Wunderbarer Wupper…. een dagje vissen in Duitsland

Started by Sieger, May 30, 2011, 20:25:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Heb weer eens tukje op mijn Blog gekrabbeld... als je de foto's groter wilt zien (en het verhaal in het originele format)... kijk dan even op mijn blog http://tight-loops.nl/?p=874 Vind het natuurlijk ook leuk als je gewoon even wilt kijken....  ;) Je kunt je daar ook inschrijven, zodat je automatisch bericht krijgt als ik een nieuw stuk heb geschreven... Tot dan..


Na vorig jaar al afgesproken te hebben om een keer op de Wupper te gaan vissen, was het afgelopen zaterdag dan eindelijk zover. 's Morgens al behoorlijk vroeg op en na 2 uur in de auto was ik er al.... Onderweg valt me op dat het landschap op zo'n 180 afstand van huis er totaal anders uitziet. Hoewel het nog niet zo heel hoog is, lijken de heuvels hier en daar toch op echte bergen en daar hou ik van... Als het water nu ook nog zo is als Hyppo al in zijn boekje beschrijft, dan heb ik op redelijke afstand een mooi visstek op mijn lijstje...



Ik ben vandaag te gast bij Martin, die lid is van de "Bergischer Fischerei-Verein 1889 e.V." in Wuppertal. Een vereniging met traditie (opgericht in 1889), een erg mooi eigen verenigingsgebouw waar je ook nog eens kunt eten en overnachten.


Anglerheim...

Als ik 's morgen (na een half uurtje zoeken) de parkeerplaats op rijd staat Martin al te wachten. Nog even wachten op 2 andere visvrienden en dan eindelijk op naar het water. Vanaf het terras bij het Anglerheim kijk je al op een prachtig begroeide heuvelrug met aan de voet een mooi stuk langzaam stromend water en het ziet er erg uitnodigend uit.. Eerst maar eens even gekeken wat er zo allemaal gebeurt...


Martin speurt naar stijgende vis...

Hier en daar zien we (kleine) vis stijgen dus eerst een droog vliegje eraan gebonden. Erg lang wachten doen we niet als de eerste visjes worden geland. Om het nu alvast maar te verklappen, de vis zal die dag ook niet erg veel groter worden. Ze zitten er wel (één van ons weet 2 30+ vissen te landen), maar ze zijn niet erg bijterig....


Kleine zeeforel veel groter worden ze niet vandaag..

Maar dat mag de pret niet drukken... langzaam vissen we zo een heel stuk stroomopwaarts en naast het vissen sta ik me regelmatig te vergapen aan het water en de omgeving. Ongelooflijk dat je midden in het Ruhrgebied zo'n rust vindt...

Tussen de middag heeft Karli voor ons een heerlijke lunch met specialiteiten uit het Wester Wald verzorgd... Soms zou je willen dat je Duitser was met zoveel verwennerij... De heerlijkste vleeswaren, broodjes en wijn komen op tafel en het smaakt zo goed dat ik ben vergeten er een plaatje van te maken... Danke Karli... :)...


Karli in actie...

De lunch duurt langer dan we dachten dus zo tegen 3 uur maar weer snel de spullen gepakt om nog een rondje te vissen. Ik heb zelf niet veel zin om weer een heel stuk stroomopwaarts te lopen en blijf dichtbij. Ik probeer de in Ierland aangeleerde manier van vissen met een Spider hier ook maar week eens uit en ja .... ook hier werkt het... In een paar uur weet ik tegen de 40 visjes te landen... Bijna om de worp een vis en af en toe zelf 2 tegelijk...


Forelletje... dit formaat keer 40 is ook leuk... ;-)

Als ze dan niet groot zijn, dan maar veel... ;-) Zo vliegt ook de middag voorbij en staan we aan het eind van de dag nog even te prutsen met onze nieuwe aanwinsten... Dubbel Handige Hengels... niet dat ze 2 keer zo handig zijn, maar je moet ze met 2 handen casten.. Ook erg leuk en vooral aangeschaft om volgend jaar in Ierland op  zalm-jacht te gaan..... dat verhaal volgt nog wel een keer...

De dag wordt afgesloten met een onvervalste Duitse Jägerschnitzel, je weet wel zo een die net op het bord past en waar je heerlijk zat van wordt.... Moe en voldaan kruip ik in de auto en rijd naar huis...

Een heerlijk dag gehad en ik zet het definitief op mijn lijstje met viswater op bereikbare afstand... Op naar een volgende keer... :)


Gewoon een heerlijk plaatje...

Wil je zelf een keer vissen op de Wupper, hou er dan rekening meer dat je vooraf dagkaarten moet reserveren. Ze worden alleen in het weekend (vrijdag t/m zondag) uitgegeven in het Anglerheim.... en er worden maar 3 kaarten per dag verkocht. Je betaald € 25,00 voor een dag en als je de dagkaart weer inlevert ontvang je € 5,00 retour... Kijk voor de ins en outs even op de website...   "Bergischer Fischerei-Verein 1889 e.V."


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Johan


Rossie69

Johan je hebt geen tijd meer over jonge.

als jij een zalm vangt is jouw forel vangen over ;)

of bittere smaak straks hahahaha.

geintje  ;)

christianvt


Gert

Mooi man! Toch nog een best wel grote rivier zo te zien.

Nog aan de kommkommer geweest?

Groet,
Gert

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift