Luxemburg, Sûre, 28-5-2011

Started by Plantje, August 21, 2011, 22:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Het heeft even geduurd, maar nu dan toch maar even een stukje over mijn vliegvisavontuurtje in Luxemburg.

Mijn vriendin en ik zijn een weekendje naar Luxemburg geweest om nog een keer met zijn tweetjes weg te kunnen voordat de kleine er zou zijn. (Overigens is afgelopen 24-7 onze dochter Sanne geboren, dus dat is allemeel prima gelukt.) In tegenstelling tot mijn vakantie naar Canada heb ik dit keer wél de vliegenhengel meegenomen. Tevens had ik op voorhand voor een waadpak gezorgd.
Toen op 28-5 maar even in een viswinkel in Echternach geïnformeerd. Maar he....ik kén deze winkel toch! Ja, hier ben ik 20-25 jaar geleden ook al geweest! Even rondkijken. Er lag ook nog een boek van Hans Ruedi Hebeisen....een bekende van ons met in het midden een pagina grote foto van een jachtdag in Limburg. Toen ik de eigenaar van de winkel vroeg of hij Hans Ruedi ook persoonlijk kende gaf hij al snel aan, dat ik ook Nederlands mocht praten. Wel geinig!

Nou, hij had wel wat tips voor de Sûre. We zijn even bij camping Bissen geweest. Toen even doorgereden....bij een andere camping zag ik een paar schitterende forellen in het water staan! Helaas mocht er daar niet gevist worden. Uiteindelijk besloten we om bij Dirbach Plage even te informeren naar een vergunning.

Het was € 12,- voor een dag en ik had nog een halve dag, dus dat was prima voor mij! In het hele gesprek vergat hij me nog om het geld te vragen, maar dat heb ik maar wel even netjes aangegeven en alsnog betaald.


Toen kon het vissen beginnen!


Anderen liepen achter me heen en weer van de ene kant naar de andere. Ondertussen bleef ik gewoon staan. Er stegen genoeg vissen.... Als ik niets zou vangen zou dat simpelweg aan mij liggen.


Ik heb veeeeeeele vliegen geprobeerd!


Mijn vriendin zag ondertussen wat grote vissen voorbij zwemmen. Dat leek me barbeel. Ik zag ze ook, maar ze waren in ieder geval niet in droge vliegen geïnteresseerd. Helaas had ik enkel wat kleinere meivliegen bij me. Om me heen zag ik allemaal meivliegen van grootte haakmaat 12-10 op het water landen en verorberd worden, maar ik had ze niet bij me! :(

Uiteindelijk na uuuuren vissen mocht ik dan toch eindelijk wat aan de vlieg krijgen! Ik had wel wat aanbeten gehad, maar deze forel zag ik mooi naar mijn vlieg zwemmen en ik was er dan ook precies op tijd bij!
Deze wilde ik NIET missen, dus maar met het netje geland!


Niet geweldig groot, maar het grootste, wat ik die dag heb gevangen en gewoon een leuk visje!


Even netjes op adem laten komen:


De rest was helaas meer van dit formaat:


Maar goed....ik was tevreden! Als ik helemaal niets had gevangen was het ECHT vervelend geweest!

Daarna hebben we nog bij een restaurant iets verderop een heerlijke schnitzel gegeten! Het was een mooi weekend met eindelijk weer vliegvissen op mooi stromend water!

Bert J.

Héhé, ik dacht al : waar blijft dat verslag. ;)

Goed gevoel als je dan toch wat vissen vangt. Ziet er goed uit daar.
Nimfen en streamertjes moet je altijd bij je hebben, net zoals droge vliegen lijkt me.
Goede les voor de volgende keer.
Wat jullie dochter betreft, heb je deze topic soms gemist?  Hoera!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Quote from: Bert J. on August 21, 2011, 23:52:59
Héhé, ik dacht al : waar blijft dat verslag. ;)

Goed gevoel als je dan toch wat vissen vangt. Ziet er goed uit daar.
Nimfen en streamertjes moet je altijd bij je hebben, net zoals droge vliegen lijkt me.
Goede les voor de volgende keer.
Wat jullie dochter betreft, heb je deze topic soms gemist?  Hoera!
Tja, dat verslag was uiteindelijk zo bij elkaar getikt! Maar je moet je er even toe zetten. Nu wordt het zometeen weer haastwerk om op tijd op het werk te zijn ;)

Het is daar wel een leuk en rustig stekje. Ik had op zich wel alles bij me: streamers, droge vliegen, natte vliegen, nimfen. Maar zulke grote mei-vliegen als ik daar zag rondfladderen net niet! Ik had niet gerekend op zoiets. Ik had nog wel wat tips kunnen krijgen voordat ik vertrok, maar ik had het te druk om even naar Hattem te kunnen gaan :(

Het topic had ik inderdaad volledig gemist! Thanks voor het aanstippen. (Ik ben zo fatsoenlijk geweest om uiteindelijk dan ook nog maar eens te reageren :))