Weerhaak niet verboden in Amsterdam

Started by Gert, March 13, 2018, 15:00:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

Quote from: Beertje on March 14, 2018, 13:49:30
Ik denk dat een spinner heel goed enkel haaks en weerhaak loos te vissen is. Maar voor pluggen en lepels ligt dat toch wel anders.IK ben het met Menno eens; door zijn gewicht en volume, kan een snoek dat gebruiken als hefboom om de plug/lepel kwijt te raken.

Het gebruik van een ciclehook (zonder weerhaak) zal dit probleemn grotendeels verhelpen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

JB

Volgens mij zit er tussen de haak en het kunstaas een "flexibele" verbinding. Hoe zou deze dan als hefboom moeten fungeren.
En een circlehook op kunstaas toepassen? Moet je volgens mij vooral niet aanslaan op een aanbeet, want deze zijn toch bedoeld als zelf hakend?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Beertje

#27
Quote from: JB on March 14, 2018, 19:36:02
Volgens mij zit er tussen de haak en het kunstaas een "flexibele" verbinding. Hoe zou deze dan als hefboom moeten fungeren.
En een circlehook op kunstaas toepassen? Moet je volgens mij vooral niet aanslaan op een aanbeet, want deze zijn toch bedoeld als zelf hakend?
Door het veelal grote oppervlak/volume van een plug, geeft die bij een zijwaartse kracht zoveel weerstand op, dat het als een anker werkt. Dus als een snoek woest tekeer gaat, kan hij zich ontdoen van de haak. Het is ook niet zo, dat je met een enkele haak, zonder weerhaak, altijd de vis zult verspelen. Maar de kans is wel veel groter.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Fly4Fish

Ik vis ook zonder weerhaak of met een plat geknepen weerhaakje.
Uiteraard vis ik catch & release en met spinvissen, met shadje en enkelvoudige weerhaakloze haak, heb ik nog nooit een snoek of snoekbaars verspeeld.
Kwestie van de spanning op de lijn houden.

Scaramouche

Quote from: JB on March 14, 2018, 19:36:02
Volgens mij zit er tussen de haak en het kunstaas een "flexibele" verbinding. Hoe zou deze dan als hefboom moeten fungeren.

Een kopschuddende vis door het gewicht van het kunstaas de haak 'loswrikken'. In sommige gevallen haakt ie zich trouwens juist vaster met die beweging maar ik heb vaak genoeg een jerkbait of pilker door de lucht zien vliegen na een geslaagde kopschudsprong. Wie met pilkers op fint vist herkent dat vast wel.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Quote from: Beertje on March 14, 2018, 19:53:41
Door het veelal grote oppervlak/volume van een plug, geeft die bij een zijwaartse kracht zoveel weerstand op, dat het als een anker werkt. Dus als een snoek woest tekeer gaat, kan hij zich ontdoen van de haak. Het is ook niet zo, dat je met een enkele haak, zonder weerhaak, altijd de vis zult verspelen. Maar de kans is wel veel groter.
Nou en.... ;D

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Nogmaals, het gaat er niet om of je die weerhaak wel of niet nodig hebt. Het gaat om een verbod dat je niet moet willen. Met die "extreem linkse gekkies" is niet te praten, die willen gewoon een totaal verbod op de sportvisserij. Instemmen met een verbod is toegeven dat die weerhaak onnodig schade aan de vissenbek toe kan brengen en dat is koren op de molen van PvdD en de dierenbescherming!

(het zou overigens verstandig zijn om dit topic te verwijderen!!! Maar dat zal ik waarschijnlijk ook wel moeten uitleggen... :(  )
::wtf::

Gerrit59


(het zou overigens verstandig zijn om dit topic te verwijderen!!! Maar dat zal ik waarschijnlijk ook wel moeten uitleggen... :(  )
[/quote]

Inderdaad.... big brother is watching you..... :)
Daarom voel ik ook geen behoefte om te reageren.

Gerrit

Bone F

#34
Nou Raymond heb je wel eens een #6 f314 in je lip gehad? Ik wel, dan weet je meteen waarom je beter zonder weerhaak kunt vissen. Ik ben 15min. bezig geweest om met een naald langs de haak het tissue over de weerhaak heen te wippen! Die verhalen van doordrukken en doorknippen, vergeet het maar dan merk je pas hoe bot een haak eigenlijk is. De pijn viel overigens mee, dat is dan weer een geruststelling voor de "tegenpartij"  :D

p.forel

Ach raymond uit leggen helpt niet
Het gaat maar over hoe erg het wel niet is zo'n weerhaak
Nou ik heb liever een haak met weerhaak in mijn lip dan straks de regels van partij van de dieren volgen

Marktplaats zal vol staan met spullen alleen verkoop buitenland dan nederland is einde vis land

Rene V.

Vorig jaar nog een sc15 haak maatje 2/0 in mijn wang gehad.Even naar de eerste hulp ziekenhuis en een uurtjr later weer verder gevist en ook nog een mooie zeebaars gevangen.Kan er om 020 niet een hoog hek komen,kunnen ze alle debiele dingen die de constant verzinnen zelf ondergaan zonder de rest van Nederland lastig te vallen.o ja met weerhaak 8)

p.forel

Met de sportvissers niet gelukt nu gaan ze de koetsiers maar pesten.

