Zoveel plannen (veren steamers)...nu alles dicht...

Started by Gerrit72, December 08, 2012, 22:26:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Vlak voor de vorst had ik twee mooie stekken gevonden, waar ik graag wilde gaan streameren. Ik was al wat aan het binden, om daar te water te laten en dan ineens die vorst :'(. Het was een keer te verwachten, maar toch lag alles onverwacht snel dicht. Nu dus wachten...



Deze mooie Drentse stek lijkt door de begroeing onbevisbaar. Toch zijn er her en der kleine plekken waar je net genoeg ruimte hebt om met de vlieghengel te gooien. Kraakhelder water. Tijdens mijn eerste verkenning werd ik aangesproken door een man die er wel gevist had. Hij gaf aan dat er grote snoek, maar ook snoekbaars en baars zwemt. Veelbelovend dus ::), nu maar wachten tot ik er tekeer kan gaan.



Ook een Drentse stek, met een mooi snoekbestand. Ideaal door de brede oevers, makkelijk voor een vliegvisser. Kan niet wachten hier te vissen



Mijn verenleverancier, kost een plakkie brood, maar dan heb je ook wat  :)
Ik heb een streamer gemaakt, geheel van veren. Na enig testen ben ik er achter dat dit
niet werkt. In het water geeft het mooi herrie, door de hol staande veren, die pulserend bewegen
bij binnenstrippen. Echter na 1 of 2 valse worpen zijn de veren droog en is het net of je een
parachute aan je lijn hebt (echt moeilijk werpen :().
Nu bind ik twee holstaande veren in de flank van een streamer (zijn net vinnen).
Dit beweegt mooi en is prima te werpen.
Rechte veren (van allerlei vogels) bind ik in de staart.
Soms vul ik lijf en/of staart met fibers of zonker.

Ik ben erg benieuwd naar verenstreamers van jullie, alle tips zijn welkom!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

hier netzo

materiaal besteld voor onderlijnen te maken.
streamers te maken.

maarja hier is alles ook dik water geworden.

mischien van de week nog.


Bekeerling


Rossie69

ja,zal vast wel.

maar nu kan ik weer de rest vd week aan de bak smiddags.
smorgens lukt het niet,dus weekend ligt het weer dicht volgens de weerberichten .

:(

Gerrit72


Vandaag al weer genoeg water gezien, waar weer te vissen valt.
Deze week komt er vast wel een moment dat dit ook gaat gebeuren.

KAN NIET WACHTEN! (maar gezien het werk lukt het op zn vroegst pas donderdag :().
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bekeerling

Zucht...altijd weer dat werk dat roet in het eten gooit.
Hopelijk gaat het snel weer dooien!
Schiterende wateren Gerrit! Ik kan begrijpen dat je daar snel aan het vissen wil gaan!  :)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bekeerling

Na morgen wordt het bijna zomers weer!! (voor ons land dan) Veel warm water uit de lucht  8) ::goodjob::

Gerrit72




Ook vandaag al beste dooi, maar het ijs op mn stekken dicht bij huis is nog lang niet weg :(

Ik hoop morgen naar een stek te kunnen rijden, die al wel weer open ligt, even weer lekker zwiepen ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.