LENTE!!??

Started by sjoerd, March 02, 2013, 20:35:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd


Nou ja , officieel is het volgens de weermannen en vrouwen nu lente.
Met de temperatuur van een graadje of 3-4 vandaag leek er nog niet op maar...
Toch vanmiddag even wat polderwater bezocht met , lekker nostalgisch,mijn Black beauty # 3/4 van ben Pont.
Het water lag er stil bij, weinig wind op de luwe plekken van de bomen. Twee hazeoornimfjes 16 aan de leader
punt moesten het gaan doen. En dat deden ze! Grote aantallen blankvoorns, wat ruisvoorns,en zelfs enkele
windes en een verwaalde kolblei namen de nimf. De meesten aan de onderste nimf maar ook de bovenste nimf
werd meerdere keren gepakt. Het was fris maar weer eens een middagje nimfen met een gouden randje.
Volgende week kan het alleen maar beter worden met de stijgende temperaturen.Heerlijk vooruitzicht!
.

niet verkeerd hoor , dit slag blankvoorns



de ruisers zwommen halverwege de middag zelfs aan de oppervlakte



ook windes kolkten zo nu en dan zichtbaar door de oppervlakte


Sjoerd

Jan Damman

Mooie middag zo Sjoerd!!

Ik zie er ook naar uit om weer op pad te gaan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Marksman

Vissen zien er goed uit Sjoerd, enne fijn hengeltje hè.

R.S.N Flyfisher

Mooi werk Sjoerd, laat die temp maar komen!

Gerrit72





::goodjob::


Mooie vissen Sjoerd!

Respect!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Ziet er goed uit Sjoerd!

Het begint direct weer te kriebelen!

Koen

dat zijn mooie vissies hoor! laat de lente maar komen :)

wouter veuger

sjoerd,mooi man :)

ik ga vanmiddag even met mn #3 op pad,eens kijken of ik wat kan vangen,ben in ieder geval gemotiveerd nu ;)

Gert

Ja Sjoerd, roept bij mij hetzelfde gevoel op als bij Wouter - dit motiveert heel erg, bedankt. Nu nog ff kijken of ik tijd heb. Zag gisteren ook al een zwerm muggen, dus het begint allemaal te "dansen".

Groet,
Gert

Raymond

Dansende muggen??? Hier in het diepe zuiden regende het vanochtend nog ijs..., pfff... ;)
::wtf::

HappyFisherman

Ik heb gisteren de tuin omgespit, zodat de aardappeltjes er in kunnen volgende week. Het ruikt ook gewoon naar lente, heerlijk!

Komende week na het avondeten ff weer proberen een visje te vangen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Mooie vissen Sjoerd!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hendri

das lekker vangen sjoerd, mooi man.

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on March 03, 2013, 11:06:43
Ik heb gisteren de tuin omgespit, zodat de aardappeltjes er in kunnen volgende week. Het ruikt ook gewoon naar lente, heerlijk!

Komende week na het avondeten ff weer proberen een visje te vangen!

Dat wordt dan vroeg eten want anders is het alweer donker! ;)
Mijn ervaring is dat de vissen in de middag actief zijn en tegen een uurtje of 4 kan het ineens uit zijn met de aanbeten. Dit in tegenstelling tot het vissen in havens waar ze dan juist nog even aktief worden en je ze in de oppervlakte ziet kolken en azen.
Maar in de ondiepe polderwateren en sierwaters heb ik die ervaring niet zo.
In ieder geval : een dikke 60 vissen in enkele uurtjes. Lekker hoor! 8)

Sjoerd

wouter veuger

nou ik heb net bijna 4 uur door de polder gestruind hier,ongeveer 10 plekken gevist,maar 0.0 aanbeet hoor :-[

ik zag ook erg weinig leven,behalve in een klein kommetje van 40 cm diep,daar was wel wat leven te spotten,en lag zelfs een karper voor mijn voeten,mooi gezicht.

heb diverse nimfjes geprobeerd ,fazantenstaart en hazenoortje op haakje 14 ,en nog wat zelf gefabriceerde goudkopjes in wat fellere kleuren, van net boven de bodem tot 10 cm onder het oppervlak,geen enkel beetje gehad.
van mij mag het wel wat warmer worden nog,want had wel kouwe klauwtjes,dat dan weer wel :o

hilco

Ik vermoed dat Sjoerd dingen weet en kan die "wij"  niet weten of kunnen ............


dartmayor

Ook Sjoerd zal dagen hebben dat hij weinig tot niks vangt.

