Vliegvissen op Karper

Started by Paul, July 13, 2012, 20:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

precies, ik ben die andere baardaap  ;D

Paul

Haha dan woont u naast mijn oma :) ( Mevrouw vink )

catchem

Als je de hengel wilt lenen moet je maar even langskomen, met dit weer ben ik toch wel thuis  :(

Gerrit72


Paul, dat is helemaal ideaal, een hengel lenen, met enige tips kun je dan beginnen met oefenen.
Een ander kan je wel een hengel aanbevelen, maar welke hengel jou ligt is heel persoonlijk.
Daar kom je alleen achter door verschillende hengels uit te proberen.
En dat kun je beter gratis doen, dan steeds wat te kopen ;).

Catchem, mooi gebaar! Paul SUCCES! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Paul

Maar Lars heb jij ook nog vliegen

Paul


catchem

Ik zorg dat je aan de gang kan, leader, vliegen en tips.

Paul

Lars is het ook goed als ik een keer kom kijken en dan misschien enige dingen doe om het aangeleerd te krijgen want misschien is het risico dat er iets kapot gaat te groot ?  :-[ Niet dat ik een sloper ben,  :o

catchem

#33
Prima, het hangt alleen van het weer af wanneer ik ga vliegvissen, maar ik geloof dat het morgenavond wel redelijk weer wordt, gaat Coen vast ook mee.

Voor het slopen ben ik niet zo heel bang, het is een GFF die ik zelf ooit eens voor een paar tientjes gekocht heb en een china-reeltje, maar het is sowiezo handig als ik iets voor kan doen en uitleg kan geven.

Paul

Naja eigenlijk moet ik weten hoe het inwerpen gaat de rest komt vanzelf wel of weet ik al wel

Paul

http://www.youtube.com/watch?v=hPHthHDvJfQ

Volgen mij met dit filmpje kan je het ook wel leren :)

drefter

Quote from: Paul on July 14, 2012, 11:56:38
Ik woon in Sleeuwijk dus de merwede is dichtbij , Door wie bent u geholpen eigenlijk door die wat oudere man ?
Nogmaals bedankt voor alle reacties :)

En paul waar heb je die karpers gezien dan ik heb er vandaag ook een stuk of 10 gezien maar die hadden nog geen trek in mijn broodvlieg maar daar komt wel een vervolg op ik woon trouwens ook in sleeuwijk.

Gr Martin

Gert

Quote from: Paul on July 14, 2012, 17:56:58
Volgen mij met dit filmpje kan je het ook wel leren :)

Volgens mij niet  ;D

Paul

Hey martin

Ik zal dit verhaal beginnen met , Dat ze er alleen zitten als het warm is , Nou waar dan dat is de vraag ten eerste zitten ze bij de robijn tegen het riet aan de rechterkant is alleen moeilijk bij te komen :) , Daarnaast licht nog een watertje daar zitten ze ook , Maar bijna alleen aan het begin en aan het eind . Daarnaast licht nog een watertje ( Ik noem het altijd de tennisbaan ) Daar zal u een beetje moeten rondneuzen over het hele watertje meestal vang ik ze zelf aan de kant van het zwembad. Voorderest zitten ze alleen nog maar bij de ijsbaan ook bij het zwembad , In het voorjaar rond de paaitijd zijn ze erg actief aan de oppervlakte en zijn ze ook niet heel moeilijk te vangen heb zelf me PR er gevangen van 13,3 Kilo . Maar nu is er niet veel te vinden alleen in het midden

Mvg
Paul

drefter

Die ijsbaan is mijn achtertuin zeg maar maar daar is slecht te werpen allemaal bomen. Waar ik wel eens kom voor de snoek is de oude ijsbaan bij de vrachtwagen parkeer plaats. Maar mischien kom ik je wel eens tegen of kunnen we een keer samen op de karper?
En kan ik je mijn plekje aanwijzen dat zeg ik niet hier.

Gr Martin

Paul

Ja zeker goed idee martin , Maar ben nog ff aan het sparen :)
Misschien dat ik je wel eens tegenkom

Mvg paul :)

drefter

Wat zoek je zoal ik heb hier nog een #6 scierra over voor mooi prijsje.

Gr martin

Paul

Oké ja eigelijk een hengel waar je karpertjes snoeken en grote voorn kan vangen
Stuur me alsublieft een pb wat de prijs is

catchem

Bij de Vijcie (wat ze nu de Zevenbandseboezem zijn gaan noemen, aan het einde van de rijksstraatweg) stikt het van de karpers en bij mooi weer veel aan de opppervlakte. Ik heb nooit het juiste materiaal bij om ze te vangen, maar de kleintjes werp ik wel aan, twee keer een losser gehad, maar nog nooit een gevangen.

drefter

is dat halverwege het fietspad ??????

Gr Martin

Paul

Martin even over die #6 Hengel zit er ook een Molen bij ?

Mr. Tinus

Je bedoelt een reel ^--^ gok ik

Paul


catchem

Quote from: drefter on July 17, 2012, 18:24:23
is dat halverwege het fietspad ??????

Gr Martin

Zo ongeveer. Als je de rijkstraatweg in de richting van de tol gaat, heb je net voor het bruggetje een poortje en na het bruggetje weer een voor de andere kant van het water. Ook kan je via Uppel er komen, het is hetzelfde water waar de twee molens staan. Je kent het vast wel, ze zijn nog niet zolang klaar met aanpassingen, ze hebben bomen gekapt en visvriendelijke oevers gemaakt. De rest van het stuk heeft een aantal jaar gelden dezelfde aanpassingen ondergaan, kan je mooi zien hoe het gaat worden, soms erg dichtgegroeit met riet en wilgenscheuten.
Het nadeel is dat je op een gegeven moment niet verder kan lopen door zijwateren (de Gantel richting het Fort en een boerensloot), maar ik kan er altijd wel een paar uurtjes zoet zijn. Toen ik er zondag was stond het water wel belachelijk laag en was het water modderig bruin, ik denk dat het gemaal bij de Merwede overuren heeft gedraait.

drefter

Quote from: Paul on July 17, 2012, 18:46:37
Martin even over die #6 Hengel zit er ook een Molen bij ?

Nog niet