full rotary vise - suggesties?

Started by Scaramouche, August 14, 2014, 11:50:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ik heb op het moment een regal imitatie, en die doet het op zich prima, maar ik wil nu toch een wat veelzijdigere. Vooral het eenvoudig draaien van de vlieg is belangrijk voor me, en ik moet er haken van #22 tot aan 6/0 in kunnen klemmen. Wie heeft tips? Ik heb goede dingen gehoord van Snowbee, Renzetti en Dyna king, maar ben erg benieuwd naar de feedback van mensen die al een paar jaar met een vise werken en er nog steeds positief over zijn.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hilco de Visser

ik ben geen ervaren vliegbind kunstenaar , maar ik bind sinds een paar weken op een Anvil Atlas, maar dat is toch wel heel erg fijn hoor  ::agree::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

Quote from: Beertje on August 14, 2014, 13:34:05
Hoeveel geld wil je uitgeven?

"Zo weinig mogelijk, maar zo veel als noodzakelijk...."  Ik blijf een Hollander he  :P

Ik ga er van uit dat het een ding voor het leven is, dan leg ik de lat zo rond de 250-300 euro denk ik.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Troutbuster

Ik ben begonnen te binden op een imitatie Regal, en totn ik meer en "beter" begon te binden heb ik een goede maar simpele vise gekocht van het merk Stonfo.

Intussen bind ik op een Dyna King Indexer en naar grote tevredenheid, maar Stonfo heeft in jou prijsklasse prachtige en kwalitatief goede vices die het overwegen waard zijn!

Check maar eens op de Stonfo site of bij een van de vele verdelers (Fly & Spin heeft ze ook dacht ik

Succes

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jh

Kijk eens naar de Nor vise. Heb er zelf 1 en ben er zeer content mee.

Raymond

Quote from: Hilco de Visser on August 14, 2014, 13:03:04
ik ben geen ervaren vliegbind kunstenaar , maar ik bind sinds een paar weken op een Anvil Atlas, maar dat is toch wel heel erg fijn hoor  ::agree::

Deze heb ik zelf ook. Ik kan hem echt aanraden, zeer zeker voor de prijs (incl. levenslange garantie!)...

http://www.taimen.com/nl/nl/product/anvil-atlas-vice_3695/91219
::wtf::

FSCHAMP

Ik heb een HMH Spartan, een vise, die door veel professionele vliegbinders gebruikt wordt. Hier vind je de website van HMH :

http://www.hmhvises.com/  Bekijk het eens of het iets voor je kan zijn, want elk merk heeft zijn voor en tegenstanders en zo zullen er hier op het forum ook wel zijn, die dit merk niet goed vinden.

Je hebt wel de 3 jaws nodig als je van 6/0 tot en met 22 wil gaan.  Ik heb de vise zo'n 4-tal jaren en ik heb er al duizende vliegen mee gebonden (ik heb een tijdje vliegen gebonden voor verkoop in een winkel en voor clubleden , mijn vader en mijn broer) en ik ben er zeer te vreden mee.  Er is ook levenslang garantie op. Bekijk het maar eens.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Hoi frank,ik ben ook begonnen op de imi regal,beviel mij best.
Helaas brak ineens de bek in stukken uit elkaar toen ik een haak wilde inzetten.

Inmiddels heb ik ook al een maand of 6 denk ik een anvil atlas,behoorlijk veel op gebonden al,super robuust ding.

Heb ermee gebonden op haakje 20 tot 6/0,gaat allemaal prima,ook tubefly holder geen probleem,en idd levenslange garantie.

Destijds heb ik ook gekeken naar de griffin montana Mongoose,ook een prachtig ding.helaas was toen de levertijd erg lang,maar volgens mij heeft Edwin van dyckers er inmiddels wel een aantal op voorraad,zou je even kunnen informeren.

Greetz!

Gert

Even over "Full rotary":

Als het alleen gaat om je haak makkelijk in een andere stand te draaien is bijvoorbeeld de HMH daarvoor geschikt (en is verder ook een hele goeie vice ;)).

