Vliegvissen vanaf het strand?

Started by BV, April 22, 2011, 23:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BV

Wie heeft er als eens succesvol staan vliegvissen vanop het strand?
Wanneer en hoe had je wat succes?
Wie heeft er tips voor zeebaars in de regio zuid holland?

Ben vaak in Katwijk aan Zee en heb in december als eens staan streameren in de hoop een botje te pakken , maar noppes?

Gr

B

A{b}r{a}xa{s}

Misschien hebben Rob en Troutbuster (Jan) nog wel wat goede tips,
die hebben vlgs mij al de nodige zoutwatervissoorten op de vlieg gevangen.

HappyFisherman

En als ze er zijn direct ff zeggen he!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

heb nog nooit zo'n fint irl gezien....dus eerst maar een plaatje en wat info opgezocht...mooie vis !

HappyFisherman

Familie van de haring... Je weet dat Tarpon ook gewoon een overmaatse haring is toch? Belooft nog wat op je vliegenlatje!!!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.

Als je bot wilt vangen is het nu de tijd.Neem een crazy charlie en laat deze over het zand stuiteren.Bij Rockanje aan het strand en op de laatste zandplaten van de Waterweg heb je een kans.In de winter vang je ook bot alleen op 5m. diepte.

Succes Rene V.

Rossie69

fint ook bij de afsluitdijk,dat verklaart dus dat ze daar ok zitten,zoet/brak e willen daar natuurlijk hun kroos neer gooien.

leuke vis om op de vlieg te vangen.
sterk ook wel

mrproper

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on April 23, 2011, 15:00:49
heb nog nooit zo'n fint irl gezien....dus eerst maar een plaatje en wat info opgezocht...mooie vis !




A{b}r{a}xa{s}

die onderste is een mooie toch :)

mrproper

Ja zeker weten..... ook als je er 2 van die aan heb is het lachen.!!!!!

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: peter on April 24, 2011, 23:17:53
aan je zinklijn William Of...
aan de kleur van de lijn (foto) te zien wel

Ron-O

Ik zit zo eens te lezen, maar we hebben toch nu die vis app die je kan downloaden bij sportvisserij nederland, ik heb em, en ze staan er allemaal in, zo zie je maar best handig??

Maar die fint wil ik dit seizoen ook wel eens proberen te vangen, zou leuk zijn als we op de hoogte gehouden worden ;D

Gr, Ron. ;)

BV

Mannen,  bedankt voor de info !
Ga een van de volgende weekends eens kiezen tussen OVM en het Strand

B

Rossie69

half mei lekker warm dan is op de afsluitdijk vissen.
geep en fint.

en dr zijn dr nog groter.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

Neem een flinke deciver aan een niet te snelle zinklijn en ga eens midden in de branding vissen hoef echt niet diep te zijn maar flinke golven is wel een voordeel.


Rossie69

we kunnen een keertje vragen of William en zeenimf ons een daggie smee willen sleuren Bram en de rest van het gespuis natuurlijk.


weerwolf

Ik geef me zonder enige dwang op hiervoor. ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Zeenimf

Ze zijn nog niet ,maar ik geef wel een berichtje zodra ze er wel zijn.

Gisteren nog even geprobeerd op de Hofmanshaven , 4 brasems en een kolblei gevangen en een ,wat dat geweest is weet ik niet maar die knalde door alles heen en sprong een halve meter uit het water .
De vangsten zijn hier zeer slecht ,voorns zijn er tot nu toe niet geweest.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Quote from: Zeenimf on May 11, 2011, 08:01:41
Gisteren nog even geprobeerd op de Hofmanshaven , 4 brasems en een kolblei gevangen en een ,wat dat geweest is weet ik niet maar die knalde door alles heen en sprong een halve meter uit het water .

Een zalm :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


DMeijer

vliegvissen aan strand, hmmm. Denk dat er wat mij betreft weinig van vliegwappen met de vliegenlat terecht komt ...  ::censored:: gedachtegang.

harlin

Quote from: Zeenimf on May 11, 2011, 08:01:41
Gisteren nog even geprobeerd op de Hofmanshaven , 4 brasems en een kolblei gevangen en een ,wat dat geweest is weet ik niet maar die knalde door alles heen en sprong een halve meter uit het water .
De vangsten zijn hier zeer slecht ,voorns zijn er tot nu toe niet geweest.
vanavond comp. gehad op markermeer, (IJsselmeer is hier ook naatje tot nog toe).
Edwin had de meeste met 45 stuks in ruim 1½u, meeste klein spul.
Baars, roofblei, ruisvoorn, blankvoorn en windes.
Een tien tal boven de de 20cm, grootste was 29cm, vlak na de kreet: het is tijd.
Het was ook nog de man die de kreet slaakte die de grootste ving. ::lol::

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

riekky

Hallo leden,

Even nieuw leven blazen in deze topic.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn topic heb ik in Aruba gevist vanaf de strand en vond het heerlijk. In Nederland heb ik nog nooit vanaf de strand (wadend) gevist en wil dit wel gaan proberen.

Kunnen jullie mij vertellen welke vissen je met een vlieghengel kan vangen? Welke vliegen gebruiken jullie voor welke vissoort? Is het mogelijk om zeebaars te vangen vanaf het strand?

Heb diverse site gelezen over het vissen op zeebaars maar deze werden hoofdzakelijk gevangen op zee waar rotsen aanwezig waren en niet vanaf een vlakke stand.

Waar moet ik op letten qua weer voordat ik er op uit trek? En waar moet ik op letten als ik eenmaal op het strand sta? Heb werkelijk geen idee waar te beginnen.

Omdat ik in de omgeving van Rotterdam woon dacht ik aan Hoek van Holland om daar mijn eerste poging te wagen.

Wie kan mij op weg helpen?

Grt,
Riekky