beginners set

Started by noahverboom, May 06, 2013, 18:12:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noahverboom

Ik ben naar de winkel geweest waar ik heb geworpen met een heel lekker hengeltje die ongeveer 80 euro kosten.
ze hadden ook een reel bij de hengel maar die kost 100 euro is dat wel nodig kan ik niet beter een goedkopere reel nemen?
je gebruikt de reel toch niet zo veel.
het setje was 165 bij elkaar met lijn een hele mooie set die ze zelf laten maken.
maar wel met een hele dure reel.
dus mijn vraag is: is een dure reel echt nodig?

Plantje

Ik snap je punt; je bent immers niet zoveel aan het draaien als met een molen van een werphengel.

Hou er even rekening mee dat de reel in ieder geval een beetje licht is. Dat komt je werp techniek wel ten goede! Je zou ze kunnen vragen of ze niet een goedkopere reel hebben. Ik begrijp dat je die verhouding € 80,- hengel, € 100,- reel wat vreemd vindt.

Bekeerling

Hangt er vanaf wat voor setje het is, bij een 3tje schijnt de reel er niet heel veel toe te doen qua slip maar heb je een setje waar je grotere vis mee wil gaan vangen dan is een goede slip wel belangrijker. Als je nou gewoon dat hengeltje eens koopt voor dat geld en dan een reel/lijn/backing besteld bij A&M? Goed spul voor weinig geld, daar hebben ze bijvoorbeeld al een reel voor 50 euro voor een aftma 2/3 hengel en voor een 5/6 betaal je 56 euro. Dan nog een lijn voor ongeveer 15 euro maximum en klosje backing voor maximaal 5 euro en dan ben je al een stuk goedkoper uit. Overigens is de slip op de reels van A&M die ik in handen gehad heb prima.

jur606

een reeltje is en hoeft neit heel duur te zijn.
dde slip heb ik nog nooit gebruikt (tuurlijk nemen sommige grote vissen wel wat lijn maar dat kan je ook zonder al te veel zeggende slip en je handen wel af)

net wat hierboven aangegeven wordt ga voor die hengel e.v.t. ook die lijn. en koop een goedkope reel en backing
(of vraag dat bij die winkel gewoon even na misschien kunnen ze het ook wel regelen voor je?)

s6

Bone F

Een hengel is net als een paar schoenen. Het moet goed aanvoelen en moet je het dus voelen en niet "in the blind" kopen en zoals Heintje zegt niet overhaasten als je nu iet goeds voor langere tijd wilt hebben. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr we zijn allemaal jong geweest................... ;D

Gert

Als de hele set 165 Euro kost, met een hengel van 80 en een reel van 100 en dan ook nog een lijn erbij - is toch een goeie deal of niet?
Als je een reel van 50 Euro ergens anders koopt ben je toch ook minimaal 165 kwijt?
Of heb ik je niet goed begrepen?

Groet,
Gert

hannus

je kunt ook eens bij muddler.nl kijken, daar kan je je startset aan de hand van je eigen budget zelf samenstellen.

noahverboom

bedankt voor de tips en reacties.
ik denk dat ik gewoon voor het setje ga omdat het een setje is dat heel lekker werpt.
en omdat de reel ook veel goedkoper word dan dat ik hem los koop.

noahverboom

Ik ben naar de winkel geweest en ik heb daar dit setje gekocht
http://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=Vliegvissets
ik vind het een heel lekker setje.
Nu alleen nog even sparen voor wat meer vliegen.

Sieger

Dat is een heel mooi setje om mee te beginnen man....! Ga je veel plezier van hebben... Op naar de 1e vis!


Sieger

Gerrit72



En zoals de tekst al aangeeft, als gevorderde kun je je er ook nog goed mee vertonen  ;D

Mooi man! Veel plezier en goede vangsten ermee!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bekeerling

Mooie set inderdaad  :) Mocht je ooit een andere vliegvisser zien die z'n vingers loopt af te likken dan heeft die ook zo'n setje  ;)
Veel visplezier ermee!

Beertje

Hier kun je je absolute geen buil aan vallen.Veel vis plezier. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

noahverboom

Ik heb vandaag even in de avond gevist.
Op een slootje waar ik wist dat veel voorn zit.
Ik heb gevist met een nimf met een goud kopje en toen heb ik 2 vorentjes gevangen.
Ze waren ongeveer 15 cm niet zo groot maar wel heel leuk.
Ik denk dat als het morgen avond weer mooi weer is dat ik het nog een keer ga proberen.

Bekeerling

Leuk om te horen Noah!  :)

Jan Damman

Mooi Noah, ::duim::

Als je eerste gevangen hebt dan volgen er wel snel meer.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.