Maar persoonlijk vind ik het reuze handig dat je de haak zodanig in kunt spannen dat de haaksteel in 1 lijn blijft staan als je 'm ronddraait. Dan kun je je bindmateriaal met 1 hand strak houden en met de andere hand de vice draaien, in plaats van je materiaal met de hand om de haak heen wikkelen. Voorkomt ook dat er slagen in komen te zitten.
Maar niet iedereen gebruikt de vice op die manier weet ik van Jan Troutbuster ;).

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Zal er ook even een filmpje bij zoeken.

Groet,
Gert

Hilco de Visser

da kan je de draad beethouden en met de vice als het ware oprollen    ::goodjob::

lijkt me met buisvliegjes ook we makkelijk

Gert

#11
In dit filmpje bijvoorbeeld, vanaf minuut 6:00 legt hij het mooi uit.
https://www.youtube.com/watch?v=faDoz3Tp_n0

(ook al zit ie wel ontzettend te klooien...)

Beertje

#12
Ik heb de tmc solid vice. te koop bij bogdan €126,40. mooie vice.
http://www.bogdangawlik.pl/product_info.php?currency=EUR&products_id=2824

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

@ Gert : de HMH kan best ook gebruikt worden als full rotary als je de bek recht zet.  Ik gebruik hem zo voor bepaalde vliegen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Je hebt uiteraard gelijk Gino. (Alleen de HMH SX heeft die mogelijkheid niet).

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Scaramouche

Oei, ik merk het al, dat wordt een lastige zoektocht. Dank voor alle tips in ieder geval! Er is natuurlijk weer veel meer op de markt dan ik dacht  ::)

Bij mijn huisdealer hebben ze in ieder geval Dynaking, Atlas en Stonfo staan. Voor de Peak, Norvise, HMH en TMC zal ik elders op pad moeten. Ik ga er lekker de tijd voor nemen denk ik.  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

Peters verkoopt de TMC ook, maar wel €50,- duurder.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

Ik weet niet of je de firma Bogdan kent? Maar dit is een betrouwbaar bedrijf met track en trace zodat je kunt volgen waar je pakket is en wanneer het wordt afgeleverd.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

Ik kende die Bogdan liink nog niet maar ik ga daar wel even goed voor zitten, ziet er uit als een interessante shop.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Linxis

Zo zie je maar:

Zoveel mensen, zoveel wensen!

http://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=Stonfo-flytec-leva-vise

Zelf heb ik deze ook (alleen dan helemaal in t zilver) en ben er zeer over te spreken.
Hij is ook zeer compleet met bobinholder, paracutetool en 3 verschillende bekken, welk in een handomdraai te vervangen zijn.

Succes met je zoektocht

Team

Stonfo Kaimann  Top  Peeters    135  euro
NUNC  AUT  NUNQUAM

Joost S.

#23
Ik zit aan die anvil atlas te denken.

Als ik dit zo lees...


Quote from: Linxis on August 15, 2014, 11:32:50

Hij is ook zeer compleet met bobinholder, paracutetool en 3 verschillende bekken, welk in een handomdraai te vervangen zijn.



Dan vraag ik me af wat je naast je vice nog allemaal nodig hebt? (Materiaal voor vliegen uitgezonderd)

Kan ik ergens een lijstje vinden met wat je minimaal nodig hebt. Voor een leek als ik is het lastig zoeken als je bv nog nooit van een bobinholder hebt gehoord, ;-).


--

Hilco, kan je daar alles op binden, van mini mugjes tot snoekstreamers?



maurice

Zelf bind ik nu op een Nor-Vice super ding voor nog geen 60 euro.
Net als vele anderen ben ik er zeer tevreden over.
Youri bind op zijn HMH ook top.

Muddler.nl heeft ook een mooie te koop.

http://www.muddler.nl/index.php?item=griffin-montana-mongoose-vice&action=article&group_id=103&aid=1547&lang=NL

::bbq:: ::proost:: ::proost::