Instellingen vliegbinden fotograferen

Started by Willem, January 11, 2011, 21:00:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Hey heb even een vraagje.

Als ik een vlieg wil fotograferen heb ik als achtergrond een witte muur.

Maar wat zijn de ideale instellingen bij het fotograferen? Wel/niet flitsen? Lamp der bovenop? Iso waarde? White balance? Diafragma?
Ik gebruik een Nikon D3000 met macrolens(50 mm) voor de kleine vliegen, voor dikke streamers gewoon 18-55 standaard lens.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! En misschien ideeën voor een betere achtergrond?

Paar plaatjes van mijn huidige instellingen, maar ben er nog niet helemaal tevreden mee.







Groeten,

Willem

Sieger

Als ik ff mag neuzelen... Kijk even of er op de achtergrond een vlekje zit... Als dat niet zo is moet je je censor even schoon (laten) maken..

Ik zie telkens op de zelfde plek een "vlekje"... Op de 1e foto schuin rechts onder het kopje...


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on January 11, 2011, 23:43:44
Als dat niet zo is moet je je censor even schoon (laten) maken..
Toch maar naar de binddag komen dan Willem, ::badgrin::
ben je voor een prikkie klaar.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Doe jij het zelf Harry... durf ik nog steeds niet.. ga gewoon naar mijn "dealer" €10 euro en klaar...


Sieger

harlin

#4
Doe het zelf ja, als je op vakantie bent kost het meer.
De meesten vragen meer, als je geen klant bent betaal je zo het dubbele.
Heb deze gekocht, http://www.cameranu.nl/artikel/11328/VisibleDust_Arctic_Butterfly_724_Brite_.html
toen nog zonder lampje.

Misschien dat het nu goedkoper is, maar dat ik er om vroeg was het €30, waar ik het toestel vandaan had.
2 keer en je hebt zelf de spullen.
Camera nu deed het voor niets, kon het zo zien, niets geheimzinnigs achter de schermen.
Als het niet op deze manier lukt bij ze (toen), sturen ze het ook op.

Ga ik naar de dealer dan moet ik 20km verderop zijn, tel uit je winst.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

Is wel leuk om te zien hoe dat zo in zn werk gaat.
alleen zou ik zelf dat ding in de gang aan zetten om vuil af te laten vliegen :)

dus je sloopt zelf die lens uitmekaar Harry ?
pff bei nie bange moat

Sieger

 :D Censor zit in de camera-body Henk... Daar haal je de lens af en dan zie je die zitten.... Dan kun je er bij en met verschillende soorten spul aan de slag...

Maar ik nog steeds niet... ben veel te bang iets te beschadigen... :o


Sieger

harlin

Quote from: Rossie69 on January 12, 2011, 00:17:29
dus je sloopt zelf die lens uitmekaar Harry ?
Lens hoef je niet te slopen, knopje indrukken, draaien en hij is er af. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

Maar neem aan dat dit niet met zo,n compact dingetje gaat toch ???

hhahaha ja bang nou heb de camera een keer laten stuiteren,dacht nou einde oefening.
maar viel gelukkig weer mee.
zou voor het vissen wel beter zijn geweest hahahhaa

Sieger

Nee met een compact gaat dat niet, maar daar kan ook geen stof bij komen... Is een gesloten geheel... zo niet... kun je de camera weggooien... ;)


Sieger

Rossie69

oke zal het rolletje eruit halen,en weggooien.

maar is raar dat zo,n camera dan wel vuil in kan komen is deze dan niet stofdicht geseald ofzo ?

Sieger

Nee als je de lens verwisseld kijk je zo op de censor... daar zit wel een beschermlaag op, mar stof kan er zeker opkomen...


Sieger

Gewo

Maar Uh zitten er op de tegenwoordige modellen niet een zelfreinigende sensorinstallatie? Althans de iets duurdere modellen.

Rossie69

oke dus puur omdat ervan lens word gewisseld.

zal ik mn broertje is zeggen want die doet ook maar wat met dat ding.
kan ie beter aan mij geven hahaha

Willem

Thanks voor de tips!

Vlekje was inderdaad een vlek op de sensor, maar die is al verwijderd. Kwam inderdaad door het verwisselen van de lens.

Sieger

Quote from: Gewo on January 12, 2011, 00:43:26
Maar Uh zitten er op de tegenwoordige modellen niet een zelfreinigende sensorinstallatie? Althans de iets duurdere modellen.

Klopt Gert, maar die haalt alleen het losse stof eraf... Als het 'vastgekoekt' is kun je allen met een natte swap aan de slag...


Sieger