Ze blijven door gaan eens krijgen ze hun zin

Bone F

Hihi René zonder weerhaak had je dus een uur langer kunnen vissen ;D
groetje,
Frans

p.forel

Quote from: Bone F on March 17, 2018, 09:55:34
Hihi René zonder weerhaak had je dus een uur langer kunnen vissen ;D
groetje,
Frans
Of wat meer lef en gewoon door vissen en dan pas naar ziekenhuis


Rene V.

Viste gewoon door hoor Bert maar de bucktail draaide steeds voor mijn oog,waaide een beetje ;)


Raymond

Quote from: Bone F on March 16, 2018, 16:18:55
Nou Raymond heb je wel eens een #6 f314 in je lip gehad? Ik wel, dan weet je meteen waarom je beter zonder weerhaak kunt vissen. Ik ben 15min. bezig geweest om met een naald langs de haak het tissue over de weerhaak heen te wippen! Die verhalen van doordrukken en doorknippen, vergeet het maar dan merk je pas hoe bot een haak eigenlijk is. De pijn viel overigens mee, dat is dan weer een geruststelling voor de "tegenpartij"  :D

Nou laat ik het zo zeggen, zoals wellicht iedere sportvisser die deze hobby al langer dan 40 jaar beoefent, heb ik mezelf ook wel eens gehaakt en nee, dat voelt niet bepaald prettig (voorzichtig uitgedrukt dan nog ;) ). Maar ik heb al eerder vermeld dat ik zelf ook uitsluitend vis met weerkhaakloze haken of met haken waarvan de weerhaak is platgeknepen. Maar daar gaat het dus helemaal niet om, het gaat er om dat "we" niet moeten willen dat die weerhaak verboden wordt omdat dat weer een klein stapje dichterbij een totaal verbod van de sportvisserij is. Met die extreem linkse gekkies valt namelijk niet te discussiëren, die zien alles zwart-wit: totaal jachtverbod, totaal visserijverbod, totaal verbod op het eten van vlees en vis en ga zo maar door...
::wtf::

Bone F

Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat ik  een beetje alleen sta, maar ik ben toch een andere mening toegedaan. Het kan ook opgevat worden als een gebaar van goede wil. Het zou goed zijn als vissers dit zelf oplossen zonder regelgeving, gelukkig zie ik al steeds meer vissers zonder weerhaak vissen. In mijn kring van vissers promoot ik het ook.

Wilco

Ben het met Raymond eens. De linkse anti partyen gaan voor en totaalverbod op....verzin het maar. Visserij, de jacht en zo kan je er nog wel meer benoemen.
Op FB is er op dit moment een discussie gaande van een jager die een verwilderde kat heeft geschoten en daarme poseert. Een klein beetje provoceren maar als je ziet wat de voorstanders van de jagd aan shit over zich krijgen. Van doodsbedreigingen tot het aanzetten van verkrachten etc. Bij de beesten af.....
Het zou mooi zijn dat we als vissers een standpunt kunnen verdedigen waarbij die anti broeders het gras voor de voeten is weggemaaid net zoals wij sportvissers hebben gehandel inzake het palingbeleid.

p.forel

Gewoon stoppen met c&r promoten en weerhaakloos
We vissen allemaal voor de pan

En we liegen noooooit toch 😜😜😜😜😜

Bone F


MarcelN

@Wilco, ik weet niet of je een beetje verstand hebt van katten, maar dat was op zeker geen verwilderde kat, maar een goed doorvoede huiskat.
Ik kom uit een jagersfamilie althans de vrouw en die is tevens dierenarts assi. en had ook paarden op een manege, nou elke stalkat werd afgeknald bizar gewoon en
met een muizenplaag achterlatend, fijne lui zijn het hoor met hun eeuwige vogelexcuses, ze vergiftigen zelfs roofvogels, want concurrentie....over de wolven maar te zwijgen.
Laat de natuur zijn gang gaan, zijn de vogels te slim geworden dunnen die vossen vanzelf ook weer uit.
Maar on-topic: pas op voor de linkse rakkers, die knallen je zo af!

Wilco

MarcelN,

Ik denk dat ik wel verstand heb van katten. Mijn hele leven heb ik katten en honden in mijn directe omgeving. Mijn eigen katten zijn 1x 16 jaar 2x 14 jaar en 1x 1,5 jaar onze Benjamin. Nu mijn dochter weer thuis is zijn er 2 bijgekomen dus........6 katten in huis waarvan er 4 buiten komen.
Een goede jager behoort zijn jagdgebied te kennen en ook welke dieren er lopen en horen.  Bij mijn weten is er hier in het veld nog nooit een kat afgeschoten. Het bos is een kilometer bij mij vandaan maar die van mij komen daar niet. Ik kan me heel goed voorstellen als je een kat in het bos tegenkomt dat die afgeschoten wordt.
Dit is idd of topic :)