Luxemburg 2013

Started by Willem, March 27, 2013, 00:07:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

grote kans dat ik in augustus ook anderhalve week naar de bissen ga :D

eddy

voor lokale tips moet je bij Marcel zijn, een Belg die een seizoenplaats heeft op de camping (hij controleert ook op vergunningen)
succes met vangen, moet zeker gaan lukken.

willywam

Quote from: eddy on March 27, 2013, 17:28:40
http://www.camping-bissen.lu/nl/welkom.html

ben ik vorig jaar geweest, veel forel gevangen.
(toevallig ) gaan wij naar die camping,
welke vliegen gebruikte je daar meestal.??

eddy

 in de avond meivliegen van Marcel en blue duns maatje 14-16, ook kleine sedges doen het goed.
overdag kleine streamers en goudkop nimfen.

gewoon even contact op nemen  met Marcel, hij staat schuin tegenover de receptie.

suc6 met vangen!!

willywam

Quote from: eddy on May 26, 2013, 21:34:00
in de avond meivliegen van Marcel en blue duns maatje 14-16, ook kleine sedges doen het goed.
overdag kleine streamers en goudkop nimfen.

gewoon even contact op nemen  met Marcel, hij staat schuin tegenover de receptie.

suc6 met vangen!!
dank je voor de info!!
.

FSCHAMP

#30
Je kan ook gaan naar Vianden en stolzemburg (op zo'n 6 km van Vianden).  Er liggen daar verschillende campings en ze zijn allemaal gelegen aan de Our (grenswater met Duitsland). De Our is een mooie rivier met een goed visbestand (kopvoorn, beekforel en vlagzalm). Ik heb er jaren gevist en mooie vangsten gedaan. Het is ook de rivier waar ik mijn eerste vissen aan de vlieg heb gevangen.
En van daaruit is het ook niet zover naar de Sure (Bollendorf, Wallendorf, Reisdorf, Bettendorf ....). De Sure is ook gekend voor zijn mooie kopvoorns, beekforellen en vlagzalmen, waarvan ik er ook al vele verschalkt heb.
https://picasaweb.google.com/101400846995877266277/29Mei2013
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Flyweight

Hallo,

Graag wou ik dit topic even weer naar boven halen. Ik ben afgelopen zomer vlak bij Diekirch aan de Sauer op vakantie geweest maar had helaas geen hengel bij me. Nu zou ik graag ergens in mei voor een weekje die kant weer op gaan.

Mag er eigenlijk het hele jaar door gevist worden (dus ook in mei)? Welk materiaal is aan de raden? Red ik het daar bijvoorbeeld goed met een #4?


Groeten Rick

goswit

Tik op google, vissen in Luxemburg ,daar staat het totale regelement.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff