opgetuigde hengels ongelimiteerd, en oh ja Sieger, idd beetverklikker mag niet, maar een jetser van een floating Fry mag natuurlijk wel!! ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Ga je nog "oefenen" komend weekend Jan?


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

'k heb inmiddels "fry's", nouja krekels of wat het moet voorstellen, van zo'n 4cm..beetje te groot misschien ? :)

aalbrecht

jan smorgens  vroeg met veel gliter dus de kestboom slingers ? kwa 3 cm groot dan licht er aan waar je plek is met de loting maar zou zeker de bloedwormen niet vergeten .en wat stramers van bond kwa 8 cm lang de voorste haak  bocht er af knippen en tussen de 2 haken 30 honderste en daar over weer het bond vast zeten dan krijg je een heel mooi slank lijfje die aan de achterkant heel veelwibelt wij zijn er zaterdag al groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Troutbuster

#14
Quote from: Sieger on April 11, 2012, 18:56:22
Ga je nog "oefenen" komend weekend Jan?

Ja, maar niet op de Kool Sieger, mij net ff te ver voor een oefensessie!

Volgende week zaterdag "strijken" we neer in de Generoal nabij Heelweg!
Wellicht gaan we op de "vrije" vijver nog wat oefenen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

AH oke.... kan ik me voorstellen.... was nog aan het kijken waar ik naar toe zal gaan dit weekend... blijf nog wel ff denken...  :D


Sieger

rein

Jan,

Ik zag dat je al blob vliegen aan het maken was. laatste tijd (niet op de kool) goed mee gevangen, maar vooral uitzetters. oranje bij donker weer of donker water, en zwart bij helder water. langzaam binnen halen bijna niet op gevangen, en snel binnen halen op lange halen wel. techniek die ik voor het eerst toepaste, en nog bleek te werken ook :)

Ben net als Sieger geen wedstrijdvisser, vind het zo al spannend genoeg :) maar kan me voorstellen dat er veel (kleine) uitzetters de vijver in gaan.

Quote from: Sieger on April 11, 2012, 21:02:49
was nog aan het kijken waar ik naar toe zal gaan dit weekend... blijf nog wel ff denken...  :D

OVM wellicht ?

Sieger

Had gekund Rein, maar is me voor nu net ff te ver... Maar het komt er zeker nog een keer van....


Sieger

Troutbuster

Ik hou het dit weekend ff wat dichter bij huis Sieger! (volgende week krijg ik weer genoeg km's te verwerken! ;))
Ik ga zondag ochtend op ons clubwater een beetje achter de forel aan, kan ik gelijk wat set ups en vliegen testen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


rein

clubwater met forellen......... das nog eens een vereniging :)

@sieger, begrijpelijk............ ben zelf zaterdag met de kids in deep'n. je komt er wel alleen met een rolworp  :-\

vliegvisgek

of op de vliegvis vijver daar  ;D ;D ;D :P :P :P :P :P mooie vis maar zal er zelf niet gauw heen gaan vind de kantine niet zo  ???

Troutbuster

Quote from: rein on April 12, 2012, 08:45:18
clubwater met forellen......... das nog eens een vereniging :)

Klopt Rein
de Wranghe, onder de rook van Goes
Het clubwater van Lure & Emerger
Meet 7,5 Ha, en een max diepte van 22 meter!! ;D
Mooi water, en alleen en exclusief voor de leden (zo'n 45)
Altijd ruimte zat dus ;D ;D

(check het stukje van Bas op de website van VV.nl bij "storytellers"!!)

Leden mogen wel gastvissers uitnodigen tot max 10 man per keer!
Kosten?? € 15,- voor een hele dag! 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


aalbrecht

quote author=Troutbuster link=topic=3781.msg60574#msg60574 date=1334243848]
Klopt Rein
de Wranghe, onder de rook van Goes
Het clubwater van Lure & Emerger
Meet 7,5 Ha, en een max diepte van 22 meter!! ;D
Mooi water, en alleen en exclusief voor de leden (zo'n 45)
Altijd ruimte zat dus ;D ;D

(check het stukje van Bas op de website van VV.nl bij "storytellers"!!)

Leden mogen wel gastvissers uitnodigen tot max 10 man per keer!
Kosten?? € 15,- voor een hele dag! 8)

Gr

Jan
[/quote]

dat is intresant jan om daar een keer te vissen met een stel
vliegvissen is een passie