verslagjeweek ardennen

Started by Sietzezietzevliege, August 08, 2011, 09:13:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sietzezietzevliege

dit is een verslagje van mijn weekje forellen pesten in de ardennen de ambleve om precies te zijn.

Vrijdag: Dag van aankomst  op landal bij stavelot. het was 3 keer niks moest nog even "the feeling" te pakken krijgen. In de schemering nog een beekforelletje gepakt van maarliefst 10 cm min of meer op een dead drift goudkop pheasant tail.

Zaterdag: `S ochtends vroeg gelijk t water in aangezien ik geen held ben in het dead driften zonder indicator(wat aan het eind van de week geweldig ging) ben ik begonen met een gele yarn indicator en tungsten pheasant tail. De stek van keuze is een diepe geul van ruim een meter diepte waar het hard stroomt( vandaar het tungsten) en waar ik in het verleden mooie resultaten heb geboekt. Al na 3 worpen schiet de indicator weg en een grote beekforel verweert zich hevig. Eerst een prachtige sprong waarna hij/zij de geul inschoot en daar stomweg rondjes bleef zwemmen. Toen ik hem/haar eindeijk op de kant had was ik aangenaam verrast. Het was een vis die ik midden op het stuk van het vakantie park nooit had verwacht. Lengte is minimaal 35 cm.



. Hierna nog wat klein grut gevangen maar dit maakte de hele dag goed.

Zondag: in een andere geul op het park op een droge cdc blue winged olive een mooie beekforel van 25 cm gevangen maar helaas was me camera toen leeg. Daar bleef het die dag bij.

Maandag: Het park beu dus toch maar eens me vergunning gaan gebruiken en ben 900 meter stroomopwaarts richting stavelot gegaan. Daar kwam ik een prachtige heel diepe redelijk stromende geul tegen. Vanaf de enorme rotsblokken die ernaast liggen heb ik met een ice caddis(scudhaak 8/14 zwarte 3,8 mm tungsten kraal, koperdraadribbing en chartreuse uv ice dub van hends) dead drift zonder indicator 2 leuke foreletjes gevangen.

(de eerste)

http://postimage.org/image/2npvyw0x0/



(en deze, de tweede, dacht tabee maar ik drukte nog net op tijd op de knop)
http://postimage.org/image/2nq0xi2ec/


Dinsdag en woensdag: Helemaal niks woensdag voornamelijk omdat me vriendin helemaal vanuit nederland overkwam voor een dagje. Maar ook omdat er `S ochtends ware wolkbreuken hadden plaatsgevonden waardoor het koffie verkeerd was. Wel een harde aanbeet gescoord op een conehead muddler maar niet weten te verzilveren.

Donderdag een heel kleintje waarvan ik ter illustratie voor het formaat van het grootste deel van de vangsten maar een fototje van heb genomen
http://postimage.org/image/2nr69xqqs/




Vrijdag(dag van vertek): Omdat ik baalde dat ik de afgelopen dagen slecht gevangen had om 7 uur aan het water gaan staan in een paar mooie pools op het park met een goudkop pheasant tail ge-dead drift al bijna gelijk een mooie aanbeet en een leuke forel was het resultaat.

http://postimage.org/image/2nsn74ujo/


Hierna met een tevreden gevoel en positieve terugblik op de afgelopen week naar het huisje gegaan vliegbind spullen ingepakt nog even gaan zwemmen en daarna lekker terug naar nederland. Tot volgend jaar .

Mvg
Sietze

edit Herman: Sietze ik heb de links aangepast zodat we nu de foto's in het topic kunnen zien, hoop dat je dat niet erg vindt...

Troutbuster

Sietze!
Leuk weekje toch??
Ik ken het stuk van Landal, "Domain Longpré" heel goed
Altijd een leuk stukkie, vooral in combinatie met een familie vakantie (was mijn ervaring altijd)
Intussen daar een stuk of 5x geweest
Altijd (bijna) redelijk tot goed gevangen daar!!
Vorig jaar mei 2 à 3 graden met regen en natte sneeuw en een gebroken arm van mijn 7 jarig zoontje maakte het een klote vakantie maar zo gaan die dingen

Een keer herinner ik me een mei vakantie in 2004

Na een paar voorafgaande jaren met leuke maar moeilijke visserij ineens een geweldige week gehad in 2004
Ik kon werkelijk niks fout doen en ving me werkelijk te pletter op een droge royal coachman haak 12 (ik kon toen nog zeer slecht binden dus ik kocht ze in een zaakje in Stavelot!)
Bakken van bruine en jawel regenbogen!!
Ieder riffeltje wel een stuk of 4 à 5 vissen, allemaal van formaat 35+!!!
na het hele traject te hebben af gevist begon het feest weer opnieuw bij het eerste stukje
Vooral achter de waterzuivering van het park was het feest!! (vooral tegen de overkant onder de bomen!)

Bleek later, toen ik een local sprak, dat de week voor mijn weekje het Belgisch kampioenschap was vervist op dat stuk Ambléve!!(en veel vis was uitgezet wat de regenbogen verklaarden!)
Dat verklaarde een hoop, maar ik heb me kostelijk vermaakt die week dat snap je!!

Wat betreft de foto's, gewoon bij attachments uit je mapje plukken en plaatsen, maar let op dat ze de vereiste grootte niet overschrijden, dan komt het wel goed!

succes

Jan.
"Petri Heil"


Sietzezietzevliege

Zeker lekker weekje. Dat zaakje in stavelot kom ik tegenwoordig alleen nog voor leaders en me vergunning maar 2 jaar geleden kocht ik ook me vliegen daar koste maar 1 eurie. Domaine long pre is een prachtig stuk op het park iets minder maar voornamelijk richting stavelot. De vangsten vielen dit jaar echt tegen. Vorig jaar 23 forellen de kleinste 18 cm. Die vangsten die jij beschrijft inclusief de regenbogen zullen zekers door het belgisch kampioenschap zijn want zo goed is het daar dan ook weer niet en regenbogen vang ik er echt nooit. Ik zie dat de pics nog niet gelukt zijn nogmaals proberen dus.

Mvg
Sietze

Sietzezietzevliege

fotos snap ik nog niet heb maar ff via linkjes opgelost dus voor vis ff klikken

Herman

Hey Sietze,
leuk bezig geweest!

Ik heb de links van de foto's aangepast zodat je ze nu ook echt in het topic kunt zien. Vind je vast niet erg?!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

A{b}r{a}xa{s}

Al met al toch een aantal mooi vissen gevangen Sietze !

ErickW

Leuk verslag Sietze, zeker de moeite waard geweest die trip. Leuke combinatie voor de hele familie.

Sietzezietzevliege

Vind ik absoluut niet erg. Ben niet zo`n computerheld ik vis liever ;D. Was zeker de moeite waard veel kleine vis maar die uitschieters maakte alles goed. En leuk te combineren met familie inderdaad.

Sietze

Rossie69

toch een geslaagde vakantie ja.

leuk verslag met veul vis(jes)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::