Divers voor de snoek!

Started by wouter veuger, March 03, 2015, 21:33:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Ondanks dat over enkele weken het snoekseizoen weer ten einde is,heb ik afgelopen dagen nog wat deerhair divers gemaakt,gewoon omdat het een gaaf patroontje is om te maken :)

Dus bij Deze nog een paar plaatjes:







Gerrit59

Ha Wouter,
Ze zien er weer prachtig uit! Ga je die deze maand nog te water laten?
Ik heb door familieomstandigheden de afgelopen twee/drie weken niet kunnen vissen. Alhoewel ik normaliter eind februari ook met vissen op snoek stop, zit ik er toch aan te denken om het deze of volgende week nog even te proberen.

Gerrit

wouter veuger

Ha die Gerrit, of ik in maart nog snoek heeft bij mij vooral met het weer te maken.

Vorig jaar ving ik half februari al vis op de droge vlieg,door de enorm zachte winter en vroege lente,dus toen was ik in maart al volop met andere visserijen bezig ,en heb ik niet meer gesnoekt.

Ondanks dat het mooi weer wordt komend weekend,is het natuurlijk nog geen lente,dus ik ga komend weekend zeker nog even met de streamerlat op pad,en ik zal ook zeker langs een aantal stekkies komen waar deze divers hun kunstje mogen doen :)

merijn1982

Had ze op fb ook voorbij zien komen. Erg mooi hoor!!
Tight lines!!

HappyFisherman

Keurig geknipt! Ze worden steeds beter.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

 ::agree::

Schitterende vliegen/streamers, maar blijven deze niet drijven denk ik dan altijd ???
Vis je deze aan een drijvende lijn of zinkende lijn Wouter?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Deze blijven drijven gino. Maar dat is ook de bedoeling! Bij het strippen duikt hij omder em komt zodra je stopt weer naar bovem. Dat is hetgeen waardoor het zo'n goede vlieg is
Tight lines!!

Rossie69

 ::goodjob:: mooi doan Wouter

wouter veuger

thx mannen!

@gino: precies wat merijn zegt ;D

jo flyfishing

Ook bruikbaar met een zinklijn in dieper water om traag te vissen?

Quote from: merijn1982 on March 04, 2015, 22:40:56
Deze blijven drijven gino. Maar dat is ook de bedoeling! Bij het strippen duikt hij omder em komt zodra je stopt weer naar bovem. Dat is hetgeen waardoor het zo'n goede vlieg is
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Ja, dat gaat met die dingen ook perfect. Je komt dan vaak vast te zitten maar meestal blijkt dat dan aan een snoek te zijn.  :) Wel lange onderlijnen gebruiken want als ze hem echt willen hebben slokken ze hem in 1 keer weg.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

hmm, voor volgend seizoen maar een een voorraadje gekleurd hertenhaar aanleggen.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Ja hoor jo. Maar dan vis  je m als een booby
Tight lines!!

jo flyfishing

Dat was het idee inderdaad waar ik mee aan het spelen was.
Ik was aan het zoeken naar manieren om een redelijke streamer drijvend te krijgen.
Ik veronderstel dat popper koppen ook zouden kunnen werken?

Quote from: merijn1982 on March 05, 2015, 10:23:48
Ja hoor jo. Maar dan vis  je m als een booby
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Ja zou ook kunnen. Is dan alleen zoeken naar iets met juiste drijfvermogen
Tight lines!!

Arjan Maat


wouter veuger

Superfilm he Arjan! Hier in de polder vang je weliswaar niet aan de lopende band metersnoeken,maar die aanbeten op divers blijven even gaaf!

That's what pikeflyfishing is all about!