What the ....?

Started by marcelgoedhart, October 06, 2011, 21:56:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Quote from: marcelgoedhart on October 06, 2011, 22:26:22
@ sieger

prima plaats hem maar! Ben erg benieuwd!

Is goed... Laar het weten zodra ik een antwoord heb...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

'rare' is zeldzaam, maar niet uitgestorven
(en ze zullen wel speciaal gefokt zijn....)

marcelgoedhart

Wel apart dat dan alleen de rug zichtbaar blauw is!!
Vanaf de zijkant ziet het er gewoon uit als een regenboog!

Sieger



Sieger

marcelgoedhart

me tooo....... zou het kweek zijn of is het een bestaande stam?

Sieger

Hoi... heb wat antwoorden van de mensen in Schotland... Het is volgens hun een Blue Trout, een gekweekte variant van de Regenboog.....

Dus geen eigen ondersoort oid en ook geen foutje in de camera... Blue trout dus.... Nooit van gehoord  ::)


Sieger

Bert J.

Wat een machtig mooie kleur heeft dat beest!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Heb in Engeland ook eens zo'n blauwe gevangen. Niet zo blauw als deze, maar t kwam een eind in de buurt. Ze schijnen wel speciaal gekweekt te worden. Als ze een poosje zonder water hebben gelegen (wel na een tikkie natuurlijk) gaat de blauwe kleur er weer van af en lijkt t een regenboog met een hele lichtblauwe waas.
Ik weet nog steeds niet hoe ze heten, maar hij smaakte wel lekker!

Mijn zus werkt in een patat zaak.... hebben wat dat betreft minder vaak zulke aanbiedingen Marcel...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Antwoord van Mike:


Re: Bue trout ???
« Reply #7 on: Today at 01:33:51 »
Quote
Hi Sieger

That was a lucky catch, blue trout are very rarely caught at Haddo now ....... there aren't many rainbow trout netted at the fishery nowadays, maybe half a dozen a week at the most. Off the top of my head I think there were two rainbows caught last week.

Blue trout are frequently available from fish farms throughout the UK and can be found in many stocked fisheries. They are not a separate species, just a strain of rainbow trout.

I'm very pleased with progress in managing the brown trout levels in the lake this year and I'm really looking forward to next year ...... so the rainbow and blue trout catches will become even more rare

Best wishes
Mike Barrio


Sieger

HappyFisherman

Geinig hoor! Het is dus in feite hetzelfde als een "zalmforel", maar dan met en ander kleurtje...

@Rob,
Die kleur verkrijg je waarschijnlijk alleen d.m.v. opkweken onder bepaalde omstandigheden (voedselaanbod gok ik). Als je dat in het water van het OVM loslaat verdwijnt die kleur vanzelf (maar hoe lang dat duurt?)...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

De kleur verdwijnt na verloop van de tijd inderdaad, althans dat is wat ze in UK zeggen... Zal inderdaad wel met voedsel etc te maken hebben....


Sieger

HappyFisherman

Of ze krijgen alleen op een blauwe maandag te vreten ;)

Wel een mooi water!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Schitterend Marcel! Zo te lezen heb je er goed van genoten!

marcelgoedhart

Zeker genoten!!! Het weer was super slecht maar de vangst was goed.

Rossie69

blauwe gympies ken ik wel :)

of was dat nou ....  :P

maar er worden veel soorten en kleuer gekweekt.
na het doden van de vis,verdwijnt de kleur heel snel.

maarja is wel is leuk als je zoiets vangt.
kan maarzo zijn dat het nooit weer gebeurt.


HappyFisherman

Gisteren met de eigenaar van De Koel'n in de auto gezeten naar Ommeren. Kregen we het ook over verschillende soorten en toen zei ik dat die blauwe forel hier gepost was. Zegt ie heel droog dat hun er ook wel eens wat tussen hebben zitten... De kweker had hun verteld dat dit steriele vissen zijn, waardoor die blauwe kleur ontstaat. Hoe het nu precies zit weet ik dus nog niet, maar volgens dit verhaal is het wel degelijk een genetische afwijking waardoor de forel blauw kleurt en is het niet afhankelijk van voedselaanbod of waterkwaliteit. Ik denk dat de vis dus ook in ander water die blauwe kleur behoudt, maar kweken met deze mutanten is dus niet mogelijk.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

marcelgoedhart

Toch is er veel te vinden op het internet over de blue trout.

Dit kwam ik ook nog tegen en wilde het wel even delen!!



[attachment deleted by admin]