20-04-2011 (verslagje)

Started by christianvt, April 20, 2011, 22:01:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Hallo medevliegvissers!


Vandaag weer een lekker dagje gezwiept. Overdag zonder enig resultaat, helaas.

Maar de avond maakte mijn dag (lees week) weer goed :D

Met de broodvlieg op winde, een grote aanrader wat mij betreft!!

Vanavond ben ik dus een paar uurtjes met de broodvlieg wezen vissen langs de Merwede, een prachtig stekje had ik gevonden.






Daar heb ik eerst een hele poos gevoerd met stukjes witbrood. En ben daarna, toen de windes begonnen met azen gaan vissen. Na een aantal windes misgehaakt te hebben en er 1 gelost te hebben kreeg ik een aanbeet.

Ik zag de winde mijn broodvlieg langzaam naderen en het stukje spons naar binnen zuigen, ik sloeg aan en.... HANGUH!!

En wat voor een winde zeg! Ik kon de winde mooi landen met mijn schepnet en ik dacht, ''jeetje wat een bak!''

Nadat ik de vis keurig onthaakt had even meten en wat foto's maken natuurlijk. Heerlijk, een vis van maarliefst 47 cm !!

1.
(de Winde had wel een soort bloedzuigers aan zijn staartvin hangen :( )

2.


Toen ik bekomen was van de kick dacht ik nog even snel voordat het licht weg is proberen er 1 te haken.

Met goed resultaat...

3.

Deze vriendelijke vriend was 40 cm. (ook niet slecht!! :D )

4.
     (jaja dit ben ik, let niet op mijn charmante blik  ::blozen:: )

Al met al dus een geweldig avondje vissen!

Groeten,

Christian

p.s sorry voor de slechte ''telefoonkwaliteit'' foto's





SSMOOTHY

Mooie windes hoor!

Ik vis zelf vaak op winde met een klinkhamer of palmertje...lusten ze ook graag!

En die bloedzuigertjes zie je deze tijd bij veel vissen, ik vermoed dat dit komt door de afgelopen inactieve periode tijdens de winter, waarbij de vissen vaak dicht tegen de bodem zitten.


Bert J.

Hele mooie vissen! Goed gedaan!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

mooi Chris

Dan heb je gelijk ook maar goede pasen hahahaha.

mooie windes.


hendri

mooie windes!!! ga zo door!!

rick k


christianvt


Hilco

Nou is het zo dat een baasje meestal op zijn hond lijkt , maar dat een visser .................. ;)

Mooie vissen hoor 8) (zeg ik jaloers)

christianvt

hahahah @ Hilco, dankje ;) Ik moest een foto van mezelf maken, zo snel mogelijk dat de vis snel terug kon dus vandaar ::blozen::

Hilco

maakt het uit joh, hoe meer foto's hoe beter,  als je dan zelf niks vangt kan je in ieder geval genieten van een ander zijn vangst

christianvt