De avond van mijn leven!!!!

Started by Willem, June 10, 2012, 23:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

1 van mijn doelen dit jaar is een snoekbaars op de vlieg vangen. Dus vanavond ben ik naar het water gegaan, met een paar streamertjes en de #6/7 om eventueel even op snoek te streameren. Binnen 5 minuten had ik een mooie baars te pakken van 35cm, waar ik zeer blij mee was!


Even later vliegt de hengel weer mooi krom, ditmaal een snoekbaars. Yess, die is binnen! Zo'n mooie avond in het zonnetje en dan even mooie vissen vangen!


Wat een topavond, nou al! Ik besluit naar een andere brug te gaan, misschien dat daar een dikke baars zwemt, heb ik vaker mee gemaakt. Helaas waren daar net twee jongens met een spinhengel geweest, dus besluit ik toch even die snoekstreamer eraan te hangen. De zonkerstreamer drijft nog een beetje, maar goed... ik gooi de streamer in een hoekje, twee keer strippen, de streamer hangt 30cm onder de oppervlakte stil en BAM. Er schuift me toch een muil over de streamer heen!! Ongelooflijk wat een kalf! Nu begint er een zenuwslopende dril van ongeveer 20 minuten, waarbij de vis als een dolle door de slip heen schiet af en toe. Na een kwartier ligt de vis in de oppervlakte, en kan ik haar naar de andere kant slepen, waar het schepnet ligt. De vis past nog maar net in het net, en ik slaak een kreet uit van vreugde. 113cm pure power op de vliegenlat. Dit jaar kan niet meer stuk. Onmogelijk gewoon!!!!



Dus ik zit hier op een roze wolk, en duik straks lekker mijn nest in. Heerlijk dit!!

Willem



BV

Geniet er van!!
Prachtige vangsten

Inderk

Zo'n avond heb je niet snel een twee de keer!

Super!!!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


harlin

daar teken ik ook voor.  ::duim::

vandaag 4 uur in het water, 3 kleine windes  ::zucht::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bert J.

Gefeliciteerd, wat een vis! Die snoekbaars was al gaaf...
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Freek

dat ziet er zeker niet verkeerd uit!

gefeliciteerd hor!

Plantje

Netjes man! Gewoon drie smaakjes op één avond!

Peter B.

Geweldig! Ik hoop ook ooit zo'n dag mee te maken!
Super man.

Sieger



Sieger

Arjan Maat

Goed bezig Willem! Mooie Trippel ;-)

catchem

Superavond. Een stuk beter dan mijn visweekeind. Zaterdag drie snoeken gemist (wel mooie aanbeten). zondagochtend in een paar uur vissen 1 ruisvoorn en s'middags en s'avonds niets gevangen. Het was duidelijk mijn dag niet.

j.klopper

Een grandslam dus.Schitterend.
Een super grandslam zou tegenwoordig zijn:snoek,snoekbaars,baars,roofblei en meerval op 1 dag.
Lastig?Ja...

Willem

Bedankt iedereen voor de leuke reacties!

Hier de link naar het complete verslag: http://www.topvisser.nl/verhalen/2012/6/11/geen-woorden-voor-de-avond-van-het-jaar/

Of mag ik niet linken naar andere sites?

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes


Marksman


Mooi gedaan hoor, zo'n avond wil ik
Ook wel

Egon

Dat zijn nog eens vissen, en allen van super-formaat.
Super gaaf.

Franky Boy

De avond van je leven?
Dan toch zeker alleen waar het (vlieg)vissen betreft (hoop ik...)  ::)


Gerrit72


Gefeliciteerd! ;D Geweldig man! En toffe hengel, de Shakespeare Odyssey zo te zien :P
Topvangsten kunnen dus ook met low-budget hengels (superfijne hengel voor weinig... ;))
Ook ik vis er met plezier mee, maar van zo'n vangst kan ik alleen nog dromen :-[
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Peter B.

He Willem, ik bij erikdenoorman dat je bij een brug geweest was waar hij ook vaak vist. Is dat toevallig de fietsbrug over de Eem bij het gemaal?