Gekkenwerk of lekker snoekweer?

Started by HappyFisherman, December 08, 2011, 20:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Heb ik me de hele week uit de naad gewerkt, zodat ik mezelf morgen lekker kon vrijroosteren gaat het  ::muur:: stormen! Ik hoop dat het nog gaat meevallen, want een dikke dame in camouflagepak plaagt al weken mijn gedachten!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

maar ik lees overal dat nu de tijd is om met dood aas te vissen omdat de snoek geen zin heeft om achter een streamer aan te jagen.

als je een plekje uit de wind kan vinden gaat het wel , anders is het echt gekkenwerk.

HappyFisherman

Je moet niet alles geloven dat je leest ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Als ik al weken geplaagd werd door een dikke dame in een camouflagepak dan zou ik als ik jou was naar een psychiater gaan ipv vissen ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Weer of geen weer... ik ga morgen op snoeken jacht..... (let op de meervoud-vorm...)  8)


Sieger

jelle

Quote from: Useless on December 08, 2011, 21:38:05
Als ik al weken geplaagd werd door een dikke dame in een camouflagepak dan zou ik als ik jou was naar een psychiater gaan ipv vissen ;)
vissen is anders wel de remedie tegen de psych 8)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

dartmayor

Wat Hilco zegt klopt volgens mij ook.

De doodaas vissers (een maat van mij) heeft nu al 2x in 3 weken zijn pr gebroken en hij vangt nu echt veel snoek met dood aas.
Vooral in de havens van Elburg en Harderwijk worden de dikke bakken gevangen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

sjoerd

Jongens toch ,vliegvissen gaat toch niet over het breken van PR's?????
Lekker vissen en genieten van je visdag met als bonus uiteraard wel enkele snoeken dat is leuk maar steeds dat gedoe met PRs. ? Lekker belangrijk. Natuurlijk is het leuk om een kanjer te vangen maar ik geniet net zoveel van een kleine snoek die vol bravoure mijn streamer aanvalt. En vissen met deze wind? dat gaat uitstekend hoor. Zorg dat je de wind van achteren hebt en werpen kost geen enkele moeite. Enne met die wind geen vis vangen met de streamer?

Eergisteren in de storm vijf stuks, gisteren in een verloren uurtje drie aanbeten waarvan twee gevangen. Dus ik zeg: DOEN!  :) :) :)
onder het motto: Als je niet gaat, vang je ook niks.
Sjoerd

harlin

Quote from: Hilco on December 08, 2011, 20:49:53
maar ik lees overal dat nu de tijd is om met dood aas te vissen omdat de snoek geen zin heeft om achter een streamer aan te jagen.

als je een plekje uit de wind kan vinden gaat het wel , anders is het echt gekkenwerk.
Grote kolder die laatste opmerking, vind ik.
Je streamer gewoon als dood aas presenteren dus. ;)
Hoe dat te doen?
streamer verzwaren, ballonnetje er aan als bobber/windvanger en gaan met dat ding.
Het is niet mijn ding, misschien wat voor een ander.

Quote from: dartmayor on December 09, 2011, 08:15:46
De doodaas vissers (een maat van mij) heeft nu al 2x in 3 weken zijn pr gebroken en hij vangt nu echt veel snoek met dood aas.
Vooral in de havens van Elburg en Harderwijk worden de dikke bakken gevangen.
Hier hebben ze gereanimeerd aas wat het ook goed doet. :-X
Zelf kan je heeeeeeeeeeeeeeeeeel traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag over de bodem strippen. ;D

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

#10
Quote from: Hilco on December 08, 2011, 20:49:53


als je een plekje uit de wind kan vinden gaat het wel , anders is het echt gekkenwerk.

