Sneep

Started by Beertje, May 04, 2014, 14:21:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik dacht altijd dat de Sneep als een koe de stenen afgraast. Maar dit filmpje toont aan dat ze ook voorbijkomende zaken pakken.
(even naar beneden scrollen.)

http://www.econatura.nl/portret-van-een-rivier-de-la-ceze-in-zuid-frankrijk/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

#1
Komt mij bekend voor Marten. In de Our kwamen/komen ze veelvuldig voor. Ik heb wel eens midden tussen een school sneep gestaan maar vangen ho maar. Een local ving ze met mais. Toen ik nog niet bekend was met deze vis dacht ik dat er al een aantal vissers mij voor geweest waren gezien al die strepen op de stenen ;D

groet Frans

sjoerd

In de Loue heb ik jaren terug enkele grote snepen weten te vangen met een graskarpervliegimitatie, oftewel, gewoon met een bosje groene marabou op de haak gebonden.Dit nadat een local mij vertelde dat je ze met mos kon vangen! Het was wel ontzettend lastig om de grote scholen grazende snepen goed aan te werpen. Je moest echt heel veel worpjes maken voordat een vis de vlieg nam. maarre..prachtige vissen van rond de halve meter. Ik heb er geen digitale foto's van, wel dia's (zo lang is het al geleden) :) :)

Sjoerd

sjoerd

We zijn er enkele jaren later nog eens geweest  Marten. Ik herkende de camping bijna niet meer. Ook de rivier daar was anders en.... geen sneep te zien.
Snel zijn we verder gereden naar een andere plek.
Nu hou ik het maar meer op Zweden en Norge voor de vakanties.

Sjoerd