Brown sedge

Started by Beertje, January 15, 2014, 17:13:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ben ook maar eens aan het knopen gegaan na het zien van Ron's. Deze is op Haakje 14


zie op de vergroting dat er wel een slagje extra hackle op gemogen had. :-[
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

edjuhhh

Weer een mooie sedge  ::goodjob::
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

HappyFisherman

Mooi gedaan. Waar heb je die sprieten van gemaakt?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Ik kan mij voorstellen dat je die vraag stelt Bram, Het zijn fazantestaart fibers. De foto heeft niet de kwaliteit die jij maakt waardoor er wat teveel licht op  valt en het e.e.a vertekend.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Nol78


Ron

Mooi gemaakt Jan ,zijn die vleugeltjes van cdc ?

HappyFisherman

Het leken me stammetjes van hackleveren. Ook wel eens mee gevist, maar dat tolt als een helicopter...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

@Ron, die vleugeltjes zijn gewoon 2 bruine veertjes waar bij de hackles tegen gesteld zijn gestreken en toen ingebonden.Ach, jij kent deze methode vast als ervaren binder ook wel. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

markpiet

Het duurde even voor dat ik het door had. Maar nu snap ik het van die vleugels. het steeltje van de veer is dus de punt van de vleugel en de punt van de veer is ingebonden.
Ik vind het er erg mooi uitzien.
groeten van Mark
><((((0>

Beertje

Markpiet, je hebt het helemaal door door! Tip: als je dit zelf wil proberen: strijk de fibers tegengesteld en hou dit vast. Bind  in op de plek die je wil met 2 slagen, geef lichte spanning op het binddraad en trek de veer zachtjes naar achteren tot de vleugel de gewenste lengte heeft, bind nu verder vast met een paar slagen. Met de 2e doe je het zelfde. doseer de spanning op het binddraad. Als je meer spanning geeft dan wordt de vleugel smaller en minder spanning geeft een bredere. Probeer het maar eens, het vergt enige oeffening. succes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Quote from: Beertje on January 15, 2014, 19:50:40
@Ron, die vleugeltjes zijn gewoon 2 bruine veertjes waar bij de hackles tegen gesteld zijn gestreken en toen ingebonden.Ach, jij kent deze methode vast als ervaren binder ook wel. :)

Ja Jan deze methode  ken ik wel ,ik heb ze wel is gezien op Youtube ;D