@Harry; 
ik doel dan meer op het lichamelijke aspect , de koude en regen op je lijf hoofd enz.
als je een beetje beschut staat verdraag je de kou en de wind wat meer.

edit; en trouwens, iets wat ik zeg is nooit grote kolder  :-\ je kan het er niet mee eens zijn of je kan het beter weten , dan hoor ik dat graag  ;D

HappyFisherman

Vanmiddag na de installatie van een enorme kerstboom brak het zonnetje door, werd de wind iets minder en was het dus tijd om die dikke maar eens te gaan vangen. De keuze is reuze hier in de buurt en vandaag maar eens een stekkie proberen waar m'n maat ooit een monster van 117cm wist te vangen. Prachtig stukkie natuur, midden in het Eerderbosch tussen Den Ham en Ommen, waar de Linderbeek bij de Regge in komt en meestal wel vis zit. Aangekomen aldaar zag ik dat na het openen van de hemelsluizen ook de sluis in de Regge volledig was geopend en het water stond ongeveer een meter hoger dan normaal! Volgens mij stroomde het zo hard dat het water van vanmiddag nu Zwolle al wel voorbij is ;D

Na een half uurtje in de bruine bonen soep gevist te hebben had ik het daar al wel gezien, dat wordt niks...
Stukkie terugrijden om een mooi stuk Linderbeek af te lopen en de kantjes maar eens af te vissen. Auto geparkeerd, naar het water lopen en dan zie ik dat ze  ::muur:: de kantjes hebben gemaaid en schoongemaakt. Wat ziet het er toch weer lekker strak uit zullen ze wel gedacht hebben...
Eigenlijk ben ik er dan al weer he le maal zat van en ik ben thuis lekker verder gaan klooien met emergers a la mr McPhail!

Ik hoop dat Sieger meer geluk heeft gehad vandaag :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ietsje meer geluk.... Om een uur of 11 stond ik aan het water en zag dat de sloot in elk geval hoger stond dan een week geleden.... Een uurtje staan pielen daar en zowaar een snoek(je) van zo'n 62 cm gevangen... Maar vis is vis.... Dus mijn dag was goed.... :)

Daarna nog een andere wetering opgezocht, maar daar was het denk ik dezelfde bruine bonen soep als bij Bram..... Niets meer gezien of gevangen dus....

Maar wat een lekker dagje was het... Zon, bewolking en een knoert harde wind... Heb weer driftig kinnen oefenen met 'windcasting' en wist zowaar op tijd mijn eigen streamer te ontwijken......  ;D

Ik heb de kop weer leeg.....

Zal er vanavond ff een fotootje bij plakken.....


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on December 09, 2011, 17:48:08
Ik heb de kop weer leeg.....

Zal er vanavond ff een fotootje bij plakken.....
Met de tekst: ik heb een bord ............ ::muur::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

En de beloofde foto(s)



En speciaal voor Harry....



Sieger

forel

dat is een mooie vangst Sieger ::top::

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman


Sieger

Ook ff op mijn blog gezet, met nog een paar andere foto's erbij....

http://tight-loops.nl/?p=1131


Sieger

Rossie69

vindt het wel mooi om te lezen,dat er toch echte platwaffel jagers zijn.
weer en windt.

klasse mannen.

mooie plaat Bram

Sieger die plank staat je niet.

ps wat voor broek heb je daar aan op de foto ? een regenbroek ?


Sieger

Ja is een regenbroek... zag er dreigend uit en was ook wel lekker warm... (kon de lange onderbroek niet zo snel vinden...  ;D )


Sieger

harlin

Quote from: Sieger on December 09, 2011, 18:33:03
En speciaal voor Harry....




Quote from: Rossie69 on December 09, 2011, 23:59:35
Sieger die plank staat je niet.
Henk, hij heeft dat speciaal voor mij gedaan.
Maar hier jij je zin



Vind die met de plank mooier,
komt de snoek beter uit. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Quote from: Sieger on December 10, 2011, 00:09:02
(kon de lange onderbroek niet zo snel vinden...  ;D )

Dat was zekers het 1e dat oma voor opa heeft aangeschaft HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

klopt Sieger idiaal,de ik swinters ook nog wel is,of mn neopreen waadpak aan.

Harry met de plank voor de kop,is tie echt groter hoor,of was die plank zo lang ?


Sieger

Quote from: HappyFisherman on December 10, 2011, 09:23:00
Dat was zekers het 1e dat oma voor opa heeft aangeschaft HAHA!

Grapjas hè die Bram... ;) maar nee... Die heb ik al sinds mijn 'bergsportdagen'....


Sieger