Baggelhuizen komende week

Started by HappyFisherman, October 18, 2013, 14:39:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Happy heeft (gelukkig) lekker vakantie komende week en wil dat volmaken met VISSEN! Gaan er volgende week nog leden zwieperen op de plas?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Eindelijk weer vakantie Bram, je was er zeker wel aan toe  ;D ;D ;D ;D ;D

Doen we nog een dagje Kool ook volgende week?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

weerwolf

Ik wil me best een keer opofferen hoor! ;-)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arie de Vries

Vakantie???? Wat is dat? Deze loonslaaf moet gewoon werken........:-((
Groet, Arie

weerwolf

even relativeren: deze werkloze wil graag werken!

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ben

Vorige week, nieuwe vis, twas heel moeilijk!!!!! Daar op Baggel, zal deze week wel beter zijn!!!!

HappyFisherman

Quote from: Arie de Vries on October 18, 2013, 18:25:28
Vakantie???? Wat is dat? Deze loonslaaf moet gewoon werken........:-((

1fte = 36 uur/week. Als je er dan 40/week werkt heb je per 10 weken er 1 vrij Arie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Team

Quote from: weerwolf on October 18, 2013, 19:43:35
even relativeren: deze werkloze wil graag werken!

Er blijft maar weinig werk over voor een Weerwolf!!!!  Nachtportier
NUNC  AUT  NUNQUAM

Arie de Vries

Inderdaad Roelof ik moet blijven relativeren. Mijn opmerking was niet kwetsend of verkeerd bedoeld.
Wens Happyfisherman Bram een fijne vakantie en hoop dat hij meer vangt dan ik afgelopen zaterdag. Voorlopig is het op Baggel maar taai vissen. Heb geprobeerd op internet wat informatie over saibling vissen op te doen maar ook de "kenners" spreken elkaar nogal tegen.....grote haken, kleine haken, rood, oranje, zwart, droog of op de bodem, kortom je kunt van alles proberen. Maar ook de regenboogforellen die er best nog wel zijn lieten zich afgelopen zaterdag nog niet vangen, dus Bram succes!
Groet, Arie

Jan_Smeijers

Arie, als je weer naar Baggel gaat probeer eens met deze streamer te vissen.
Viswijze met een sinktip via de kant, of beter met de bb al slepend door het meer.
DRB en de Kool werkt het goed, dus miss keer proberen op baggel.
Aantrekkingskracht voor de zware jongens

[hs width=300 height=300]http://www.youtube.com/watch?v=iP6t08Oa-cc&list=FL3DpNdGH75T66P0z6Zj9d4g[/hs]
Gr. Jan


Arie de Vries

Mooie vlieg Jan, lijkt me een uitdaging, vanavond maar eens proberen
Groet, Arie

Jan_Smeijers

Ziet er moeilijk uit, maar valt 100% mee hoor.
Je bent wel iets meer tijd kwijt dan een gemiddelde vlieg  :D
Suc6!
Gr. Jan


MarcelN

Da's nou net zo'n soort ding waar mijn zoontje van 9 mij mee vernederde op de ruigenhoek, wat voor draad is dat tussen die steel en haak? De rest heb ik wel...

Heintje Davids

Je kunt gewoon een stukje gevlochten nylon gebruiken. Als je het te lastig vindt kun je al het gedoe met foam ed ook achterwege laten. Deze vlieg werd een tijdje geleden op de RB geïntroduceerd en deed het daar prima. In het filmpje is ie hier en daar wat aangepast en kreeg dus ook meteen een nieuwe naam. In Denemarken doet ie het ook goed in de tijd van de borstelwormen.

MarcelN

Dat foam zit er hier niet op idd, kreeg die kleine van de uitbater, topding blijkbaar...maar gevlochten nylon...dat heb ik niet mmmm, iets anders?
Dik nylon werkte op Slovenië ook niet met een tandem, althans ik verloor de haak én vis  :o :-\ :'( kwestie van goed borgen, 3x omslaan gaat zo lastig met dik nylon toch?
b.v.d

Heintje Davids

Ik gebruik ook wel eens Gamma Braid van Kevin Nash. Schijnt een soort lijn te zijn die in de karperwereld wordt gebruikt maar ook niet iets dat je meesten 'toevallig' thuis hebben liggen. Het gaat er in wezen om dat het sterk maar ook soepel is om de actie te behouden.

Jan_Smeijers

Ik gebruik ook karperdraad tussen de beide haken, wat ze gebruiken als onderlijn waar de boilie aan zit..
10 pnd trekkracht gebruik ik, voldoende ook voor die dikke biggen.



Deze bedoel je zonder foam

http://www.0031flyfishing.com/flytying/the-lsmf-streamer/


Gr. Jan


Heintje Davids

Helemaal goed Jan  :)! Ik gebruik ook zulk spul.

Arie de Vries

Heb me vanavond  aan deze vlieg gewaagd. Had ook geen gevlochten lijn maar heb een stuk .30 monofil gebruikt en dat een keer of wat omgeslagen en met bindlak afgelakt. Wel het foam-dekschild erop gezet, was mijn eerste ervaring met zonkerstrip en dit soort tandemconstructie.  Ook afbinden zonder whipfinisher was nieuw voor me. Zal nog een boel aan deze creaties te verbeteren zijn. Ik zou zeggen: "schiet er maar op"

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

MarcelN

Duidelijk, bedankt mannen, ik ga eens achter die draadjes aan.....en Arie zo krijg je staart bijters, of de haak naar achter.....of korter.
Dat ding hier is erg klein, eerder #10 haakje erachter en het zweeft alleen maar door het water.

Gert

#21
Mmmmm. als die van Arie goed vangen kun je daar maar beter niet met je Yorkshire terrier te dicht bij het water komen  ;D


Jan_Smeijers

Was laatst bij de Kool, viste in het begin met een normale streamer (Rossie Killer ;))
Wilde normaal wel goed, maar ze zaten over het algemeen een stuk dieper die dag.
Kon er 1 verleiden met de RK..
Laatste uur een sinktip gebruikt icm de LSMF streamer, wil niet lullen maar ben in dat uur drukker geweest dan over de hele dag.
Vlieglijn sinktip uit tot aan de backing en dan slepen met de BB, 3 erbij kunnen vangen waaronder een fraaie van 68 cm.
Gr. Jan


Arie de Vries

MarcelN
bedankt voor de tip, ga er straks nog eens even goed voor zitten. Heb inmiddels ook gevlochten lijn gevonden wat vermoedelijk wel meer stevigheid geeft.
Hoop komend weekeind deze te kunnen proberen op Baggelhuizen
(waarmee we terug bij het topic zijn) ;D
Groet, Arie

eendagsvlieg

De sabling bij de Noord Nederlandse Vliegvisvereniging is een echte vechter aan je hengel. Weer één kunnen bemachtigen.
Taai om te vangen maar als je er dan één hebt is het wel genieten!