USA

Started by Parson, May 03, 2011, 21:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Parson

Als frequent USA ganger ben ik benieuwd naar mensen die de vlieg hebben geworpen in de US. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Dus heb je wat leuke trips gemaakt, laat het even weten !

Groet,

Mike

DMeijer

Vorig jaar ben ik met een aantal leden van de NNVV (de club uit Baggelhuizen) naar het Yellowstone NP geweest.
Het was in een woord: SCHITTEREND.

We hebben daar gevist in de volgende rivieren; Yellowstone, Firehole, Gibbon, Madison en Slough Creek. allemaal schitterend gelegen rivieren.
En extra avontuurlijk omdat je echt midden in de natuur staat, met beren, bizons, elks etc om je heen.
Vanwege de te warme weer was het water erg laag. Veel vis was nog niet de rivieren opgetrokken. De vangsten waren niet spectaculair. Soms had je 's avonds een hatch, dat ook nog ca 10 minuten duurde. Met de juiste vlieg (Mosquito), kleur en grootte (beter gezegd kleinte) kon je nog redelijk vangen.
Na een dag regen of bij bewolkt weer werd er goed gevangen en ook grote vis. Met de club hebben we ook een floattrip gemaakt op de Madison River. Hmmm, kost een duit (450 $/2personen/dag + tipgeld voor Gids), maar je beleeft dan een geweldige avontuur. Gelukkig was het die dag bewolkt en heeft iedereen goed gevangen. Zelfs forellen van 19 inch!
Na 14 dagen ging de groep uit elkaar. Dwz een deel ging naar huis een ander deel ging naar Vancouver en zelf ging ik met een vismaat een week naar de Grand Tetons. Ook dat gebied is schitterend, juist vanwege de scenic views. Helaas ligt dat 100 km zuidelijker dan Yellowstone en was het nog warmer. Qua gevoel niet erg, helemaal niet. alleen de vis was niet actief. En heb ik nog maar een visje gevangen, aan een pheasant tail.

Mocht mij de tijd en het geld gegund zijn dan wil ik er zo weer heen.

Parson

Ja, ik was zo gelukkig om vorig jaar in Yellowstone te zijn. Leuk idee wel, 7 vliegvis winkels in een straal van 500 meter. We hebben nog een raft trip gedaan op de Snake river langs het Grand Teton gebergte en kwamen daar verschillende vliegvissers tegen. Lucky Bast**rds !! Fantastisch om te vissen daar.

Groet,

Mike

hindick

ik heb voor een maand of 3 in texas gewoond (of all places).
en daar dan ook regelmatig een lijntje gestrekt in een paar vijvers/meertjes.
wel eens waar geen forel gevangen maar wel heelveel bass and crappies.
een geweldige sport met poppertjes en buggers.
ja die bass is behoorlijk fanatieker dan onze baars.
maar zeker ben ik daardoor het poppervissen wel gaan waarderen en ook hier gaan toepassen.
natuurlijk is alles bigger in texas. maar ik denk niet mooier dan yellow stone.
o a en die bass die ik ving ook niet trouwens ;D.
zou ook wel eens terug willen om een van de andere vis soorten te belagen zeker forel en steelhead.
maar eens kijken wat de toekomst gaat brengen heb er nog een paar vrienden er wonen waar ik nog lang wil om te bezoeken en dan natuurlijk met vliegen lat