Maar hij heeft veel ervaring in het water in en rond zijn woonplaats.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

sjoerd

Quote from: dartmayor on March 03, 2013, 16:17:25
Ook Sjoerd zal dagen hebben dat hij weinig tot niks vangt.

Maar hij heeft veel ervaring in het water in en rond zijn woonplaats.

Haha, uiteraard heb ik ook dagen met mindere vangsten en ook een blank hoort erbij. Kennis van het water is wel de sleutel tot succes.
In deze tijd moet je de vis zoeken op plekken waar ze overwinteren. Dat zijn bijna altijd luwteplekken. Bijv, bij een boerderij of ander gebouw langs het water, aan het eind van een doodlopende poldersloot, bij bomen, duikers etc. Gemakkelijker is het als je in sierwateren gaat vissen waarvan je weet dat er goed vis zit. Die kunnen dus ook in de winter geen kant op en blijven bereikbaar. Kortom zoeken en logisch nadenken en dan vaak gaan vissen. Elke visdag leer je weer en die kennis gebruik je later.Uit ervaring weet je dan meestal wel waar je moet zijn om succes te boeken. En is het op de ene plek niks, verkas dan naar een ander water. Gisteren heb ik ook drie wateren bevist. eentje niks. de tweede vier ruizers en de derde nouja veel. :)

Sjoerd

hilco

Dus ;   "hoe goed je materiaal ook is, ingezet op de verkeerde plek vang je niks."


weerwolf

Sjoerd, de fishwhisperer  :D :D :D

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Troutbuster

Mooi Sjoerd!!
een dikke 60 st in een paar uur ::goodjob::

Bij mij is het meestal een dikke 60 uur en maar een paar.... :'(
(hoewel, het kan soms verkeren!! ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

#21
Een harde werker, die Sjoerd. 60 vissen in een paar uurtjes (een paar is 2) is dus 1 vis per 2 minuten... Of heb je 3 uur gevist? Dan is het nog altijd 1 vis per 3 minuten, het betere takelwerk zou ik zeggen.

Ik hoop dat je jouw geheimen met ons wilt delen want ik merk dat ik nog veel van je kan leren... ;)
::wtf::

MarcelN

Mooi hoor die vette voorns, kicken is dat.
Had 2 weken terug een guppie voorn eraan en het beestje vocht best aan mijn #2tje, maar ineens een grote kolk en weg voorntje en 2 nimfen grrr spinhengel uit de auto gehaald en dikke mama kwam eruit, nimfen niet meer gezien. Normaal vang ik er ook een stuk of 50 op 1 plek vanuit de tuin, maar met die snoeken er nu zijn ze weg en met de streamer gaat niet, geen plaats om te zwiepen alleen een rolworpje gaat daar.
Dinsdag maar ff een zonnetje pakken op het OVM ;)

Raymond

Quote from: Troutbuster on March 03, 2013, 17:50:51
Mooi Sjoerd!!
een dikke 60 st in een paar uur ::goodjob::

Bij mij is het meestal een dikke 60 uur en maar een paar.... :'(
(hoewel, het kan soms verkeren!! ;))

Gr

Jan

Ja Jan, daar heb ik ook meestal last van. Maar kijk even in je mailbox, je hebt een berichtje... ;)

::wtf::

Ron-O

Ja daar doen we het voor, mooie vissen ;)

Gr, Ron-O