Welke vis?

Started by Plantje, May 23, 2011, 06:39:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Excuses voor de slechte foto's....

Dit zwemt hier zo bij ons achter het huis. Lekker rustig een beetje heen en weer zwemmen. Ik dacht laatst ook nog wat slankers er bij te zien (winde misschien?). Maar wat is dit nu? Karper? Brasem?




En nog belangrijker: hoe ga ik die eruit krijgen?!? Ik heb er echt vanalles aan gehad! Nimfjes voor zijn neus langs laten gaan, droge vliegen erboven, natte vliegen, broodvlieg.... Je kunt het zo gek niet bedenken! Hij lijkt in NIETS geïnteresseerd! En als ik een vlieg ervoor leg of rustig genoeg voorlangs haal lijkt ie er zelfs van weg te zwemmen!

René van Dam

Zo zie ik in de sloot bij mij achter , elke keer vissen voorbij "paraderen" in een groepje van drie. Ook niet te vangen. De kleintjes ( voorntjes) wel, maar de grote niet.

rick k

Als ik dat zo zie, en hoe je het beschrijft zou ik zeggen dat het een brasem is!

Als ik jouw was zou ik gewoon een keertje een vliegje voor zijn neus laten passeren. je zegt dat dat niet wilt, dan zou je ergens in de schemering, of vroeg in de ochtend met een verzwaard nimfje over de bodem moeten gaan. Het is tenslotte een bodemvreter!

Plantje

Dit was in de schemering. Daarom zijn de foto's ook zo bagger :)

Ik dacht ook direct aan brasem.... maar hij zwemt zo mooi hoog in het water, dat ik begon te twijfelen!

Ik zal eens in "Vis en Vlieg" kijken en wat specifieke brasem vliegen bakken. Als ie op de kant is is het toch een stuk gemakkelijker om het te beoordelen! :)

hendri

beetje lokvoer en maden, dan moet het lukken. ;) ;) ;D

kan het slecht zien, maar volgens mij is het en brasem.

HappyFisherman

Even een foto maken als ie op de kant ligt, dan kunnen we het wel zeggen HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Misschien eens proberen met een bait indicator en dan de nimf wat minder snel en minder diep er langs laten gaan. Maar als ik heel rustig deed en de nimf dartelde zo'n beetje voor zijn neus keek ie de andere kant op en zwom een stukje weg.

Gert

Ik heb zojuist even de schubben op de middellijn geteld en ben er voor 99% zeker van dat het een brasem is ;D

Groet,
Gert

Plantje

He he... ik zal eens proberen foto's te maken als het wat lichter is.

brian

denk idd een brasem als je die staart zo ziet beetje rottige foto om te zien, ik heb laatst ( zie verhaaltje: YESSS!!) brasems gevangen boven in, met een redtag vrij groot maat 8-10 denkik

A{b}r{a}xa{s}

ik zie volgens mij 2 vissen

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Plantje

Quote from: brian on May 23, 2011, 16:12:19
denk idd een brasem als je die staart zo ziet beetje rottige foto om te zien, ik heb laatst ( zie verhaaltje: YESSS!!) brasems gevangen boven in, met een redtag vrij groot maat 8-10 denkik
Brian, kun je even een linkje naar dat topic geven? Ik kan het zo snel niet meer vinden. Of stond dat nog op het oude forum?

christianvt


christianvt

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 23, 2011, 17:41:47
ik zie volgens mij 2 vissen

Ik zie er 3!! Onee wacht, het zijn 3 foto's van 1 vis hahahaha :P:P  ::)

Plantje

Thanks!

Ik zal het ook eens proberen met een wat grotere Red Tag nimf...

Ik had wel al een Pheasant Tail geprobeerd, maar daar keer ik alleen een baarsje op. Wel weer voor het eerst in 20 jaar tijd, dat ik een baars heb gevangen! :)