OVM

Started by HappyFisherman, March 01, 2012, 22:37:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kees

Bij inspektie van de bellyboot bleek dat de luchtzak op een naad was ingescheurd, heb er maar een tube rubber repair aangewaagd en gister de boel weer opgeblazen en............... lijkt weer OK.
Alleen de eerst volgende keer blijf ik wel wat dicht onder de kant want als............

John

Quote from: kees on March 06, 2012, 07:39:16
Bij inspektie van de bellyboot bleek dat de luchtzak op een naad was ingescheurd, heb er maar een tube rubber repair aangewaagd en gister de boel weer opgeblazen en............... lijkt weer OK.
Alleen de eerst volgende keer blijf ik wel wat dicht onder de kant want als............

Snorkel mee!!.......;D

golddigger

of een vismaat met een camera ;D ;D ;D

Franky Boy

Wat betreft de opmerking van 'golddigger' dat er forellen via de inlaatbuis naar de zeehaven ontsnappen:
Dat lijkt wel heel onwaarschijnlijk. De forellen moeten dan door de pomp tegen de stroming inzwemmen, want er wordt water in het Oostvoornsemeer gepompt.
Voorzover ik weet wordt er alleen (zout) water in het meer gepompt (om het zoutgehalte weer omhoog te brengen) en geen water uitgepompt of uitgelaten.
Het probleem is dan ook niet dat er te weinig forel zit (de uitzettingen waren de laatste 2 jaar groter dan ooit), maar dat de vis door het grotere voedselaanbod meer verspreid en ook dieper zit.
Ik denk dat - net als vorig jaar - de vangsten in april en mei weer zullen aantrekken.

kees

Afgelopen zondag maar weer naar het OVM met geplakte bellyboot want nu kon ik me veilig voelen.
Om 7 uur te water dat was geen probleem het was nog rustig en het vertrouwen in mijn boot kwam langzaam terug.
En veilig was het ook,  ;D ;D ;D want het leek wel een spaans strand en zeker 10 andere belly boten dreven rond ter ondersteuning,
op de dammetjes stonden menig visser gereed een (reddings) lijntje toe te gooien en ook waren er denk ik zo'n 75 duikers actief.
Al met al een prettig gevoel dat zoveel mensen gekomen waren die mij wilden helpen als er eventueel iets was mis gegaan.
De vangst voor mij was "blank" maar er werd her en der best een visje gevangen.
Volgende keer is het niet nodig om met zoveel mensen te komen, mijn bellyboot heeft aangetoond het weer aan te kunnen.

Troutbuster

Mooi dat je BB weer veilig werkt Kees! ;)
Jammer van je Blank :(

Komt wel goed in de komende weken denk ik
Voorlopig blijf ik nog ff weg van het OVM, en hou de vangstberichten in de gaten
Ik wil wel een beetje rendement halen voor een "gouden" trip naar OVM (brandstofprijstechnisch gesproken! ;))

zo'n dikke 40 voorntjes op de Beek bij Bas is ook wel weer eens geinig! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Zondag as. maar weer eens proberen!!
zijn er al meer positieve berichten te melden over de vangsten op 't OVM momenteel??

Ik hoor en/of lees het wel

Gr

Jan
"Petri Heil"


Franky Boy

Op het vliegvissen prikbord van de Startpagina worden wisselende vangsten gemeld. Bevestigen mijn eigen waarnemingen.
Vrij veel uitzettertjes van afgelopen november, waaronder enkele heel kleine exemplaren. (Je zou bijna gaan denken dat ze zich met succes voortplanten  ;D )
Enkele grote uitgepaaide regenbogen.
Ook wat mooie vissen van de uitzetting van november 2010 (eerverleden jaar).
Ik sprak ook een paar mensen die mooie Elzasser saiblingen ('beekridders') van rond de 40 cm hadden gevangen.
Bellyboaten en kunstaasvissers scoren gemiddeld beter dan vliegvissers vanaf de grinddammen.
Water is nog vrij koud en door de koude nachten nog weinig opgewarmd.
Resultaten zijn dus nogal wisselend.

Troutbuster

Quote from: speycast on April 13, 2012, 15:36:27
nee je hoort weinig en laat dat maar zo blijven 

nu het visblad  en de Beet en vis-tv er voor de spinvissers al meer als zat aandacht voor hebben gehad  >:(

van mij zie je geen ovm meldingen meer

voor je het weet krijg je de lepels plugen en blinkers om je oren   ;)

Hmmm... zitten de lepel,blinker, plugvissers ook hier te "lurken"Bert??
Zo ja dan heb je groot gelijk!!
Ik ga toch ff proberen zondag

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

toevalig kwam ik de mijne tegen.
bedankt voor de tip .


Troutbuster

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

8) 8)
"Petri Heil"


HappyFisherman

Ik heb nog wel een blaaspijp met heeele scherpe pijltjes ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

heb wel een waterpijp.
maar uh die is ook nog is lek hahaha kan ik dan aan bieden,voor makkelijk ademen.

ow wacht is kruisboog ligt hier ook nog,harpoen geweeer hahahaha.
hmmm mag wel een ander rugzakkie kopen dan.



HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Topidee HAHA! Heeft niemand in de gaten dat jij het bent. De misterieuze acupuncturist ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

rein

het is natuurlijk ook een verdacht volkje hé, die vliegvissers...... helemaal verkleed, petje en zonnebril op.  ;D.  Zou voor mij ook de eerste doelgroep zijn waar ik aan denk dat de forellenbestand in het OVM terug loopt. Gelukkig mag iedere roofvisser er nu ook vissen. kunnen ze de boel een beetje in de gaten houden...........  :o