Noordzeekanaal

Started by haasie, January 12, 2012, 21:17:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haasie

Ik heb veel gevist op dit prachtwater vanuit een boot en verticalend, maar is er iemand die er wel eens vliegvist? In mijn ogen moet dit daar prima werken aangezien de baarzen langs de kant zitten.

Mischien iemand eens zin om samen te gaan?

Hilco

als ze die pokke wind een keer uitzetten  >:(

j.klopper

Zou in de zomer ook moeten lukken op snoekbaars.Die zitten in juni en juli ook vaak ondieper.
Zou moeten lukken met een zinklijn di 5 en een streamer.
Voordeel is dat je dan wel weer bij de haven ingangen kunt vissen,met de boot mag dit niet meer.
Ik zit vooral te denken aan de Amerika haven en de Afrika haven

haasie

In de winter kan je ook nog wel een snoekbaarsje pakken op 5meter.

Ik heb vanmiddag even voor de gein een half uurtje gevist aangezien ik erlangs rij naar me werk. En pakte met een zinklijn en streamer een prachtige baars en een dikke vette bot/schat platvis  :D heel gaaf. Had helaas geen camera bij me.

Zondag word het mooi weer, dan ga ik er een daggie heen om diverse stekken te bevissen.

Gert

Ik heb een paar jaar geleden een keertje op het IJ gevist bij Schellingwoude, tussen de Oranjesluizen en de Oranjewerf. Daar kun je goed waden, en dan naar de kant toe vissen. Hoorde van een collega namelijk dat hij er veel baars ving. Was mij niet echt gelukt, en ik weet ook niet of je nog makkelijk bij het water kunt komen.
Op het oude forum moet nog ergens een verslagje staan, maar ik kom er niet meer op. Zou het nu echt ter ziele zijn?

Staat nog wel een foto op:



Groet,
Gert

j.klopper

Quote from: Gert on January 13, 2012, 23:25:42
Ik heb een paar jaar geleden een keertje op het IJ gevist bij Schellingwoude, tussen de Oranjesluizen en de Oranjewerf. Daar kun je goed waden, en dan naar de kant toe vissen. Hoorde van een collega namelijk dat hij er veel baars ving. Was mij niet echt gelukt, en ik weet ook niet of je nog makkelijk bij het water kunt komen.
Op het oude forum moet nog ergens een verslagje staan, maar ik kom er niet meer op. Zou het nu echt ter ziele zijn?

Staat nog wel een foto op:



Geinig.Met wat voor zinklijn[zinksnelheid met name] vis je dan?Heb je het al bij die pont van Buitenhuis geprobeerd?Altijd wat meer stroming daar,goed voor snoekbaars.
Gert

haasie

Hoe sneller die zinkt hoe beter nee ik aan. Ik gebruik er 1 van een onbekend merk en zinkt als een baksteen.

renew

Haassie,
ik vind voor een half uurtje voor de gein proberen, een mooie baars en bot een pracht resultaat. Zo wil k overal wel voor de gein vissen.
I
Grtz
rene

harlin

Quote from: Gert on January 13, 2012, 23:25:42
Op het oude forum moet nog ergens een verslagje staan, maar ik kom er niet meer op. Zou het nu echt ter ziele zijn?
Error creating new session
Soms kan je er wel op, maar het wordt steeds beroerder.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Misschien heeft Bas de naam wel af laten boeken... ergo niet meer beschikbaar... maar een Error zou erop duiden dat er tijdelijk ff iets is... Ik kom er ook niet op...


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on January 15, 2012, 00:08:53
maar een Error zou erop duiden dat er tijdelijk ff iets is... Ik kom er ook niet op...
Af en toe kom ik er nog om wat na te kijken als er (hier) wat gepost wordt wat me bekent voorkomt.
Ik heb kennissen die regelmatig daar de noorwegen topics bekijken en de links doorsturen naar mensen die daar ook heen willen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jelle

Quote from: harlin on January 15, 2012, 00:20:34
Af en toe kom ik er nog om wat na te kijken als er (hier) wat gepost wordt wat me bekent voorkomt.
Ik heb kennissen die regelmatig daar de noorwegen topics bekijken en de links doorsturen naar mensen die daar ook heen willen.
vorigge week deed ie het nog maar de zoekfunctie dus niet
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

harlin

Quote from: j.klopper on January 14, 2012, 12:26:54
Geinig.Met wat voor zinklijn[zinksnelheid met name] vis je dan?Heb je het al bij die pont van Buitenhuis geprobeerd?Altijd wat meer stroming daar,goed voor snoekbaars.

::offtopic:: kan jij je mailbox ff legen jaap,
alles komt retour.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

haasie

Gister weer even geprobeerd, had een prachtige baars vol kuit van rond de 40cm en een kleinere verspeeld. Echter zou ik verder willen gooien om net wat dieper te vissen.

Hilco

bind je je vlieg toch gewoon aan de spin/zee hengel verzwaarde drijvende dobber en hoppa. :P


haasie

Of ik stap in de boot en vang 30 snoekbaarsen per dag dmv verticalen :P doe graag moeilijk haha

Hilco

eigenlijk zijn we gek he ........ ;)


een dubbelhandige veel voet hengel dan?

haasie

Nee, wil geen 2handige hengel. Zat te denken aan een strakke 10ft #8 hengel met een schietkop erop ofzo, wat extra power kan geen kwaad voor als er ooit eens een serieuse vis op klapt.

Hilco

die kans is natuurlijk best groot op een dergelijk water..........

je zou het moeten kunnen proberen voor je iets degelijks aanschaft.........

haasie

Er worden 100cm snoekbaarsen gevangen, zelfs groter.

Proberen moet geen probleem zijn, bij peetershengelsport lopen ze wel mee naar het grasveldje om te testen!