Zwart - grijs - wit

Started by Plantje, January 20, 2016, 22:07:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje


De regels van dit forum zijn best duidelijk. Toch zijn er onlangs maar liefst twee topics geweest over negativiteit op het forum. Tevens zijn er regelmatig posts te zien waarbij de moderators zich afvragen waarom dat zo moet.

Daarom nogmaals een beroep op eenieder om ook buiten ingrijpen van moderators zich volwassen te gedragen. Volgens mij weten we allemaal prima wat wel en wat niet kan. Sommige zaken zijn simpelweg niet nodig: doe dat dan ook niet!
Als moderators doen we ons best om de boel in goede banen te leiden. We doen dat vrijwillig zonder er iets voor terug te krijgen. Eigenlijk zou het helemaal niet nodig moeten zijn om als meer dan een simpele helpdesk te fungeren. En toch is dat helaas vaak niet afdoende.

De regels zijn behoorlijk zwart - wit. En het gedonder ontstaat vaak juist in het grijze gebied. Wanneer daar gedonder ontstaat kunnen mensen verwachten sneller aangesproken te worden op hun gedrag en ook daar gewoon een waarschuwing en een eventuele ban voor te krijgen. De moderators zullen meer in het grijze gebied werken. Dat zal soms vragen oproepen; stel deze dan gewoon.
Verder zal bij wijziging van een reactie de oorspronkelijke reactie behandeld worden.

FrancoisCKX

#1
Ik voel me als relatieve nieuweling niet de meest aangewezen persoon om hier op te reageren maar het valt me wel op dat er soms, voor mij schijnbaar uit het niets, ineens een ijskoude wind opsteekt. Ik moet zeggen dat ik me daarom de laatste tijd een paar keer afgevraagd heb of ik hier nog wel bij wilde horen. Sommige reacties vielen me zo rauw en hadden in mijn beleving zo weinig meer met het onderwerp te maken dat ik die threads maar niet meer verder gevolgd heb.

Ik hou van goede discussies zolang ze zakelijk en op argumenten gevoerd worden en ik ben blij dat de moderatoren er nu uitdrukkelijk voor kiezen om sneller in te grijpen als dat dreigt te ontsporen (als ik het bericht van Plantje tenminste goed lees). We hebben een fantastische hobby en er over ouwehoeren is, na het vissen zelf, het leukste wat er is. Ik zou het toejuichen als dat zo kon blijven en als ik hier zonder voorbehoud of bijgedachten kon blijven meeouwehoeren.

Bone F

Zo te lezen wordt (bijna) iedereen er stil van ;D.

Plantje

Ja, dat lees je goed FrancoisCKX.

En laten we inderdaad vooral blijven mijmeren en ouwehoeren over onze mooie hobby! (En nu maar hopen, dat niemand deze post rapporteert omdat ie een oude hoer geweest is ;) )

Plantje

Klopt Jan. Daarom ook: eigenlijk ZOUDEN moderators niet meer moeten zijn dan een veredelde helpdesk. Dat de praktijk anders uitwijst weten we allemaal. En we hebben allemaal wel eens hier of daar een discussie (op internet of in de echte wereld) gevoerd waarvan we wisten dat we de argumenten wel heel scherp neerzetten (om het maar netjes te verwoorden). En op internet ontaardt dat nu eenmaal sneller.

Dus: vooral allemaal de eigen verantwoordelijkheid nemen. En bij onraad gewoon aan de bel trekken. Als moderators zullen we in ieder geval iedere ruk aan de bel serieus nemen.

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

drefter

Ik post eingelijk niets meer om deze reden heb ook een keer aan de stok gehad met een moderator die denken dat ze alles kunnen maken. als dat nog eens goed komt dan kan het weer een leuk forum worden ps ging nergens over triest

Bone F

Klopt Jan ik voel me niet aangesproken ook al hebben wij in het verleden een keer de degens gekruisd :D. Een pittige discussie moet kunnen maar wel binnen de redelijkheid. Als je een punt maakt, zonder grof te worden, en dat is de ander niet welgevallig dan moet/mag dat niet meteen boosheid of verontwaardiging oproepen. Er mag toch wel enig incasseringsvermogen worden verwacht.
Grtn Frans